Gå til innhold

Hund i butikk

Gjest Frustrert butikkansatt

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg personlig ser ingen ting galt i å ta hunden med inn i dyrebutikken. Det er jo ofte nødvendig, og da må en selvsagt få lov til å komme seg dit også.

Det er ikke nødvendig, nei ;) Og en har ikke rett på å få gå inn i en butikk. Er det ulovlig for hunder, så er det ulovlig, og om en ikke liker det så kan man handle et annet sted.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Noen tar med hunden på senteret til dyrebutikken fordi de klipper klør der. Eierne tar den korteste veien og går ikke gjennom hele senteret. Jeg har også syndet og tatt hunden med i butikker, men da har jeg gjemt den i en reisebag.

Skrevet

Takk og lov for at dyrebutikken jeg bruker ønsker hunder hjertelig velkommen inn! Og senteret den er i, har ikke skilt om hunder forbudt. Ser ikke noe galt i å ta med meg hunden inn i andre butikker enn matvarebutikker.

Skrevet
Det er ikke nødvendig, nei ;) Og en har ikke rett på å få gå inn i en butikk. Er det ulovlig for hunder, så er det ulovlig, og om en ikke liker det så kan man handle et annet sted.

Jo noen ganger er det nødvendig. Hvis man skal prøve halsbånd til hunden f.eks.

Skrevet (endret)

Vi har og hatt med hunden vår inn i dyrebutikken og vi ble ønsket hjertelig velkommen tilbake både med og uten hund :)

De butikkansatte sa til og med at vi skulle ta med hunden vår.

Andre og hadde med seg hund på butikken og det gikk helt fint! :)

Ellers da hunden var bitteliten valp tok vi den med i barnesetet i butikken et par ganger de anledningene vi ikke fikk noen til å passe den og var alene med hunden.

Da hunden ble vendt til å være alene hjemme en passelig stund sluttet vi og ta med valpen. Det var ingen som glanet stygt på oss, men kom bort og klappet valpen våres her og der, og hadde full forståelse for hvorfor vi gjorde som vi gjorde.

Den dag i dag binder vi aldri hunden utenfor butikk, og vi tar den heller ikke med inn i butikkene (unntatt ved de butikker vi vet vi er velkommen i.)

Ellers legger vi tilrette for å handle når hunden kan være alene hjemme osv.

Endret av Chakoya
Gjest Wacmoc
Skrevet

Nei, for gjest mener det at man kan da ta med halsbåndet ut til bikkja som noen står å passer på, eller ta mål av bikkja. :ironi:

Gjest Gjest
Skrevet

Det er ikke nødvendig, nei. Som skrevet før:

- Du kan måle på hunden før du går i butikken

- Du kan spørre om å få bytte det om det viser seg ikke å passe

- Du kan la noen passe hunden utenfor, og spørre betjeningen om lov til å ta det med ut og prøve det på hunden ute

Jeg har hatt hund hele livet, og kjøpt ørten halsreimer, seler og regntrekk helt uten å måtte ta hunden inn i butikken. Jeg fatter ikke at det skal være så vanskelig.

Forøvrig tror jeg ikke betjeningen setter pris på at man lar hundene snuse og sleve på snopen før man bestemmer seg for om man vil kjøpe den eller ikke ;)

Skrevet (endret)

syns det er veldig uhygenisk å tankeløst å ta med hunder og andre dyr inn i mat butikk......

Endret av Aniria
Gjest Gjest
Skrevet
Nei, for gjest mener det at man kan da ta med halsbåndet ut til bikkja som noen står å passer på, eller ta mål av bikkja. :ironi:

Ja, akkurat det mener jeg. Og det er akkurat slik jeg har kjøpt ørten halsbånd til hundene mine. Jeg har hatt hund i hele mitt liv, alltid hatt minst to hunder i huset. Og aldri har jeg trengt å ta dem med inn i butikken for kjøpe et halsbånd. Det er kun et problem om du virkelig, virkelig har lyst til at det skal være det.

Gjest Lamia Lenis
Skrevet (endret)

...

Endret av Lamia Lenis
Gjest Gjest
Skrevet

Det er IKKE lov å selge hunder i butikk i Norge! Hverken i mat- eller dyrebutikker! :nei:

Vedkommende bør anmeldes!

Gjest bambi_25
Skrevet

Hvis de i dyrebutikken på senteret ikke reagerer på at hunden er med så ser jeg ikke problemet med det.

Men derimot hvis de i dyrebutikken sier at her kan du desverre ikke ta med hunden pga senterets regler hadde det nok vært greit å la bikkja sitte igjen i bilen.

Gjest Coarvi
Skrevet
Ser ikke noe galt i å ta med meg hunden inn i andre butikker enn matvarebutikker.

Ser du virkelig ikke problemet med å ta hun med i klesbutikker, parfymerier, elektrobutikker, bokhandler, jernvarehandler osv?

Utrolig hyggelig for oss allergikere med folk som "ikke ser problemet." Vi puster inn det jævla problemet!

Har selv jobbet i butikk (som ikke var matbutikk) der folk glatt tok hunden inn med seg. Utrolig provoserende da jeg virkelig IKKE tåler hund, og vi hadde teppegulv. Skal SÅ lite til for at jeg reagerer, men neida, "vi ser ikke problemet vi." :roll:

Når det kommer til dyrebutikker er det det samme for meg, jeg er aldri innom de uansett og kan godt forstå at noen velger å ta med seg dyra dit. Det er jo dyr der uansett?

Gjest Gjest
Skrevet
Tar med hunden hver gang jeg skal i dyrebutikken jeg :Hehe: Skyt meg, da vel. Hvis dyrebutikken er i et kjøpesenter, bærer jeg han gjennom kjøpesenteret. Innimellom har jeg jo lyst til å besøke noen andre butikker der også. Og da blir han alltid med! :)

Klesbutikker f.eks?

Tviler på at betjeningen synes det er særlig morsomt å feie opp hundehår etter deg. Og hundehår setter seg lett fast på klær; jeg tror ikke allergiske kunder synes det er morsomt å kjøpe/prøve klær som er innsauset med allergener fra kjæledyret ditt.

Gjest Gjest
Skrevet
Tar med hunden hver gang jeg skal i dyrebutikken jeg :Hehe: Skyt meg, da vel. Hvis dyrebutikken er i et kjøpesenter, bærer jeg han gjennom kjøpesenteret. Innimellom har jeg jo lyst til å besøke noen andre butikker der også. Og da blir han alltid med! :)

Og gratulerer, du er en slik som gir hundeeiere dårlig rykte, og gjør det vanskeligere for alle å ha hund. Hvor egoistisk kan man bli? Tenker du ikke på allergikere, eller folk som rett og slett er redd? Eller på ansatte som må børste hår av varene?

Da jeg jobbet på senter, tok jeg ikke fem flate for å be vekterne eskortere reglene-gjelder-ikke-for-meg-folk ut. Skyte? Nei. Hive ut? Åja. Nekte tilgang til sentere både med og uten hund om problemet gjentok seg? Jepp.

Skrevet
Og gratulerer, du er en slik som gir hundeeiere dårlig rykte, og gjør det vanskeligere for alle å ha hund. Hvor egoistisk kan man bli? Tenker du ikke på allergikere, eller folk som rett og slett er redd? Eller på ansatte som må børste hår av varene?

Da jeg jobbet på senter, tok jeg ikke fem flate for å be vekterne eskortere reglene-gjelder-ikke-for-meg-folk ut. Skyte? Nei. Hive ut? Åja. Nekte tilgang til sentere både med og uten hund om problemet gjentok seg? Jepp.

signerer denne :)

Gjest Lamia Lenis
Skrevet (endret)

...

Endret av Lamia Lenis
Gjest Coarvi
Skrevet
Jeje. Huff, for en fæl person jeg må være. Og en skikkelig problemborger. Altså, hunden er med på kjøpesenteret kun når jeg har til hensikt å dra i dyrebutikken. Og ofte har samboer lyst til å gå i, for eksempel, spillbutikken. Ja, da tar jeg hunden med. Aldri noen som har klaget. Han er alltid med til byen, når vi skal noe der. Han er med inn på Outland, og sjefen der synes det er koselig og koser alltid litt med han. Han er også med inn i en spesialklesbutikk som ligger her i byen, og der blir han veldig godt mottatt av betjeningen! :) Der kan vi bli stående en stund bare for å snakke om hund med de som jobber der. Ellers, når jeg for eksempel skal på biblioteket, pleier samboer å stå utenfor med hunden og vente.

Og nei, jeg tenker ikke på de som eventuelt er redde, og samboer er veldig allergisk mot hund selv.

Så bare fordi noen butikker ikke reagerer på at du tar med hunden din, kan du ta den med i alle butikker? Når samboeren din vil i spillbutikk så kan du GÅ UT med hunden. Det nytter ikke en døyt at den og den sjefen syns det er OK, det hjelper ikke en dritt for de allergiske kundene at du kommer og sprer hundehår og allergener. Sjefen min var også helt ekstatisk når det kom kunder med hunder i butikken, hun elsket hunder (og det gjør jeg og, men jeg tåler de ikke mer av den grunn) og tillot de å komme inn hvis noen en sjelden gang gadd å spørre. Fryktelig respektløst synes jeg!

Samboeren din kan ikke være så veldig allergisk hvis han kan bo med en hund. Jeg bor med en som har hund på hjemplassen sin (noen mil unna), og bare det skaper såpass store problemer for meg at jeg ikke kan bo her mer. Jeg reagerer lynraskt når idioter tar med seg hunder i butikker også.

Men greit, bare vær ego og respektløs du, ikke noe vi kan gjøre noe med dessverre...:)

Gjest Gjest
Skrevet
Ellers da hunden var bitteliten valp tok vi den med i barnesetet i butikken et par ganger de anledningene vi ikke fikk noen til å passe den og var alene med hunden.

Ja.. Det er jo flott for de med allergiske barn som skal bruke vognen etterpå..

Det spiller ingen rolle om man har en valp, liten hund eller bare skal en kjapp tur innom. Er det ikke lov på den aktuelle butikken eller senteret så er det ikke lov!

Hvis jeg skulle følge den samme logikken som dere "reglene gjelder ikke meg" folk så må da det være helt greit om jeg tar meg en røyk inne på samme senter eller butikk :roll:

Gjest Lamia Lenis
Skrevet (endret)

...

Endret av Lamia Lenis

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...