Gå til innhold

Selskapsmeny

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skal arrangere selskap, og ønsker å sette sammen en meny inspirert av Nord-Norge og høsten. Hva synes dere om denne?

Hvalskinke og selskinke anrettet på eple- og valnøttsalat (med blant annet hvitløk, sjalottløk, creme fraiche og majones), serveres med brød og godt smør

Reinstek med smørdampede grønnsaker, potetpure eller potetbåter, soppstuing, rørte tyttebær, viltsaus og peppersaus

Multekrem i krumkakeskåler, med et lite dryss av mandelflak

Innvendinger? Tips? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det høres veldig godt ut! :)

Det eneste er at hvis du skal ha en kremet viltsaus ville jeg ha sløyfet soppstuingen, og bare hatt stekt sopp i stedet, ellers synes jeg de to elementene blir litt for like. Og peppersaus tror jeg at jeg ville kuttet helt ut (med mindre du vet at det kommer noen som absolutt ikke spiser viltsaus).

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg synes det høres veldig godt ut! :)

Det eneste er at hvis du skal ha en kremet viltsaus ville jeg ha sløyfet soppstuingen, og bare hatt stekt sopp i stedet, ellers synes jeg de to elementene blir litt for like. Og peppersaus tror jeg at jeg ville kuttet helt ut (med mindre du vet at det kommer noen som absolutt ikke spiser viltsaus).

Takk for tilbakemelding...! :) Ja, du har kanskje rett i at soppstuing og fløtebasert viltsaus blir litt mye. Kanskje jeg satser på smørstekt sopp og løk, namme!

Peppersausen er alternativet til dem som ikke liker viltsaus. Selskapet er ganske stort, og jeg vil gjerne at alle skal bli fornøyde.

Kan jeg ha en så smakssterk forrett til denne hovedretten?

Skrevet
Takk for tilbakemelding...! :) Ja, du har kanskje rett i at soppstuing og fløtebasert viltsaus blir litt mye. Kanskje jeg satser på smørstekt sopp og løk, namme!

Peppersausen er alternativet til dem som ikke liker viltsaus. Selskapet er ganske stort, og jeg vil gjerne at alle skal bli fornøyde.

Kan jeg ha en så smakssterk forrett til denne hovedretten?

Smørstekt sopp og løk høres lurt ut!

Når det gjelder forretten synes jeg ikke den høres for smakssterk ut, men når jeg tenker på det blir kanskje kjøttslagene litt like, altså sel/hval etterfulgt av rein? :klø:

Gjest Gjest
Skrevet
Smørstekt sopp og løk høres lurt ut!

Når det gjelder forretten synes jeg ikke den høres for smakssterk ut, men når jeg tenker på det blir kanskje kjøttslagene litt like, altså sel/hval etterfulgt av rein? :klø:

De er jo mørke kjøtt-typer alle sammen, men sel- og hvalkjøttet er speket og røkt... Vilt fra havet og vilt fra vidda ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...