Gjest Gjest_Lima_* Skrevet 9. juni 2009 #1 Skrevet 9. juni 2009 Vi skal på ferie til Nord-Sverige i år, og jeg er helt grønn på svensk campingliv. Hvor er det bra å være? Vi ser etter et sted med litt aktiviteter som kan passe for barn på 10 år og ungdom på 16 år. Gjerne tivoli, eller i hvertfall padlebåter, minigolf osv. Og svært gjerne et badeland. Og kanskje et lite bysentrum i nærheten. Vi har ikke lyst til å være på innlandet sammen med horder av veps og klegg og mygg... Er det noen som har tips til hvor vi kan dra? Vi undersøker muligheter for alt fra hotell til hytter og telt som overnatting. Vet vi er sent ute for å få plass i slutten av juli eller begynnelsen av august.
reiseglad Skrevet 10. juni 2009 #2 Skrevet 10. juni 2009 Vi skal på ferie til Nord-Sverige i år, og jeg er helt grønn på svensk campingliv. Hvor er det bra å være? Vi ser etter et sted med litt aktiviteter som kan passe for barn på 10 år og ungdom på 16 år. Gjerne tivoli, eller i hvertfall padlebåter, minigolf osv. Og svært gjerne et badeland. Og kanskje et lite bysentrum i nærheten. Vi har ikke lyst til å være på innlandet sammen med horder av veps og klegg og mygg... Er det noen som har tips til hvor vi kan dra? Vi undersøker muligheter for alt fra hotell til hytter og telt som overnatting. Vet vi er sent ute for å få plass i slutten av juli eller begynnelsen av august. Vi trives godt i Skellefteå. Har både hatt med vogn på campingen der, og leid hytte. Vi har også bodd på hotell der, husker ikke navnet på det vi bodde på, men der fikk vi gode familerabatter og halvpensjon. To eller tre netter for et par tusenlapper, med egne rom til ungene. Fra byen er det kort vei til Pite havsbad, et lite stykke utenfor byen er der strand, og badeland er vegg i vegg med campingen. Det pleier å være godt med andre unger der, også ungdommer. Tidligere hadde de "Boda Borg" i fjellet der, et oppgave og opplevelsessted (et slags rebusløp) men sist vi var der var det lagt ned.... Fin liten koselig by som det er lett og trives i!
Juizy Skrevet 11. juni 2009 #3 Skrevet 11. juni 2009 Piteå og Pitehavsbad kan anbefales! - Badeland - Spa - Ute basseng - Lang strand - Basket og volleybaner - Tivoli (vet ikke om det er der permanent). - Lekeaparater - Vann/fiske museum - Kino Hmmm, dette er det jeg kom på i farta! var der ei uke for ett par år siden Det er jo bare og bruke internett til og finne informasjon om ulike plasser, så finner dere nok en plass som passer alle!!
Kjetil E Skrevet 12. juni 2009 #4 Skrevet 12. juni 2009 Hvis dere reiser videre opp til Gällivare så kan dere her komme ned 1000 meter under bakken i LKABs malmgruver. Et av ytters få steder i hele verden hvor turister slipper ned i en gruve som er i full drift. Her kan man og besøke Aitics veldige dagbrudd.
Gjest norron Skrevet 22. juni 2009 #5 Skrevet 22. juni 2009 Vi skal på ferie til Nord-Sverige i år, og jeg er helt grønn på svensk campingliv. Hvor er det bra å være? Vi ser etter et sted med litt aktiviteter som kan passe for barn på 10 år og ungdom på 16 år. Gjerne tivoli, eller i hvertfall padlebåter, minigolf osv. Og svært gjerne et badeland. Og kanskje et lite bysentrum i nærheten. Vi har ikke lyst til å være på innlandet sammen med horder av veps og klegg og mygg... Er det noen som har tips til hvor vi kan dra? Vi undersøker muligheter for alt fra hotell til hytter og telt som overnatting. Vet vi er sent ute for å få plass i slutten av juli eller begynnelsen av august.
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2009 #6 Skrevet 22. juni 2009 lule havsbad har grei lekeplass, badeanlegg og en oversiktlig campingplass.passelig langt fra byen og 10 min å kjøre til kjøpesenter.
Gjest Gjest_undrende_* Skrevet 22. juni 2009 #7 Skrevet 22. juni 2009 Her kan man og besøke Aitics veldige dagbrudd. Er det gøy, det da?
Gjest ts Skrevet 25. juni 2009 #8 Skrevet 25. juni 2009 Piteå og Pitehavsbad kan anbefales! Jeg har søkt litt rundt på nett og funnet ut at Pite Havsbad er favoritten til nå. Takk for tipset! Siden jeg er så grønn på campinglivet så spør jeg i tillegg: Hvis man leier ei hytte med plass til fire, og campingplassen ikke har mulighet for å sette inn ei ekstraseng, har man da lov til å ta seg til rette med en ekstra luftmadrass på gulvet? Eller er antall sengeplasser også max antall personer i hytta?
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2009 #9 Skrevet 28. juni 2009 Jeg har søkt litt rundt på nett og funnet ut at Pite Havsbad er favoritten til nå. Takk for tipset! Siden jeg er så grønn på campinglivet så spør jeg i tillegg: Hvis man leier ei hytte med plass til fire, og campingplassen ikke har mulighet for å sette inn ei ekstraseng, har man da lov til å ta seg til rette med en ekstra luftmadrass på gulvet? Eller er antall sengeplasser også max antall personer i hytta? Dette spør du om når du ringer - hyggelige mennesker som svarer på alt av spørsmål Vi har vært her, bodde da i familierom på selve hotellet (2 voksne og 3 barn). Det var ei lita ett-roms leilighet, men hadde kjøkkenkrok, og dermed hadde vi muligheter til å lage oss mat, koke kaffe, osv. I tillegg fikk vi frokost hver dag. Mmmm...deilig. God ferie til dere- måtte alle ønsker innfris
Gjest ts Skrevet 19. august 2009 #10 Skrevet 19. august 2009 Det ble Pite Havsbad på oss. De skryter av å være Nord-Europas største campinganlegg, og det kan jeg egentlig godt forestille meg. Anbefaler Pite Havsbad på det varmeste. Vi koste oss på den lange fine stranda der vi kunne gå laaaangt ut i vannet før det ble dypt. På "Skeppet" spilte vi biljard, bowling, lufthockey og eventyrgolf. I tillegg hadde de lekeland for yngre barn der, pluss kuppelkino. På området ellers fantes badeland både ute og inne, dinosaurpark, en stor lekepark, butikk, tivoliboder (og noen småbarnskaruseller), minigolf, tråbiler til leie, spillehall og spiseplasser. Vi trivdes godt vi! I tillegg var det kort vei til både Luleå og Skellefteå (mindre enn en times kjøring hver vei), så det ble et par dagsutflukter også. Og Piteå er en sjarmerende liten by, så dit kan jeg gjerne reise igjen. Takk for tips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå