Gå til innhold

Besvime på konsert?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Grafica

Man kan besvime pga dehydrering, heteslag, overstimulering/"stress"... Det pleier vel gjerne å være minst én på store konserter, gjerne står de midt inni "moshpiten".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er veldig vanlig, og skjer nok mest på konserter der noen er "hysterisk" fan. Det vanligste grunnen er nok hyperventilering, som kan komme av at noen blir så opprømt når de ser de store heltene at de puster for fort og for grunt. I tillegg bidrar nok varme, folkehav, dehydrering og alkoholkonsumering til at folk begynner å hyperventilere/besvimer.

Edit: ser at Grafica rakk å svare før meg..

Endret av plingo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Hvor vanlig er det at folk besvimer på konserter og hvorfor besvimer man?

Kan bare snakke for meg selv...jeg er ikke besvime-typen, men da jeg var på en Springsteen-konsert på Valle Hovin ute om sommeren med en kjæreste, besvimte jeg og var borte i noen minutter. Kjæresten ble redd og sint...og vi dro hjem før den var ferdig. Det var alle menneskene og det enorme lydvolumet som gjorde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg har ikke telt, men her ser det nå ut som det er nermere ti som besvimer/bryter sammen. Men av kanskje 150 tusen så er jo ikke det mange heller da, men alle ble kanskje heller ikke filmet.

http://www.youtube.com/watch?v=S4s16pzRYqU

Sangen varer i 10 minutter...hvor lenge orker folk å vente til de ser det du vil vise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis forutsetningene er der så kan det fort bli at folk begynner å besvime. Hvor vanlig det er kan jeg ikke svare på da det alltid har vært forskjelligt fra konsert til konsert ^^

Som regel skjer det:

- på konserter som foregår inne

- med mye folk og ikke alltid god plass

- når det fort blitt varm og tung luft

- ikke har vært tillatt/tilgang på drikke i lokalet/området

- med folk som er fulle el syke

- hvis man hopper/danser el anstrenger seg fysisk over en lengre periode uten pauser (ofte kombinert med varme og dårlig luft).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de store konsertene jeg har vært på utgår jeg fra at folk besvimer fordi de blir mer eller mindre flatklemte, eller at det er varmt og dårlig luft. Noen virker jo også å besvime lettere enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...