Gjest Dora Flanica Skrevet 9. juni 2009 #61 Skrevet 9. juni 2009 (endret) OK. Dette er til mindretallet som ikke kan følge reglene: Jeg kan bare ikke fatte og begripe at det er så vanskelig for enkelte hundeeiere å forstå hvorfor hunder ikke er tillatt i mange butikker! For det første fins det allergikere, folk som er redde for hunder, og det er ikke så veldig hygienisk med ei slevende bikkje inne i matbutikken. Har man valgt å skaffe hund, må man leve med at det fins enkelte ting lillevoffen ikke kan være med på. Misforstå meg rett, jeg elsker hunder, og går med planer om å skaffe meg hund, men har tatt med i beregninga at jeg ikke kan ta det for gitt at jeg kan ta med meg dyret mitt overalt. Det at noen har tatt med seg hund inn i mat- eller klesbutikken har kanskje ført til at stakkaren som kommer etter vedkommende må legges inn på sykehuset pga anafylaktisk sjokk, eller at dagen er blitt ødelagt for en som er livende redd hunder. Verden består faktisk av andre mennesker enn hundeeieren og hunden. Endret 9. juni 2009 av Dora Flanica
Gjest Gjest_Hundeeier_* Skrevet 9. juni 2009 #62 Skrevet 9. juni 2009 Hunder har ingenting i butikker å gjøre. Joda, de må jo få gå på shopping de og må du skjønne! Huden stammer ikke fra ulven og trives best i naturen, den stammer fra Steen og Strøm og trives best på shopping!
Troyamin Skrevet 9. juni 2009 #63 Skrevet 9. juni 2009 Hunder har ingenting i butikker å gjøre. Har folk med parfyme det da? Eller folk som stinker av nikotin? Er vel like ille det som de som er allergiske mot hunder...
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2009 #64 Skrevet 9. juni 2009 Joda, de må jo få gå på shopping de og må du skjønne! Huden stammer ikke fra ulven og trives best i naturen, den stammer fra Steen og Strøm og trives best på shopping! Så hvorfor finnes det ikke egne hundebutikker da?
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2009 #65 Skrevet 9. juni 2009 Har ikke hund selv, men gjør ikke meg noe om folk drar med seg hunden inn i butikken, så lenge den oppfører seg og ikke river ned saker og ting fra hyllene. Skal hunder liksom ikke få lov til å ferdes der allergikere også ferdes? Til de som sier at hun der er møkkete: En uteligger eller en dust som ikke har vaska seg på tre uker, er vel mer møkkete. Da må disse også nektes adgang til butikker da. Nei, folk er altfor hysteriske.
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2009 #66 Skrevet 9. juni 2009 Har folk med parfyme det da? Eller folk som stinker av nikotin? Er vel like ille det som de som er allergiske mot hunder... Ja, ja, det er klart hundene må ha samme rettigheter som et menneske. Selv en skitten kjøter med en eier det oser parfyme og røyk av. Klart det!
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2009 #67 Skrevet 9. juni 2009 Har ikke hund selv, men gjør ikke meg noe om folk drar med seg hunden inn i butikken, så lenge den oppfører seg og ikke river ned saker og ting fra hyllene. Skal hunder liksom ikke få lov til å ferdes der allergikere også ferdes? Til de som sier at hun der er møkkete: En uteligger eller en dust som ikke har vaska seg på tre uker, er vel mer møkkete. Da må disse også nektes adgang til butikker da. Nei, folk er altfor hysteriske. Rettelse: ikke hun der, men hunder.
Gjest Gjest_Hundeeier_* Skrevet 9. juni 2009 #68 Skrevet 9. juni 2009 Så hvorfor finnes det ikke egne hundebutikker da? Fordi det er så få hunder som får fast arbeid. Det er kniving om plassen i politiet, forsvaret, tollvesenet eller som krefthund o.l. Arbeidsledigheten blant hunder er for stor til at en skal kunne lage egne butikker kun for dem, men egne varer har de jo. Mange som har fine klær og halsbånd, samt at hundemat er til salgs i alle matbutikker.
Troyamin Skrevet 9. juni 2009 #69 Skrevet 9. juni 2009 Ja, ja, det er klart hundene må ha samme rettigheter som et menneske. Selv en skitten kjøter med en eier det oser parfyme og røyk av. Klart det! Så hva om hunden er renraset, nybadet og har en eier som hverken bruker parfyme eller røyker. Da er det greit? Er det mulig....
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2009 #70 Skrevet 9. juni 2009 Fordi det er så få hunder som får fast arbeid. Det er kniving om plassen i politiet, forsvaret, tollvesenet eller som krefthund o.l. Arbeidsledigheten blant hunder er for stor til at en skal kunne lage egne butikker kun for dem, men egne varer har de jo. Mange som har fine klær og halsbånd, samt at hundemat er til salgs i alle matbutikker. Litt av et hundeliv disse bikkjene lever. Ikke rart de må føle seg utenfor når stakkarene ikke får være med i Vanlige Butikker. Stakkars voven. Det er forresten viktige samfunnsproblemer du peker på, hvor er politikerne?!
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2009 #71 Skrevet 9. juni 2009 Så hva om hunden er renraset, nybadet og har en eier som hverken bruker parfyme eller røyker. Da er det greit? Er det mulig.... Nei, det er selvsagt ikke greit. Enkelte folk ass...
Troyamin Skrevet 9. juni 2009 #72 Skrevet 9. juni 2009 Nei, det er selvsagt ikke greit. Enkelte folk ass... Vel, det var du som nevnte skitten kjøter osv...
Gjest Gjest_Hundeeier_* Skrevet 9. juni 2009 #73 Skrevet 9. juni 2009 Så hva om hunden er renraset, nybadet og har en eier som hverken bruker parfyme eller røyker. Da er det greit? Er det mulig.... Hallo er du dum? Hva har det vel med saken å gjøre om hunden er renraset? Nybarberbert? Med hva da, en liten fin stuss på barten og da er det greit? Seriøst, hvordan hadde du syntes om mitt kjæledyr var en gris eller ei geit og jeg drev og tok den med inn på din arbeidsplass eller skoleplass?
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2009 #74 Skrevet 9. juni 2009 Vel, det var du som nevnte skitten kjøter osv... Herregud da menneske. Den skal ikke inn i butikken selv om den er gullende ren!
Troyamin Skrevet 9. juni 2009 #75 Skrevet 9. juni 2009 Seriøst, hvordan hadde du syntes om mitt kjæledyr var en gris eller ei geit og jeg drev og tok den med inn på din arbeidsplass eller skoleplass? Kult! Gøy med noe nytt!
Troyamin Skrevet 9. juni 2009 #76 Skrevet 9. juni 2009 Værste i butikk må jo være alle som har småunger med. Klissete ekle unger som tar på ting en skal spise. Fysj, så ekkelt. Er ikke en menneskerett å få barn heller. La oss forby små barn i matvarebutikk!
Gjest Gjest_hundeeier_* Skrevet 9. juni 2009 #77 Skrevet 9. juni 2009 Kult! Gøy med noe nytt! Både jeg og du vet at det ikke er akkurat det første du tenker nei. Men bare si hvor du jobber så skal jeg møtte opp med to feite rotter som en slektning har som kjæledyr i håndvesken, grisen til onkelen min og geiter fra en gård oppi her og gå og se på varene dere har. Og jeg kommer selvfølgelig ikke til å kjøpe noe, bare være der og skremme vekk andre kunder og gjøre hverdagen ubehaglig for dere.
Troyamin Skrevet 9. juni 2009 #78 Skrevet 9. juni 2009 Både jeg og du vet at det ikke er akkurat det første du tenker nei. Men bare si hvor du jobber så skal jeg møtte opp med to feite rotter som en slektning har som kjæledyr i håndvesken, grisen til onkelen min og geiter fra en gård oppi her og gå og se på varene dere har. Og jeg kommer selvfølgelig ikke til å kjøpe noe, bare være der og skremme vekk andre kunder og gjøre hverdagen ubehaglig for dere. Jeg hadde ikke hatt noe imot det. Ser ikke noe problem med det. Det er dine dyr, og da regner jeg med de er veloppdragne
Kamikatze Skrevet 9. juni 2009 #79 Skrevet 9. juni 2009 Kjipere hvis folk går rundt inni i kjøpesenteret med røde hunder enn en chihuahua.
Gjest Gjest_hundeeier_* Skrevet 9. juni 2009 #80 Skrevet 9. juni 2009 Jeg hadde ikke hatt noe imot det. Ser ikke noe problem med det. Det er dine dyr, og da regner jeg med de er veloppdragne Dyr i en så unaturlig situasjon som et kjøpesenter kan være så veloppdragne som bare det, de er fortsatt dyr og vil kunne reagere kraftig på dette unaturlige folksomme miljøet som eieren velger å utsette dem for.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå