Gå til innhold

Hund i butikk


Gjest Frustrert butikkansatt

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert butikkansatt

Jeg jobber på en ganske stor butikk med ganske forskjellige kunder og det er en ting som begynner å gå meg virkelig på nervene.

Hundeiere som galant gir blaffen i at det ikke er lov å ta med annet enn førerhunder inn... I begynnelsen av arbeidstiden min der var jeg litt forsiktig med å gi beskjed men nå er jeg så lei!

Vanlige undskyldninger:

Men den kan jo ikke stå ute.. (Nei, det burde den nok ikke. Men det er kanskje en idè å la hunden være hjemme når man drar på shopping)

Men den er jo så liten.. (Det er ikke størrelsen det kommer ann på, med mindre det er en førerhund skal den IKKE inn i butikken)

Den er allergifri.. (Så vidt jeg vet finnes det ikke helt allergifrie hunder, allergivennelige ja, men folk kan fortsatt reagere på de. Og siden vi serverer mat spiller det uansett ingen rolle hvor allergivennelig den er..)

Jeg skal bare inn en liten stund (Eh Javel, fortsatt ikke lov med hunder her inne)

Og nå som sommeren er på vei kommer det bare til å bli flere og flere som bare skal innom på vei til et annet sted og de kan jo ikke la hundene sitte i bilen så da mener de at de selvfølgelig må få ta hundene med inn.

Og jo mindre hundene er jo mer selvfølgelig tar eierene seg til rette.(Beklager til hundeiere med små hunder der ute som ikke tar det som en selvfølge at hunden kan være med inn på butikker, men det er faktisk sånn..)

Har opplevd en som skulle ha hunden sin i babysete på en av vognene våre for selve vogna var hvist alt for skitten for hunden..

Hva er det egentlig med folk som får de til å mene at reglene ikke gjelder de?

:kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Wacmoc

Skal inrømme at jeg har bryti den regelen et par ganger. ALDRI i matbutikk eller steder de selger mat. Er ikke snakk om.

Når bikkja var valp og fikk plass i håndflaten min og veide knappe halvannen kilo så hendte det at jeg tok han med inn om jeg skulle f.eks kjøpe en shampoo hos frisøren eller levere en pakke på postkontoret. Har også bært ham med inn i kjøpesenteret her ettersom at det er en dyrebutikk inni senteret som har godistypen han liker best.

Men syntes det er kraftig irriterende med disse brunkrem-jentene med chihuahua som bære bikkja rundt i kjøpesentrer og butikker. Skjønner du blir frustrert. Har han aldri med inn steder lenger nå som han er "stor" ( 5 kg ), men bærer han fortsatt igjenom kjøpesenteret om jeg skal til dyrebutikken selv om det ikke er lov med dyr der inne. Men da syntes jeg de kan la vær å ha dyrebutikk der, om de skal fly i taket over at man har med hunden for å komme seg dit og kjøpe halsbånd ect.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj..er det virkelig så mange som gjør det altså!

også i babysete da :ler:

det er ihvertfall ikke noe problem når jeg går på butikken og har med bikkja, han står fint utenfor og venter. men jeg har han aldri med hvis jeg skal gå rundt i butikker, da får han heller være hjemme. men bare hvis jeg skal innom og kjøpe noe.

hvorfor er dette så usannsynlig for hundeeiere tro?

jeg bor i ei bygd men vet ikke om jeg ville turt og hatt med meg hunden og satt den utom en butikk i en by, med mindre det er lite folk på den butikken akkurat da.

frykten min for at noen skal ta han er nok litt for stor der!

hunden til min venninne ble nemlig tatt på den måten en gang, men heldigvis kom han til rette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Skal inrømme at jeg har bryti den regelen et par ganger. ALDRI i matbutikk eller steder de selger mat. Er ikke snakk om.

Når bikkja var valp og fikk plass i håndflaten min og veide knappe halvannen kilo så hendte det at jeg tok han med inn om jeg skulle f.eks kjøpe en shampoo hos frisøren eller levere en pakke på postkontoret. Har også bært ham med inn i kjøpesenteret her ettersom at det er en dyrebutikk inni senteret som har godistypen han liker best.

Men syntes det er kraftig irriterende med disse brunkrem-jentene med chihuahua som bære bikkja rundt i kjøpesentrer og butikker. Skjønner du blir frustrert. Har han aldri med inn steder lenger nå som han er "stor" ( 5 kg ), men bærer han fortsatt igjenom kjøpesenteret om jeg skal til dyrebutikken selv om det ikke er lov med dyr der inne. Men da syntes jeg de kan la vær å ha dyrebutikk der, om de skal fly i taket over at man har med hunden for å komme seg dit og kjøpe halsbånd ect.

Hvorfor i alle dager skal du ha med deg hunden inn i dyrebutikken? Det går helt fint an å kjøpe halsbånd uten at hunden er med. Mål hunden, og gå deretter i butikken. Spør om det kan byttes for sikkerhets skyld. Og helt alvorlig, hunden trenger da ikke være med inn for å peke ut yndlingssnopet sitt... Dette var dårlige unnskyldninger. Du tar med hunden et sted det ikke er lov å ta den med, og det er til og med helt unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
oj..er det virkelig så mange som gjør det altså!

også i babysete da :ler:

det er ihvertfall ikke noe problem når jeg går på butikken og har med bikkja, han står fint utenfor og venter. men jeg har han aldri med hvis jeg skal gå rundt i butikker, da får han heller være hjemme. men bare hvis jeg skal innom og kjøpe noe.

hvorfor er dette så usannsynlig for hundeeiere tro?

jeg bor i ei bygd men vet ikke om jeg ville turt og hatt med meg hunden og satt den utom en butikk i en by, med mindre det er lite folk på den butikken akkurat da.

frykten min for at noen skal ta han er nok litt for stor der!

hunden til min venninne ble nemlig tatt på den måten en gang, men heldigvis kom han til rette!

Det er ulovlig å binde hunder utenfor butikker. I tillegg tilsier sunn fornuft at det er en idiotisk ting å gjøre. Ikke bare kan hunden bli stjålet. Den kan også bli plaget og mishandlet, og bite i selvforsvar. Og da er det hunden som blir avlivet, ikke drittungene som har slått den med en pinne.

La hunden være hjemme når dere handler. Ikke sett den igjen i bilen, ikke bind den utenfor, la den være hjemme, eller skaff en hundevakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wacmoc
Hvorfor i alle dager skal du ha med deg hunden inn i dyrebutikken? Det går helt fint an å kjøpe halsbånd uten at hunden er med. Mål hunden, og gå deretter i butikken. Spør om det kan byttes for sikkerhets skyld. Og helt alvorlig, hunden trenger da ikke være med inn for å peke ut yndlingssnopet sitt... Dette var dårlige unnskyldninger. Du tar med hunden et sted det ikke er lov å ta den med, og det er til og med helt unødvendig.

Nei, JEG syntes det er nødvendig og ha meg bikkja når jeg skal kjøpe halsbånd eller seler. Man ser mye bedre om de passer når de er på. Og bikkja plukker ut godiset sitt selv, kall meg gæren om du vil, men jeg lar han heller lukte på godteriet og se hva han liker best å kjøpe det i stedet for å bruke masse penger på noe han ikke spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Nei, JEG syntes det er nødvendig og ha meg bikkja når jeg skal kjøpe halsbånd eller seler. Man ser mye bedre om de passer når de er på. Og bikkja plukker ut godiset sitt selv, kall meg gæren om du vil, men jeg lar han heller lukte på godteriet og se hva han liker best å kjøpe det i stedet for å bruke masse penger på noe han ikke spiser.

Jeg har hatt hund i tredve år, og aldri hatt behov for å ta med meg bikkjen inn et sted det er ulovlig å ta med hunder. Selvsagt ser du bedre om det passer når det er på. Det er derfor du kan kjøpe det, og levere det tilbake om det ikke passer. Eller rett og slett spørre betjeningen om de kan være med deg ut og prøve det på bikkjen, som noen står og passer for deg. Du sier at de selger yndlingssnopet til hunden; altså vet du hva som er yndlingssnopet, og trenger ikke ha med deg hunden inn. Og ER det nå virkelig krise å kaste bort 30-40 kroner på hundegodt?

Dårlige unnskyldninger. Du gir hundeeiere dårlig rykte, ved å være egoistisk nok til å drite i regler. Hvorfor skal ikke reglene gjelde for deg også? "Jeg driter i at folk kan være allergiske eller redde for hunder, min lille nussenuss skal ikke risikere å få en godtegodt han ikke liker". Herre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wacmoc
Jeg har hatt hund i tredve år, og aldri hatt behov for å ta med meg bikkjen inn et sted det er ulovlig å ta med hunder. Selvsagt ser du bedre om det passer når det er på. Det er derfor du kan kjøpe det, og levere det tilbake om det ikke passer. Eller rett og slett spørre betjeningen om de kan være med deg ut og prøve det på bikkjen, som noen står og passer for deg. Du sier at de selger yndlingssnopet til hunden; altså vet du hva som er yndlingssnopet, og trenger ikke ha med deg hunden inn. Og ER det nå virkelig krise å kaste bort 30-40 kroner på hundegodt?

Dårlige unnskyldninger. Du gir hundeeiere dårlig rykte, ved å være egoistisk nok til å drite i regler. Hvorfor skal ikke reglene gjelde for deg også? "Jeg driter i at folk kan være allergiske eller redde for hunder, min lille nussenuss skal ikke risikere å få en godtegodt han ikke liker". Herre.

Haha, okei.

Jeg er ikke et ondskapsfult menneske fordi jeg har med bikkja mi inn sted det ikke er lov to ganger i året :ler:

Nei, huff, dette gidder jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Haha, okei.

Jeg er ikke et ondskapsfult menneske fordi jeg har med bikkja mi inn sted det ikke er lov to ganger i året :ler:

Nei, huff, dette gidder jeg ikke.

Med flere hundre besøkende hver dag, vil et senter ha mange hunder innom om alle eiere skulle mene som deg. "JEG er her bare to ganger i året, og de to gangene skal da virkelig ikke jeg trenge å følge reglene". Et forbud er et forbud, uansett om du bare er der to ganger i året.

Hvorfor går du ikke i en annen butikk da, hvor du kan gå rett inn fra gaten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, JEG syntes det er nødvendig og ha meg bikkja når jeg skal kjøpe halsbånd eller seler. Man ser mye bedre om de passer når de er på. Og bikkja plukker ut godiset sitt selv, kall meg gæren om du vil, men jeg lar han heller lukte på godteriet og se hva han liker best å kjøpe det i stedet for å bruke masse penger på noe han ikke spiser.

Vet ikke om jeg skal ta deg alvorlig engang. er det ikke lov er det ikke lov! Smaker du på maten før du kjøper den i butikken opgså?`?

Haha, okei.

Jeg er ikke et ondskapsfult menneske fordi jeg har med bikkja mi inn sted det ikke er lov to ganger i året :ler:

Nei, huff, dette gidder jeg ikke.

Hvis tenker alle slik blir det ganske mange hunder i butikkene etterhvert! Bli voksen og ta hensyn, det er faktisk grunner til at det IKKE er lov!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wacmoc
Med flere hundre besøkende hver dag, vil et senter ha mange hunder innom om alle eiere skulle mene som deg. "JEG er her bare to ganger i året, og de to gangene skal da virkelig ikke jeg trenge å følge reglene". Et forbud er et forbud, uansett om du bare er der to ganger i året.

Hvorfor går du ikke i en annen butikk da, hvor du kan gå rett inn fra gaten?

Bor i en liten by med to dyrebutikker. Den ene stenger 4, den andre i senteret stenger 8. Med andre ord, jeg rekker ikke etter skole den som stenger 4.

Jeg er i senteret hver eneste dag jeg, tar ikke med meg bikkja da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flode
Men syntes det er kraftig irriterende med disse brunkrem-jentene med chihuahua som bære bikkja rundt i kjøpesentrer og butikker. Skjønner du blir frustrert. Har han aldri med inn steder lenger nå som han er "stor" ( 5 kg ), men bærer han fortsatt igjenom kjøpesenteret om jeg skal til dyrebutikken selv om det ikke er lov med dyr der inne. Men da syntes jeg de kan la vær å ha dyrebutikk der, om de skal fly i taket over at man har med hunden for å komme seg dit og kjøpe halsbånd ect.

Hvorfor er disse brunkrem-jentene mer irriterende enn deg?

Endret av Flode
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Skal inrømme at jeg har bryti den regelen et par ganger. ALDRI i matbutikk eller steder de selger mat. Er ikke snakk om.

Når bikkja var valp og fikk plass i håndflaten min og veide knappe halvannen kilo så hendte det at jeg tok han med inn om jeg skulle f.eks kjøpe en shampoo hos frisøren eller levere en pakke på postkontoret. Har også bært ham med inn i kjøpesenteret her ettersom at det er en dyrebutikk inni senteret som har godistypen han liker best.

Men syntes det er kraftig irriterende med disse brunkrem-jentene med chihuahua som bære bikkja rundt i kjøpesentrer og butikker. Skjønner du blir frustrert. Har han aldri med inn steder lenger nå som han er "stor" ( 5 kg ), men bærer han fortsatt igjenom kjøpesenteret om jeg skal til dyrebutikken selv om det ikke er lov med dyr der inne. Men da syntes jeg de kan la vær å ha dyrebutikk der, om de skal fly i taket over at man har med hunden for å komme seg dit og kjøpe halsbånd ect.

Hørte jeg ordet "dobbeltmoral"..? Du irriterer deg over at andre bryter reglene, men så bryter du dem faktisk selv? Javel nei. Kanskje disse brunkremjentene også "bare er der to ganger i året"? Reglene gjelder for deg også, selv om du ikke bruker brunkrem.

Mitt lokale kjøpesenter har, på en helt vanlig dag, rundt 20 000 besøkende innom... Ganske mange av disse har sikkert hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wacmoc
Hvorfor er disse brunkrem-jentene mer irriterende enn deg?

Mener de jeg ser hver eneste dag gå rundt og henge i senteret, som går rundt i fruktdiskene og i butikkene med hunden på armen og har den med i klesbutikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Bor i en liten by med to dyrebutikker. Den ene stenger 4, den andre i senteret stenger 8. Med andre ord, jeg rekker ikke etter skole den som stenger 4.

Jeg er i senteret hver eneste dag jeg, tar ikke med meg bikkja da.

Da kan du kjøpe snop og utstyr til bikkjen uten å ta den med. Det går faktisk helt fint. Mål, kjøp, bytt, eller spør de ansatte om de kan være med deg ut mens du prøver å bikkjen. At DU ikke klarer å rekke den andre butikken i tide, skal ikke gå ut over alle de andre som bruker senteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ulovlig å binde hunder utenfor butikker. I tillegg tilsier sunn fornuft at det er en idiotisk ting å gjøre. Ikke bare kan hunden bli stjålet. Den kan også bli plaget og mishandlet, og bite i selvforsvar. Og da er det hunden som blir avlivet, ikke drittungene som har slått den med en pinne.

La hunden være hjemme når dere handler. Ikke sett den igjen i bilen, ikke bind den utenfor, la den være hjemme, eller skaff en hundevakt.

jeg visste ikke at dette var ulovlig..!

men joda...jeg tenker hele tiden på det at han kan bite noen om han går i selvforsvar om noen kommer bort til han. det er derfor jeg har han med bare når jeg skal kjapt innom butikken, og jeg setter han fast der jeg ser det ikke er folk OM det i det hele tatt skulle vært noe folk der (bor i bygd som sagt). tar han aldri med når jeg skal handle masse!

jeg pleier også og ta han med til dyrebutikken av og til, men da står han sånn at han ser meg inne i butikken og jeg ser han og følger med han.

om jeg skal prøve band o.l. så går jeg ut til han og prøver det på han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Bor i en liten by med to dyrebutikker. Den ene stenger 4, den andre i senteret stenger 8. Med andre ord, jeg rekker ikke etter skole den som stenger 4.

Jeg er i senteret hver eneste dag jeg, tar ikke med meg bikkja da.

Går du på skole om lørdager også? Det er ditt problem at du ikke når den andre butikken. Vi andre klarer helt fint å kjøpe ting til hunden uten at den er med inn i butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener de jeg ser hver eneste dag gå rundt og henge i senteret, som går rundt i fruktdiskene og i butikkene med hunden på armen og har den med i klesbutikker.

Og det du gjør er like irriterende selv om du "bare" bærer den til dyrebutikken. Hunder har ingenting inne på senteret å gjøre. Hverken en eller 50 ganger i løpet av et år. Dessuten er ikke bikkja di et barn, og blir sikkert ikke fornærmet selv om han ikke får være med å plukke ut favorittsnopen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal inrømme at jeg har bryti den regelen et par ganger. ALDRI i matbutikk eller steder de selger mat. Er ikke snakk om.

Når bikkja var valp og fikk plass i håndflaten min og veide knappe halvannen kilo så hendte det at jeg tok han med inn om jeg skulle f.eks kjøpe en shampoo hos frisøren eller levere en pakke på postkontoret. Har også bært ham med inn i kjøpesenteret her ettersom at det er en dyrebutikk inni senteret som har godistypen han liker best.

Men syntes det er kraftig irriterende med disse brunkrem-jentene med chihuahua som bære bikkja rundt i kjøpesentrer og butikker. Skjønner du blir frustrert. Har han aldri med inn steder lenger nå som han er "stor" ( 5 kg ), men bærer han fortsatt igjenom kjøpesenteret om jeg skal til dyrebutikken selv om det ikke er lov med dyr der inne. Men da syntes jeg de kan la vær å ha dyrebutikk der, om de skal fly i taket over at man har med hunden for å komme seg dit og kjøpe halsbånd ect.

Jeg personlig ser ingen ting galt i å ta hunden med inn i dyrebutikken. Det er jo ofte nødvendig, og da må en selvsagt få lov til å komme seg dit også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...