twinklestar Skrevet 11. juni 2009 #21 Skrevet 11. juni 2009 Det er såå stress hvis det er dyrere!!! jeg antok at det ble lavere pris,det var derfor jeg vurderte leie;) Tusen takk for svar:) får se på finn.no, da, selv om det er litt skummelt å kjøpe usett kjole...... og hadde jo hatt lyst til å prøve i salong også.... men kanskje jeg kan prøve uten å kjøpe i salonger? du må nesten bare sjekke med salongene i forhold til priser. Kan jo bare ta en telefon og spørre hva prisene for leie ligger på... Men du kan HELT sikkert prøve uten å kjøpe eller prøve uten å leie! Men kan ikke prøve ved kjøp på finn.no.... Men vet det er mange her på forumet som har kjøpt på finn eller e-bay... jeg ville aldri gjort det, men mange er sikkert fornøyd...
Cumulus Skrevet 11. juni 2009 #22 Skrevet 11. juni 2009 Jeg er glad for at vi valgte å prioritere levende musikk. Vi hadde et band på 5 musikere. Sax, trommer, piano, bass/kontrabass og vokalist. Det var helt rått, kjempestemning på dansegulvet hele kvelden. Jeg er glad for at vi klarte å lage flotte bord-dekorasjoner for en billig penge. En lav vase fra Ikea (5 kroner tror jeg), litt oasis, en solsikke dyttet nedi og selvplukket blåærlyng rundt. Kjempefint til ca. 30 kroner stykk! Etter snart 10 år er jeg fortsatt fornøyd med valg av brudgom.
usikkerjente20 Skrevet 11. juni 2009 #23 Skrevet 11. juni 2009 du må nesten bare sjekke med salongene i forhold til priser. Kan jo bare ta en telefon og spørre hva prisene for leie ligger på... Men du kan HELT sikkert prøve uten å kjøpe eller prøve uten å leie! Men kan ikke prøve ved kjøp på finn.no.... Men vet det er mange her på forumet som har kjøpt på finn eller e-bay... jeg ville aldri gjort det, men mange er sikkert fornøyd... det er helt sikkert ikke kjøpeplikt, du har rett. ja, virker litt risky å kjøpe på nett....
usikkerjente20 Skrevet 11. juni 2009 #24 Skrevet 11. juni 2009 Etter snart 10 år er jeg fortsatt fornøyd med valg av brudgom. det er vakkert:):)
-Englefjes- Skrevet 22. juni 2009 #25 Skrevet 22. juni 2009 (endret) Jeg drar frem denne tråden nå mens jeg sitter her i post-bryllupstemning. Det vi er aller mest glad for er at vi fokuserte så mye på gjestenes ve og vel fremfor å bruke energien (og mye penger) på materielle ting, at vi valgte å samle hele gjengen en hele helg, og at vi valgte den lokasjonen vi hadde. I retroperspektiv er jeg også glad for at vi var nøye med å lage kjøreplaner, selv om det genererte litt stress på forhånd. Det gjorde hele helgen langt mer avslappende for alle involverte, og gjorde at ting gikk som smurt. Endret 22. juni 2009 av -Englefjes-
krillan Skrevet 22. juni 2009 #26 Skrevet 22. juni 2009 Da er jeg nygift frue og har hatt god hjelp av "ting du glemte"-tråden. Som en motsats til denne tenkte jeg det kunne være fint å ha en tråd med ting man er glad for at man gjorde eller valgte til bryllupet. Nå går det jo stort sett bra når man gifter seg - heldigvis! - så jeg er ute etter de spesielt gode valgene! Her er mine eksempler: Jeg er glad vi hadde generell fokus på å bruke penger på utvalgte ting og heller ta det igjen på andre ting. Vi valgte bl.a å bruke penger på ny dress til mannen, kjole fra salong, ringene, filming av dagen og god mat og rikelig drikke. "Alt annet" sparte vi på. Jeg er glad jeg bestemte meg for å sminke meg selv. Jeg klarte ikke å finne noen som gjorde det sånn jeg ville, jeg ble så "sminket", men trodde jeg trengte en ordentlig make up-artist til en sånn dag. Det trengte jeg altså ikke, sminken ble flott og jeg ble kjempefornøyd Jeg er glad for at vi fikk noen til å filme dagen, den går så fort og det er umulig å få med alt. Gleder meg til å se filmen om oss! Jeg er glad for at vi valgte å bruke stoltrekk! Vi leide lokale hvor det var grønne stoler... Det ble så utrolig fint og gjennomført med enkle stoltrekk holdt på plass med sløyfer i våre gjennomgangsfarger. Jeg er utrolig glad for at vi leide runde bord. Bare vi og våre åtte nærmeste satt på langbord, resten av gjestene satt altså på runde bord - det ble utrolig vellykket! Du har vell ikke lyst til å leie ut stoltrekk?
Jade Skrevet 25. juni 2009 #28 Skrevet 25. juni 2009 Jeg er glad for at vi hadde levende musikk - Kjempestemning! Jeg er glad for at vi hadde i lokale hvor alt ble fikset for oss + at vi hadde en toastmaster som holdt styr på hele festen fra gjestene kom til de gikk om kvelden! Jeg er glad for at vi har en sånn fin familie og så gode venner. Det gjorde at kvelden ble finere enn vi kunne forestille oss Jeg er glad for at jeg turte å holde tale for brudgommen. Det fortjener han virkelig!! Jeg er glad for at vi ikke sløste bort penger på pyntedilldall og bil.
leirbål Skrevet 28. juni 2009 #29 Skrevet 28. juni 2009 Nå er vi gift, og jeg kan si hva jeg er glad for at vi valgte. jeg er først og fremst glad for at jeg valgte å gifte meg med mannen min. Han er fantastisk. Jeg er glad for at jeg snakket med forloveren min, mannen min, toastmasteren og serveringspersonalet på forhånd om forventninger og ønsker for dagen. Da visste jeg at forloveren min forstod hvor viktige enkelte småting var for meg, som at hun ble med til frisøren osv. Mange små ting som ellers kunne blitt små skår i gleden. Jeg er veldig glad for at vi hadde en dyktig fotograf som visste nøyaktig hva vi ønsket, og som hadde god tid. Tipset om å nyte hvert øyeblikk fordi dagen går så fort er jeg veldig glad for. Det gjør det lettere å tenke tilbake på alle de fine øyeblikkene. At vi fikk noen til å filme hele vielsen, og alle høydepunktene fra festen er jeg også fornøyd med, selv om vi ikke har sett resultatet enda. Og selv om det ble mange ting som ikke ble som jeg hadde tenkt, gjorde det ingenting. Dagen var perfekt! Men jeg måtte velge å tenke sånn. Hadde jeg ikke det ville jeg ha irritert meg over alle timene jeg forgjeves hadde lagt i enkelte forberedelser.Istedenfor tenkte jeg på mannen jeg giftet meg med, og at da betød det egentlig ingenting. Allikevel er jeg glad for at jeg brukte så utrolig mange timer på planlegging og forberedelser på forhånd. Det sikret at dagen gjenspeilet vår personlighet. Vi valgte å bruke all tiden på hverandre og gjestene på festen, og rakk bare å kaste et kjapt blikk på gavebordet bla. det var en god prioritering. Gjestene var ikke der etter festen, det var gavene. Da visste vi også at alle gjestene følte at de var viktige for oss. At vi spurte så mange om hjelp var genialt. Vi hadde ikke fått det vidunderlige dagen uten alle de som stilte opp for oss. Til slutt er jeg glad for alle listene jeg hadde laget på forhånd. På grunn av disse kunne jeg lett pakke til bryllupsreisen, fortelle fotografen hvilke bilder vi ville ha tatt, og vite at det ble nok kaker til festen. Da kunne vi slappe helt av på bryllupsdagen og bare nyte.
^^Belle^^ Skrevet 13. juli 2009 #30 Skrevet 13. juli 2009 Jeg er glad for: * at vi valgte en skikkelig toastmaster som styrte hele dagen. Da slapp vi å tenke på noe som helst som hadde med timeplan for dagen. * at vi valgte limousin slik at alle forloverne (hadde to hver) kunne være med til fotograf og selvsagt champagne og sladring i bilen * at vi valgte å ha en proff bartender til festen. Drinkene hans ble virkelig pop i løpet av kvelden. * at værgudene var med oss den dagen...noe vi selvsagt ikke kunne styre selv, men det var så utrolig perfekt. * at jeg valgte å gifte meg med verdens beste mann. :rødme:
Gjest imli Skrevet 13. juli 2009 #31 Skrevet 13. juli 2009 Jeg for min del er glad for at vi IKKE brukte en eneste krone på fotograf. Vi ga to venner som er fotointeresserte "oppdrag" om å ta ekstra mange bilder, og fikk mange bilder tilsendt fra venner og slekt etterpå. Bildene ble kjempeflotte, og de to vennene våre er helt forskjellige personligheter som gjør at de to settene med bilder vi fikk fra dem er ganske så ulike vinkler fra en og samme dag. Helt enig! Vi brukte heller ikke penger på fotograf, men fikk en i familien, som er veldig fotointeressert og flink til å fotografere, til å ta bilder av oss. Angrer ikke på det! Vi fikk også låne bil gratis, av en venn av familien som har veteranbil, og han stilte opp som sjåfør. Det gjelder å bruke de kontaktene man har - de fleste synes bare det er moro å bli spurt! Er også veldig glad for at mamma og tanten min ordnet med blomster og pynt både i kirken og festlokalet. De fikk tak i billige blomster (siden vi gifta oss tidlig på høsten) og det ble veldig fint og jeg slapp å stresse med det Er veldig glad for lokalene vi valgte, for maten, og for bordplasseringen. Vi satt på et langbord med foreldrene våre, mens gjestene satt ved runde bord. Er glad vi brukte litt tid på å sette sammen grupper ved disse borda, hvem som kunne passe sammen osv - og det ble en god blanding av folk som kjente hverandre og folk som ikke kjente hverandre. Men alle gruppene fungerte kjempebra, folk så ut til å prate og kose seg.
HelloKjersti Skrevet 13. juli 2009 #32 Skrevet 13. juli 2009 Jeg er glad for at vi serverte pølse og lompe utenfor kirka. Vielsen var kl. fire og vi hadde mange langveisreisende som sikkert var ganske sultne. Vi arrangerte også byvandring for gjestene mens mannen og jeg var hos fotografen. En annen ting jeg er glad for, er at vi tok med en kasse lego til de tre yngste gjestene våre. Det viste seg etterpå at både store og små barn hadde kost seg på "legorommet" mens de andre voksne spiste kake og danset. Kan tro jeg flira godt da jeg fikk tilsendt bilder hvor ikke bare nevøene mine, men også far, svoger og onkel av brudgommen satt på gulvet og bygde, helt i sin egen verden.
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2009 #33 Skrevet 15. juli 2009 jeg er så glad for at bryllupet vårt ble en så fantastisk dag, og at jeg hver gang jeg så på min mann tenkte - å jeg er heldig! OG at jeg aldri hadde vært så forelsket!! Jeg likte å se bildene i kirken når vi kom inn/gikk ut - ikke for å se megselv, men får å se ansiktene til mine venner og familie. Jeg nøt å høre bruset fra gjestene sine stemmer som snakket med hverandre ved bordene når det ikke var taler. Det var en så god stemning! Jeg elsket toastmasterne våre for at de var morsomme, presise og utfylte hverandre. De var med på å gjøre dagen vår fantastisk, og styre showet litt. Selskapslokalet vårt var supert - stort, men samtidig intimt. Det var strålende med nattmat - pølse og lompe - og mens gjestene spiste snek vi oss i taxi og forsvant! Jeg likte godt å kunne pakke opp gavene selv dagen derpå!
Apple- Skrevet 26. august 2009 Forfatter #34 Skrevet 26. august 2009 Du har vell ikke lyst til å leie ut stoltrekk? Så ikke denne før, sorry! Jeg har dem ennå...
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2009 #35 Skrevet 26. august 2009 - Jeg er utrolig glad for at vi hadde fotograf som fotfulgte oss hele dagen. Vi har så utrolig mange vakre bilder, også detaljbilder av blomster, ringer, detaljer av antrekk osv.. - Jeg er glad seremonien og alle talene ble profesjonelt filmet. Det er et utrolig flott minne. - Jeg er glad vi la mye penger i lokale, ringer og antrekk. - Jeg er glad for at vi inviterte alle vi ønsket å invitere, og ikke følte vi måtte utelukke noen. - Jeg er glad jeg sendte blomstrene i retur, og forlangte å få det gjort på nytt på minimalt med tid. Resultatet ble perfekt, og jeg slapp å ergre meg gjennom dagen og når jeg så på bilder i ettertid. - Jeg er glad jeg ordnet hår (med litt hjelp) og sminke selv. Dette har alltid vært en hobby for meg, og jeg synes det er mangel på flinke folk i Norge. - Jeg er så glad for at alt var så godt organisert, og at alle oppgaver var delegert. Jeg stresset ikke et sekund, og alt gikk på skinner. - Jeg er glad for at jeg og mannen sov sammen natten før dagen, og tok morgenstellet sammen. Vi fikk roet hverandre ned, og tilbrakt kvalitetstid sammen.
Gjest Gjest_Monica_* Skrevet 27. august 2009 #36 Skrevet 27. august 2009 (endret) Så ikke denne før, sorry! Jeg har dem ennå... Nå ble jeg nysgjerrig.. Innlegget er redigert, da det ikke er lov til å bruke forumet til kjøp og salg. -jolie, mod Endret 28. august 2009 av jolie
Ebano Skrevet 2. november 2009 #37 Skrevet 2. november 2009 *dytter* Sikkert mange som giftet seg i sommer/høst som har flere tips....
stortsettglad Skrevet 15. januar 2010 #39 Skrevet 15. januar 2010 Jeg er glad for at jeg kjøpte dansesko (latindans i sølv), som jeg orket å gå med hele dagen uten å få vondt. Jeg er glad for at vi valgte human-etisk vielse, og ikke fulgte tradisjon om kirkebryllup. Vi er ikke religiøse, så jeg synes det blir veldig feil å benytte seg av kirken til sånt. Jeg er glad for at svigerinnen min som er profesjonell trombonist, ville spille inngangs- og utgangsmusikk for oss. Og at en annen musiker i familien ville ha et lite innslag i vielsen. Det ble veldig personlig og spesielt at de hadde øvd inn noe kun for oss. Jeg er glad vi valgte å ha bryllupsløfter, og at vi ikke snakket noe om forventningene våre til disse på forhånd. Det ble rett fra hjertet, og den mest rørende delen av hele vielsen. Jeg er glad for at vi hadde vielse, middag og fotografering på samme sted, og ikke behøvde å kjøre rundt. Og at vi var på et sted hvor kuvertprisen inkluderte oppdekking, servering, rydding, barpersonell, osv. Vi trengte bare ha med blomster, bordkort, (servietter og lys hvis vi ville ha noe annet enn hvitt), kaker og den alkoholholdige drikken. Og neste dag hentet vi gaver og det som var igjen av kake og alkohol. Og jeg er veldig glad for at vi valgte å forby sanger. Vi ga grønt lys for dikting av rim som kunne leses opp om man ønsket, og sanger for den saks skyld, bare man ikke forventet allsang. Har vært i flere bryllup hvor det både blir en hel masse sanger OG mange taler, og tiden ved bordet kan bli litt langdryg. Vi fikk flere fine taler, og mange kommentarer på at folk satte pris på valget vårt. Vi endte med å ta med en eneste sang, og det var en veldig kort og morsom takk-for-maten-sang, som vi stjal fra et vennepar som giftet seg en måned før oss. Og jeg er glad for at vi valgte en type bordkort hvor vi hadde god plass til at folk kunne skrive en hilsen til oss (+penn til hver enkelt). Har sett i andres bryllup at gjestebok blir en heller mislykket affære, med mindre noen har ansvar for å se til at alle skriver. Og at det blir litt mye rør etterhvert som kvelden lir utpå. Sånn vi gjorde det, kunne alle skrive mens vi ennå satt ved bordet. Vi fikk hilsen fra alle, og alt blei skrevet før noen blei særlig fulle. Planen er å få limt dem inn i en bryllupsbok, sammen med litt bilder og div. fra dagen, men etter 1 1/2 år har vi ikke fått rotet oss til det ennå... Hehe!
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2010 #40 Skrevet 15. januar 2010 Og jeg er glad for at vi valgte en type bordkort hvor vi hadde god plass til at folk kunne skrive en hilsen til oss (+penn til hver enkelt). Har sett i andres bryllup at gjestebok blir en heller mislykket affære, med mindre noen har ansvar for å se til at alle skriver. Og at det blir litt mye rør etterhvert som kvelden lir utpå. Sånn vi gjorde det, kunne alle skrive mens vi ennå satt ved bordet. Vi fikk hilsen fra alle, og alt blei skrevet før noen blei særlig fulle. Planen er å få limt dem inn i en bryllupsbok, sammen med litt bilder og div. fra dagen, men etter 1 1/2 år har vi ikke fått rotet oss til det ennå... Hehe! Så lurt! Kan du utdype litt mer om hvordan de bordkortene så ut??
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå