Lalique Skrevet 27. juli 2003 #1 Del Skrevet 27. juli 2003 Jeg er ny her på forum og kan si litt om meg..er alenemor til en liten jente og er student. Og ja..jeg har et anstrengt forhold til mat.. :cry: Jeg skammer meg mye over dette, prøver å skjule det for familie og venner,men det er ikke lett..ønsker så inderlig en plass som jeg kan være meg med HELE meg, og bli akseptert og forstått. Kanskje noen som også drar meg litt i ørene når jeg roter meg bort i destruktive tanker og handlinger. Jeg har vel aldri spist normalt. Enten spiser jeg for mye eller for lite.. Jeg orker ikke mer av tvangspisingen, jeg blir så sliten av å ha det slik. Går til psykolog for en del andre problemer så jeg vil bare si at jeg får profesjonell hjelp. Det er mer det å takle hverdagen. Jeg har en "regel" inni hodet mitt at jeg hver dag kan spise inntil 1200 kalorier. Uten å få dårlig samvittighet. Men som regel prøver jeg å holde meg under 1000..ofte 800.. Jeg trenger å gå ned i vekt, men jeg kan akseptere at det tar tid, bare jeg er SIKKER på at jeg går ned. Jeg trenger så hjelp til å motivere meg selv til å spise NOK! Uten å overspise.. Kan noen vær så snill si med sikkerhet om man går ned i vekt på 1200 kalorier? Jeg er ikke verdens mest aktive, som student og småbarnsmor blir det mye skolearbeid og tv på kveldstid :oops: Men vi går en tur på 30 minutter hver dag.. Håper noen kan hjelpe meg litt, jeg mener ikke å provosere noen med dette. Og jeg ber om at hvis noen av dere blir irritert over kalorimaset mitt så vær så snill la være å lese innleggene mine. Jeg ønsker virkelig ikke å provosere noen. Men jeg vet jeg sliter, og jobber med saken.. men hverdagen er tung likevel. Forresten; noen av dere vil si at det ikke BARE er kalorier det kommer an på og det vet jeg. Men jeg trenger likevel et TAK på mengde mat for dagen ellers tar tvangsspisingen over. Jeg prøver selvsagt å spise mest mulig sunt, men av og til unner jeg meg sjokolade eller is også.. Håper jeg blir "godtatt" her og at vi blir bedre kjent. Jeg har andre sider og interesser også, jeg er ikke "bare" spiseforstyrret.. Klem til alle som vil ha fra Lalique Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. juli 2003 #2 Del Skrevet 27. juli 2003 Hei hei! Flott at du får hjelp til å takle ting. Ingenting er bedre enn det. Jeg er også en av de som sliter med vekta, men jeg har ikke et slikt anstrengt forhold til mat som deg. Det eneste jeg kan si er at JA, du kan fortsatt gå ned i vekt ved å spise 1200 kcal om dagen. Spiser du mye mindre enn dette, er sjansen for å gå ned mindre, for kroppen hopper over på sparebluss og holder fast på all næring den kan få. Prøv å ikke tenk så mye på kalorier. Spise mange små måltider, nyt maten og gå deg en tur hver dag. Ønsker deg masser av lykke til. Dessuten må du ikke være redd for ikke bli akseptert her inne. Det er mange forskjellige skjebner her inne, og alle har noe godt og positivt å tilføre. Det er jeg helt sikker på at du har også! Klem fra meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lalique Skrevet 27. juli 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 27. juli 2003 Takk for svar angeleyes Gleder meg til å bli bedre kjent med dere utøver høsten,når nettene blir lange osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 27. juli 2003 #4 Del Skrevet 27. juli 2003 Heisann og velkommen,kjekt med nye mennesker. Når det gjelder problemet ditt så vil jeg anbefale Grete Rode kurs til deg dersom du er redd du ikke får nok i deg av kalorier og samtidig vil ned i vekt. Har prøvd det selv og kan anbefale det. Her spiser mann mye sunn mat. Når man spiser mye får man en god forbrenning som igjen gjør at man går ned i vekt kombinert med littegranne trim. Men kanskje lurt av deg å sjekke med legen din dersom du har problemer med mat fra før av. Ønsker deg lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigerpus Skrevet 27. juli 2003 #5 Del Skrevet 27. juli 2003 På Grete Roede anbefaler de et dagsinntak på ca 1200 kalorier, man går da i gjennomsnitt ned ca en 1/2 kg i uken. Tiger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 27. juli 2003 #6 Del Skrevet 27. juli 2003 Hei på deg! Du skal gå ned i vekt på 1200 kcal. Men om du spiser mer en dag, så er det ikke farlig - forbrenningen holdes stabil /oppe. Det er verre å holde det på et minimum hele veien - bedre å spise skikkelig - f.eks. annenhver dag: en dag med 1200 og neste dag på 1800/2000kcal, deretter 1200, så 1800 osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanella Skrevet 27. juli 2003 #7 Del Skrevet 27. juli 2003 Hei! Vil bare si velkommen og selvfølgelig blir du godtatt!! Ingen som dømmer ut i fra personlige sjebner.. Alle har sitt å stri med. Jeg har selv hatt spiseforstyrrelser og vet hvor slitsomt dette er. Jeg måtte opp igjen i vekt etter å ha vært langt nede. Det jeg fikk beskjed om da var at det kroppen minimum trenger er 1200 kalorier per dag. Det er riktig som Angeleyes sier at har du et inntak under dette går kroppen din på sparebluss og det vil ikke akkurat hjelpe deg i lengden men sinke deg. Dessuten trenger du energi til å være mor og student også. Jeg ville anbefalt deg et kaloriinntak mellom 1200 og 1500- men husk; det er lov til å unne seg noe godt innimellom. Kroppen din tar ingen skade av det. Vil ønske deg lykke til!! Håper det ordner seg etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petruska Skrevet 29. juli 2003 #8 Del Skrevet 29. juli 2003 Hei Lalique, og velkommen! Jeg er også en av dem som slet med sf i mange år så jeg skjønner hva du sliter med. Men jeg vet også at det går an å bli frisk! Og ja, slenger meg på de andre her, det er fullt mulig å gå ned i vekt på 1200 kcal. i uka. Spiser du mindre blir forbrenninga satt på sparebluss og du er inne i en ond sirkel som det kan ta år å komme ut av. Synes rådet om f.eks. et Grete Roede kurs var lurt, litt fellesskap og veiledning er jo ikke å forakte. Lykke til videre Lalique! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lalique Skrevet 29. juli 2003 Forfatter #9 Del Skrevet 29. juli 2003 Det var svært rørende å lese alle svarene og å bli ønsket velkommen hit. Dagene med spiseforstyrrelser er vanskelige. Spesielt når man har et spiseproblem som ikke synes på kroppen. Jeg er jo lubben, blid og lever et aktivt liv med jobb, skole og datteren min..Og jeg prøver å holde fasaden. Men noen ganger "sprikker" det.. :cry: Da er det godt å få litt råd, litt ris eller ros når det trengs Takk for at dere bryr dere, og for at dere svarer selv om dere kanskje synes det jeg spør om er fryktelig dumt. Lalique Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå