lost_bird Skrevet 8. juni 2009 #1 Skrevet 8. juni 2009 Får hjembesøk av psykiatrisk akutteam i morgen. Noen som har noen erfaring med disse? Hvordan foregår disse besøkene / første besøk? Gleder meg ikke akkurat...
Gjest Hoppogsprett Skrevet 8. juni 2009 #2 Skrevet 8. juni 2009 Det er vel ikke så mye gledelig ved å være syk. Uansett hva man sliter med. Ha i bakhodet at de kommer fordi de vil hjelpe deg. Ikke fordi de vil skape vandkeligheter.. Så når det føles ubekvemt så husk på det. Gjerne si at du føler deg ubekvem, men vet at de bare vil hjelpe. Åpenhet er jo nøkkelen til å komme seg vekk fra den vonde greia du er i. Men det krever enormt mye. Plutselig skal vilt fremmede mennesker komme inn i huset ditt og du skal snakke med dem om de vondeste ting. Mennesker du ikke haropparbeidet noe som helst tillit til. Ig i tillegg er du ikke frisk og rask, men syk og antageligvis nedbrutt. Men ja, det er mitt tips, husk at hele greia er ment til å hjelpe deg. Skriv ned noe på en lapp ikveld, hvis du har noe på hjertet. Jeg har erfaringer med akutteam, men da kom jeg til dem, ikke omvendt. Når det føltes for kleint så sa jeg ifra. Der som i resten av verden er det forskjellige mennesker og folk du liker med engang og folk du synes er rimelig off. Sånn er vi mennesker.. Ikke gi deg før du finner den personen/det stedet hvor du treffer blink. Hvor du føler trygghet og støtte og håp. Kanskje er det noen av de på teamet som kommer til deg imorgen. Hvis ikke, så fortsetter du å jobbe med å finne løsninger. Beste ønsker din vei!!!
lost_bird Skrevet 8. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 8. juni 2009 Det er vel ikke så mye gledelig ved å være syk. Uansett hva man sliter med. Ha i bakhodet at de kommer fordi de vil hjelpe deg. Ikke fordi de vil skape vandkeligheter.. Så når det føles ubekvemt så husk på det. Gjerne si at du føler deg ubekvem, men vet at de bare vil hjelpe. Åpenhet er jo nøkkelen til å komme seg vekk fra den vonde greia du er i. Men det krever enormt mye. Plutselig skal vilt fremmede mennesker komme inn i huset ditt og du skal snakke med dem om de vondeste ting. Mennesker du ikke haropparbeidet noe som helst tillit til. Ig i tillegg er du ikke frisk og rask, men syk og antageligvis nedbrutt. Men ja, det er mitt tips, husk at hele greia er ment til å hjelpe deg. Skriv ned noe på en lapp ikveld, hvis du har noe på hjertet. Jeg har erfaringer med akutteam, men da kom jeg til dem, ikke omvendt. Når det føltes for kleint så sa jeg ifra. Der som i resten av verden er det forskjellige mennesker og folk du liker med engang og folk du synes er rimelig off. Sånn er vi mennesker.. Ikke gi deg før du finner den personen/det stedet hvor du treffer blink. Hvor du føler trygghet og støtte og håp. Kanskje er det noen av de på teamet som kommer til deg imorgen. Hvis ikke, så fortsetter du å jobbe med å finne løsninger. Beste ønsker din vei!!! Takk for ord og gode råd Som jeg har skjønt det så er det en psykiatrisk sykepleier og en psykiater som kommer. Har vanskelig for å prate fra før av, så det med notater i forkant var en god ide..
lost_bird Skrevet 9. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 9. juni 2009 Æsj. Nå kommer de innen en halvtime. Snakk om å grue seg..
lost_bird Skrevet 12. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 12. juni 2009 Tja. Nå sitter jeg på Blakstad på fjerde dagen, så gikk vel så som så. Men var ikke gøy med hjembesøk. Og noen av disse behandlerne i Helse-Norge virker rett og slett ondskapsfulle til tider... Men men. Nå er jeg ihvertfall en erfaring rikere, så hvis noen trenger råd - spør!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå