Gå til innhold

Hund i butikk


Gjest Frustrert butikkansatt

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Jeje. Huff, for en fæl person jeg må være. Og en skikkelig problemborger. Altså, hunden er med på kjøpesenteret kun når jeg har til hensikt å dra i dyrebutikken. Og ofte har samboer lyst til å gå i, for eksempel, spillbutikken. Ja, da tar jeg hunden med. Aldri noen som har klaget. Han er alltid med til byen, når vi skal noe der. Han er med inn på Outland, og sjefen der synes det er koselig og koser alltid litt med han. Han er også med inn i en spesialklesbutikk som ligger her i byen, og der blir han veldig godt mottatt av betjeningen! :) Der kan vi bli stående en stund bare for å snakke om hund med de som jobber der. Ellers, når jeg for eksempel skal på biblioteket, pleier samboer å stå utenfor med hunden og vente.

Og nei, jeg tenker ikke på de som eventuelt er redde, og samboer er veldig allergisk mot hund selv.

Har du noen som helst logisk forklaring på hvorfor reglene ikke skal gjelde for deg også?

Hvorfor skal du på død og liv ta med deg hunden inn? Hvorfor er DU så mye viktigere enn alle andre rundt deg? At andre, både blant kunder og betjening, kan få allergiplager, driter du langt i.

Tenker du overhodet ikke på at din egoistiske oppførsel får konsekvenser for andre hundeeiere? Selv om folk ikke klager til deg der og da, kan du ta gift på at mange går ut fra butikken og tenker ting som "Jævla hundeeiere, det skulle vært forbudt å ha hund".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Her var det mye bullshit, gitt. Tenker du på allergikere før du tar på deg parfyme? sminke? Dusjer du etter å ha vært i blomsterbutikken slik at allergikere ikke skal reagere på deg når du går forbi? Tenker du på personer som har sosial angst når du går ut? De kan jo bli redde for deg. Hvorfor er det mindre respektløst å ta med seg en hund i en butikk enn å gå med parfyme?

På samme måte som hver og en av oss ikke tenker over hvilke konsekvenser våre daglige valg betyr for andre skal ikke en hundeeier trenge å ta ekstraordinære hensyn fordi det kanskje kan være noen der ute som kan føle seg støtt, bli redd eller være allergisk. Dersom man er skrekkelig allergisk mot hund, slik noen nevnte at de var tidligere i tråden, vil det ikke ha noe å si om man har hunden inn i butikken eller ikke. Allergener sitter fast på kroppen til alle som har vært i kontakt med et pelsdyr og vil smitte av mot klær man prøver. Ja, det spres mer allergener om hunden er inne i butikken, men for en med sterk nok allergi vil det ikke ha noe å si. Som en liten sidenote kan det jo også nevnes at pengene man tar på som ansatt i en butikk vil ha langt mer allergener, urin or skit på seg enn hvilken som helst hund.

Blir du redd, sier du? Hva så om DU er redd? Jeg er redd for doberman hunder fordi jeg ble jaget av et par av dem når jeg var liten. Det gir ikke MEG retten til å innskrenke hundeeierens frihet. Det snakkes om egoisme og å ta hensyn, men det snakkes aldri om at man skal ta hensyn til hundeeierene. Er de mindre verdt som mennesker? Har dine behov forrang over hundeeierens?

Dersom betjeningen sier det er greit å ha med hund gjør det ikke noe. Hvis betjeningen sier nei går man ut. Dyrebutikker som ikke tillater at folk tar med hunden, katten eller hamsteren inn i butikken for å prøve bånd/sele/mat/whatever kan umulig være særlig seriøse. Man driver jo en DYREBUTIKK ffs!

Er du så allergisk at du er redd for at det skal være en hund i butikken får du vise litt HENSYN og ta en pille før du går hjemmefra. Slik jeg gjør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du virkelig ikke problemet med å ta hun med i klesbutikker, parfymerier, elektrobutikker, bokhandler, jernvarehandler osv?

Utrolig hyggelig for oss allergikere med folk som "ikke ser problemet." Vi puster inn det jævla problemet!

Har selv jobbet i butikk (som ikke var matbutikk) der folk glatt tok hunden inn med seg. Utrolig provoserende da jeg virkelig IKKE tåler hund, og vi hadde teppegulv. Skal SÅ lite til for at jeg reagerer, men neida, "vi ser ikke problemet vi." :roll:

Når det kommer til dyrebutikker er det det samme for meg, jeg er aldri innom de uansett og kan godt forstå at noen velger å ta med seg dyra dit. Det er jo dyr der uansett?

Er helt enig med gjest under her. Er man så allergisk så får man ta seg en pille før man drar ut...

Her var det mye bullshit, gitt. Tenker du på allergikere før du tar på deg parfyme? sminke? Dusjer du etter å ha vært i blomsterbutikken slik at allergikere ikke skal reagere på deg når du går forbi? Tenker du på personer som har sosial angst når du går ut? De kan jo bli redde for deg. Hvorfor er det mindre respektløst å ta med seg en hund i en butikk enn å gå med parfyme?

På samme måte som hver og en av oss ikke tenker over hvilke konsekvenser våre daglige valg betyr for andre skal ikke en hundeeier trenge å ta ekstraordinære hensyn fordi det kanskje kan være noen der ute som kan føle seg støtt, bli redd eller være allergisk. Dersom man er skrekkelig allergisk mot hund, slik noen nevnte at de var tidligere i tråden, vil det ikke ha noe å si om man har hunden inn i butikken eller ikke. Allergener sitter fast på kroppen til alle som har vært i kontakt med et pelsdyr og vil smitte av mot klær man prøver. Ja, det spres mer allergener om hunden er inne i butikken, men for en med sterk nok allergi vil det ikke ha noe å si. Som en liten sidenote kan det jo også nevnes at pengene man tar på som ansatt i en butikk vil ha langt mer allergener, urin or skit på seg enn hvilken som helst hund.

Blir du redd, sier du? Hva så om DU er redd? Jeg er redd for doberman hunder fordi jeg ble jaget av et par av dem når jeg var liten. Det gir ikke MEG retten til å innskrenke hundeeierens frihet. Det snakkes om egoisme og å ta hensyn, men det snakkes aldri om at man skal ta hensyn til hundeeierene. Er de mindre verdt som mennesker? Har dine behov forrang over hundeeierens?

Dersom betjeningen sier det er greit å ha med hund gjør det ikke noe. Hvis betjeningen sier nei går man ut. Dyrebutikker som ikke tillater at folk tar med hunden, katten eller hamsteren inn i butikken for å prøve bånd/sele/mat/whatever kan umulig være særlig seriøse. Man driver jo en DYREBUTIKK ffs!

Er du så allergisk at du er redd for at det skal være en hund i butikken får du vise litt HENSYN og ta en pille før du går hjemmefra. Slik jeg gjør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hundeeier_*

Her var det jaggu mange trangsynte og egoistike hundeeiere!

Jeg har hatt flere hunder selv, men aldri har jeg tatt med meg hunden inn i noe butikk, eller offentlig bygg av noe slags slag. Jeg har tatt den med inn hos venner som har sagt at det er greit, men aldri noe annet sted.

Ingen jeg kjenner med hund tar den med seg inn noe sted heller. Faktisk hadde jeg aldri sett en hund bli med inn i en butikk før jeg flyttet til Oslo, her er det tydeligvis en hel del mennesker som gjør dette av en eller annen merkelig grunn.

Men nå er det jo slik at de fleste mennesker som har hund her i byen er egoister og hjernedøde individer som mener at det er helt ok å ha en diger hund på en to-roms leilighet midt i sentrum og la hunden vandre rundt på asfalt hele livet og få belastningsskader og gudene vite hva. Mishandling kalles det vel egentlig, men her nede kalles det hundehold.

Tenker ikke dere andre hundeeiere over hvor utrolig lite hygenisk det er å drive å drass med seg hunden inn i alle slags butikker? Allergikere, butikkpersonalle som må vaske opp etter den, barn og voksne som er redd den osv. Er dere bare gjennomførte egoister uten omtanke på resten av verden?

Hva er det med folk som ikke skjønner dette at når en skaffer seg en hund så er det ens eget problem at en har hund? Det er ikke samfunnet sitt problem at du har hund, det er ditt. Du skal ta alle mulige hensyn ovenfor resten av samfunnet fordi du har valgt å få dette hårete, uhygeniske villdyret. Ikke omvendt.

Det blir for dumt at hundeeiere skal bare gjøre som de vil. Dere må forstå at dere kan ikke gjøre som dere vil fordi dere har valgt å få dere hund og må ta det med inn i bergningen når dere gjør ting i stedet for å plage andre med den.

Det blir jo like dumt om jeg skulle velge meg å få ei geit eller en gris og skulle forlange at den måtte jeg få ta med meg inn på kjøpesenteret og i butikker, det er da ikke kjøpesenteret, butikkene eller de som er i de som har anskaffet seg dette dyret, så hvorfor skal jeg tvinge mitt dyr på dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera

Jeg kan ikke annet enn å le av gjest og Troyamin. Gode eksempler begge to på folk som IKKE burde hatt hund.

Ler gjør jeg fordi sånne mennesker aldri kommer til å høre på fornuft uansett, og de er ikke verdt min irritasjon.

Endret av Emera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg kan ikke annet enn å le av gjest og Troyamin. Gode eksempler begge to på folk som IKKE burde hatt hund.

Ler gjør jeg fordi sånne mennesker aldri kommer til å høre på fornuft uansett, og de er ikke verdt min irritasjon.

Det er slik folk svarer når de ikke har noen gode motargumenter ;)

For the record. Jeg har hund :) Allergihund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Hundeeier_*
Det er slik folk svarer når de ikke har noen gode motargumenter ;)

For the record. Jeg har hund :) Allergihund.

Hva slag allergier har den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Hundeeier_*
Den er allergisk mot trangsynte forumgnålere ^^,

Ville du syntes det var greit at jeg tok med meg ei geit eller en gris som jeg hadde som kjæledyr på din jobb eller skoleplass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Her var det mye bullshit, gitt. Tenker du på allergikere før du tar på deg parfyme? sminke? Dusjer du etter å ha vært i blomsterbutikken slik at allergikere ikke skal reagere på deg når du går forbi? Tenker du på personer som har sosial angst når du går ut? De kan jo bli redde for deg. Hvorfor er det mindre respektløst å ta med seg en hund i en butikk enn å gå med parfyme?

Fordi det ikke er lov? :roll:

Jeg har fortsatt til gode å se ett senter eller en større butikk der det er lov å ha med annet enn førerhunder inn.

Og hvis jeg noen gang kommer over et senter med forbud mot parfyme eller noen andre regler jeg ikke har hørt om før kan jeg love deg at jeg kommer til å følge de! Normal folkeskikk kan man kalle det

Jeg går ut ifra at du mente "mer respektløst" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ja.. Det er jo flott for de med allergiske barn som skal bruke vognen etterpå..

Det spiller ingen rolle om man har en valp, liten hund eller bare skal en kjapp tur innom. Er det ikke lov på den aktuelle butikken eller senteret så er det ikke lov!

Hvis jeg skulle følge den samme logikken som dere "reglene gjelder ikke meg" folk så må da det være helt greit om jeg tar meg en røyk inne på samme senter eller butikk :roll:

:enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dyr har ikke noe i butikker å gjøre, spesielt ikke der det selges og lages mat. Røyklukt, svettelukt, parfymelukt eller fjertelukt er kanskje irriterende (og i ulik grad farlig for allergikere) men ingen av disse tingene er ulovlige - i motsetning til å ta med hunden, katta, rotta, marsvinet, edderkoppen eller hvilket som helst annet kjæledyr i butikken. For det er nemlig ikke lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke annet enn å le av gjest og Troyamin. Gode eksempler begge to på folk som IKKE burde hatt hund.

Ler gjør jeg fordi sånne mennesker aldri kommer til å høre på fornuft uansett, og de er ikke verdt min irritasjon.

Og hvorfor burde jeg ikke ha hund. Mishandler jeg hundene mine? Eller er du bare irritert fordi du muligens møter meg og mine hunder i en butikk nær deg? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Har aldri tenkt over dette, trodde egentlig det var lov å ta med hunden inn på dyrebutikken, selv på senter og har gjort dette flere ganger. Når jeg kjøper halsbånd, reflekser osv.

Dyrebutikker pleier jo å være plassert rett ved en sideinngang, trodde dette var med hensikt for de som trenger å ha med dyrene sine og det at dyrebutikken frakter dyr inn og ut. Går alltid korteste vei og går rett ut igjen når ærendet er over.

Andre butikker har ikke hunder så mye å gjøre, men dyrebutikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de som mener det "bare er å ta seg en pille" før man går ut hvis man er allergisk: Hva med oss som antihistamin piller ikke virker på? Skal vi da bare klø oss halvt i hjel, og kanskje til og med få pusteproblemr fordi du MÅTTE ta med deg hunden inn i den klesbutikken, komme borti et av plaggene som henger ytterst på knaggen slik at når jeg skal prøve den genseren eller hva det skulle være, har problemer med å puste etterpå? Synes du virkelig at det er rettferdig?!

(og bare for å tilføye, nei jeg kan ikke ta allergi sprøyte både fordi jeg er gravid, og den virker heller ikke på meg)

Eller hva med kollegaen min (jobber i butikk) som er livredd alt av hunder, om det er en stor dobberman eller en chihuahua har ingen ting å si. Skal han bare takle at folk absolutt skal ha med seg hunden inn i butikken?

Nå ser jeg også problemet til folk som skal handle inn seler osv til hundene sine, her på senteret jeg bor har de lagt dyrebutikken slik til at den er rett ved siden av en inngang.. Selvfølgelig er ikke det mulig alle steder, men når de har lagt det opp slik, så ser jeg ikke problemet med at folk tar med seg hund, katt, kanin eller hva det skulle være for å få klippet klørne på dyret sitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Og hvorfor burde jeg ikke ha hund. Mishandler jeg hundene mine? Eller er du bare irritert fordi du muligens møter meg og mine hunder i en butikk nær deg? ;)

Fordi du ikke er villig til å følge reglene som gjelder for hund og på den måten gir hundeeiere generelt ett dårlig rykte. Og det er veldig synd når noen få uten respekt for regler skal ødelegge for flertallet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Og hvorfor burde jeg ikke ha hund. Mishandler jeg hundene mine? Eller er du bare irritert fordi du muligens møter meg og mine hunder i en butikk nær deg? ;)

Fordi hundeeiere som ikke evner å ta hensyn til andre, og faktisk følge reglene som alle andre må følge, gir alle hundeeiere et dårlig rykte.

Når man går på besøk til noen, så respekterer man reglene deres. Sier de at du ikke kan ta med hunden, så lar du hunden være hjemme. Om du skal på besøk til noen som ber deg avstå fra å ha på deg parfyme, så møter du opp uten parfyme, eller holder deg hjemme. Det samme gjelder i kjøpesentre og andre steder som du ikke eier selv. Er det regler som sier at noe ikke er lov, så følger du reglene, eller holder deg unna.

Dette er helt normal folkeskikk. Om du ikke er i stand til å følge samfunnets regler på grunn av hunden, så bør du ikke ha hund. Om du plager andre med hunden din, så skulle du ikke hatt hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi du ikke er villig til å følge reglene som gjelder for hund og på den måten gir hundeeiere generelt ett dårlig rykte. Og det er veldig synd når noen få uten respekt for regler skal ødelegge for flertallet

Fordi hundeeiere som ikke evner å ta hensyn til andre, og faktisk følge reglene som alle andre må følge, gir alle hundeeiere et dårlig rykte.

Når man går på besøk til noen, så respekterer man reglene deres. Sier de at du ikke kan ta med hunden, så lar du hunden være hjemme. Om du skal på besøk til noen som ber deg avstå fra å ha på deg parfyme, så møter du opp uten parfyme, eller holder deg hjemme. Det samme gjelder i kjøpesentre og andre steder som du ikke eier selv. Er det regler som sier at noe ikke er lov, så følger du reglene, eller holder deg unna.

Dette er helt normal folkeskikk. Om du ikke er i stand til å følge samfunnets regler på grunn av hunden, så bør du ikke ha hund. Om du plager andre med hunden din, så skulle du ikke hatt hund.

Jeg går IKKE inn i butikker som er merket med hund uønsket. Står det ingenting går jeg inn i butikken de gangene jeg har med hundene mine. Jeg tar heller IKKE med meg hundene i matvarebutikker eller spisesteder innendørs. Jeg kan ikke se at det gjør meg til en uegnet hundeeier. Jeg lar da ikke hundene mine gå inntil varer. Og ei heller bort til mennesker som ikke ønsker dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet så er det lov med hund i butikk , bortsett fra matbutikk.

Hvis en vanlig butikk ikke har lyst å tillatte hunder må de henge opp skilt at hunder er ikke tillatt i butikk. De aller fleste sentrene har også skilt som sier at hunder er ikke tillatt.

Ellers så er det ikke noe lovverk som sier at man ikke kan ta med seg hund i en klesbutikk, eller en platebutikk.

Jeg har selv tatt med hunden min til butikker hvor dette var ikke var forbudt. Har aldri opplevd problemer med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...