Gå til innhold

Ting du er glad du gjorde/valgte til bryllupet

Fremhevede innlegg

Skrevet
Så lurt! Kan du utdype litt mer om hvordan de bordkortene så ut??

Vi lagde dem av samme papir som vi brukte på innbydelser og takkekort. Delte ett A4-ark i 3 på tvers, printet navn med en stilig skrifttype på toppen av hver del, sammen med klistremerke med 2 ringer, og la disse inn i brettet serviett så bare delen med navnene syntes.

Jeg er for øvrig også glad for at jeg valgte utradisjonelt, og gikk for rød kjole. Har fått utrolig mye skryt både av gjestene og av folk som har sett bilder i ettertid. Hun ene som serverte spurte t.o.m. om jeg hadde tenkt å selge kjolen, for da ville hun gjerne kjøpe den.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er glad for at vi reiste utenlands og giftet oss i all hemmelighet! Det var en opplevelse for oss, bare kos og avslappning hele reisen. Den beste uka i mitt liv. Slapp all stress og organisering av bagateller.

Håper bare at vi snart kan reise tilbake dit vi giftet oss for snart 5 år siden :rødme:

Skrevet
:popcorn: her må jeg følge med. Tusen takk som deler :)
Skrevet

Må følge med her jeg også! Mange fine og gode tips (som jeg på ingen måte kan få nok av :ler: )

:)

Skrevet

Ei venninne av meg hadde en morsom ting i sitt bryllup. Ved middagen fikk vi utdelt en lapp hver hvor vi skulle skrive en hilsen til brudeparet. Brudens far samlet så inn alle lappene og la i en krukke som brudeparet får på sin ett års bryllupsdag. Det tror jeg blir koselig for dem! :rødme:

Skrevet

Først og fremst er jeg glad for at jeg valgte "rett" mann ;)

- glad jeg og forloveren min hadde kjempegod tid hos frisøren den dagen - masse mimring, et glass vin, en matbit ..kjempekos

- glad vi hadde buffet istedenfor "servert middag". Mange av gjestene kommenterte at det var så godt å kunne røre på seg og ikke måtte sitte stille i flere timer.

- glad vi droppet alle sanger og taler som ikke var personlige (ikke velkommen eller takk for maten)

- glad vi valgte billigere lokale og dill og dall og dermed kunne med med alle vi ville til hele festen (ville ikke ha noen som bare kaffegjester)

-glad vi valgte bryllupsdans istedenfor bryllupsvals. Fikk dermed danset til "vår sang" - mer personlige enn en annonym valselåt.

-glad vi valgte fri bar hvor folk forsynte seg selv. Ingen ble for fulle - bare i godt humør

-glad vi hadde kjempefin levende musikk. Det var full fart på dansegulvet fra rett etter middagen til langt på natt.

-glad vi tok masse familiebilder

I det store og hele var nok alle valg vi hadde gjort helt toppers, for en bedre dag/kveld kunne vi ikke ha fått :)

Skrevet
Jeg er glad for at vi valgte å prioritere levende musikk. Vi hadde et band på 5 musikere. Sax, trommer, piano, bass/kontrabass og vokalist. Det var helt rått, kjempestemning på dansegulvet hele kvelden.

Jeg er glad for at vi klarte å lage flotte bord-dekorasjoner for en billig penge. En lav vase fra Ikea (5 kroner tror jeg), litt oasis, en solsikke dyttet nedi og selvplukket blåærlyng rundt. Kjempefint til ca. 30 kroner stykk!

Etter snart 10 år er jeg fortsatt fornøyd med valg av brudgom.

Godt å høre at du fortsatt er fornøyd :)Kan jeg spørre hvor lang tid i forveien dere laget borddekorasjonene?

Skrevet

til alle dere som skriver innlegg bare for å få det under mine innlegg.legg den heller under favoritter ved hjelp av knappen øverst til høyre i steden for å spame

forøverig har jeg ikke gifta meg enda men jeg er glad jeg har valgt å gifte meg med de gjestene som jeg vil ha(lista er ferdig) tilstede og at jeg ikke skal bruke allverdens på en kjole

Skrevet
Godt å høre at du fortsatt er fornøyd :)Kan jeg spørre hvor lang tid i forveien dere laget borddekorasjonene?

Tror vi laget de dagen før, forresten nå husker jeg det, ja det var dagen før. :)

Skrevet

Ting vi er glade vi gjorde:

• Giftet oss ute i skogen
  • hadde et billig lokale, ordnet blomster og dekor selv
  • pga. billig lokale, hadde vi råd til å invitere alle de vi ville, ingen restriksjoner på gjesteliste
  • at vi ikke hadde noen sanger og kun taler fra forlovere, brudgom og brudens far, slik at middagen kun varte i to timer. Meget fornøyde gjester!!! Ingen kjedet seg og fikk verk i rumpa. Og ikke minst mer tid til fest, dans og mye moro.
  • at vi hadde profesjonell fotograf ( det var mange morsomme bilder fra gjestene, men utrolig varierende kvalitet, hehe)
  • at vi brukte endel penger på et bra band som fikk stemningen opp i taket
  • at vi hadde en webside, slapp derfor drøssevis med telefoner med gjester som lurte på det samme. Vi tok oss god tid og sørget for at ALL nødvendig informasjon var tilgjengelig.
  • at vi lagde en bryllupshelg i stedet for dag, med pizza kveld på fredagen (gjestene betalte selv) og grillfest på søndagen (vi betalte). Fikk god tid til å snakke med alle, dermed mindre stress på selve bryllupsdagen med 'å rekke over alle'
  • at vi satte opp et reisefond istedet for vanlig ønskeliste. Vi hadde jo alt vi trengte. Resultatet ble en fenomenal bryllupsreise som vi i utgangspunktet ikke hadde råd til.
  • at vi hadde en profesjonell filmfotograf, det er utrolig hvor mye vi hadde glemt! Alle gjestene fikk en 5 min redigert versjon sammen med takkekortet, fikk veldig postiv respons på dette
  • at jeg giftet meg godt opp i 30-årene

• at vi brukte mye tid på å finne musikk vi ville at DJ'en skulle spille, musikk som vi, familien og venner likte, det var derfor noe som falt i smak hos alle

Gjest brud 09
Skrevet

- fri bar

- levende musikk - band - skapte kjempestemning

- frisør og sminking med god tid sammen med forlover

• 4 måneder senere...
Skrevet

Goes without saying!, som vi sier på nynorsk :sjarmor:

Vi leide bord av Flyvende Tallerken i Oslo, de som heter 1022, 6-mannsbord til kr 150 pr. stk.

Stoltrekkene sydde en venninne av billig, offwhite stoff. Ikke typen du trer over, bare en lang løper som gikk fra gulvet bak opp langs ryggen, ned til setet, bortover setet og ned til gulvet foran (må legge den sånn), bundet fast med sløyfe i vår farve (kjøpt på dansk nettbutikk, det er dyrt i Norge). Så helt fantastisk og gjennomført ut :Nikke:

Som om jeg skulle sagt det selv! :)

Kunne du lagt ut et bilde av hvordan stolene så ut med de trekkene? Vi vurderer nemlig å gjøre noe liknende og hadde vært greit å se hvordan andre har gjort det :)

Skrevet

først og fremst er jeg glad jeg valgte han jeg valgte, etter 16 år har vi fortsatt ikke drept hverandre...

-Vi forbød sanger ved bordet, det er jeg fornøyd med, jeg hater allsang som folk ikke klarer bli med på.

-Jeg giftet meg i bunad og gubben i pendressen sin, så sparte vi penger der, og leide et billig lokale, med kollegaer av mamma til å servere, og en kompis av pappa til å fotografere. Kaker ble laget av folk i familien etc. Vi sparte masse penger på det, og hadde råd til å invitere ikke bare familie, men også venner ikke bare til kaffen, men til selve festen.

-men vi hadde ikke noe stort bryllup, det var vel om lnag 35 gjester, da rakk vi å prate med alle i løpet av kvelden.

-Vi hadde en proff bartender og en proff DJ, det gjorde mye for stemningen.

-Vi leide hotell ikke bare til oss, men også til forloverne med partnere, og hadde en utrolig koselig brunsj med dem dagen etter.

-vi giftet oss i desember like rundt lucia-dagen, og jeg og mamma la inn en overraskelse som bare hun og jeg visste om: etter middagen, men før desserten ble lysene slått av, og inn kom en nydelig lucia i 12 års alderen, som gikk fra gjest til gjest og delte ut lussekatter mens hun sang lucia-sangen...

det var utrolig vakkert, og jeg skal love at Gubben min ble overrasket: -"eh, har jeg vært med på å planlegge hun der?" spurte han og trodde han hadde glemt det...

• 2 uker senere...
Skrevet

det er helt sikkert ikke kjøpeplikt, du har rett.

ja, virker litt risky å kjøpe på nett....

Der jeg har vært og prøvd har det vært sånn at de ikke leier ut chiffon- og tyllkjoler, men ellers leier de ut. For en pris rett opp under kjøpepris.. :snurt:

Skrevet (endret)

Ut i fra dette ser jeg i allefall at vi har gjort noen lure valg:

* Buffet

* Ikke brudevals, men dans til favorittsangen

* Levende musikk

* Fri bar med selvbetjening

* Selvlaget og billig pynt

* Nesten proff toastmaster (Han har i alleflal gjort det 10 ganger)

Endret av Sunshine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...