Gå til innhold

Levetid på redningsvest?


liv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vanlig fast til barn, sånn med krage og belte, stropper under rompa og helle pakka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlo

Ringte min stefar som har jobbet med båter og båtutstyr i 40 år, og han mente at det ikke er noe levetid på redningsvester så lenge de ikke er ödelagte eller har noen form for skavanker (revner, manglende deler, mugg i stoffet etc)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker. Har en redningsvest etter mine brødre som er 8 år gammel og guttungen skal på tur med barnehagen på torsdag. Så da slipper jeg å kjøpe ny :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter Marlo her. Har selv vært i maritim bransje en stund, og vester som ikke er oppblåsbare er ok så lenge de henger godt sammen. Ikke uvanlig at en barnevest kan overleve en hel søskenflokk og fortsatt være brukbar til små gjester.

Det som er verd å være obs på er at vesten absolutt ikke må være for stor for barnet. Det kan til en viss grad korrigeres ved bruk av skrittstroppen, men alt innenfor rimelighetens grenser. En vest er for stor når ansiktet brukerens ansikt synker ned i halsåpningen når man flyter i den. Brukeren forblir jo flytende, men det hjelper så lite når den flyter med munn og nese under vannflaten.

Kanskje ikke så aktuelt for gutten din, men bleier og vest er en svært dårlig kombinasjon, da bleier har nok oppdrift til å snu barnet med ansikt ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er nok bleiegutt. Vi har to vester, en til 15 kg og en fra 20. Lurer på hvem han bør bruke når han veier akkurat midt i mellom?

Det er tur med barnehagen og jeg antar at de har kontroll på om unger faller over bord - de skal på tur til en øy på Hvaler.

(Er mer beskymret for bussturen ut da...)

Endret av liv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdriften kan ofte være lik til tross for ulik oppgitt vekt, den vekten som oppgis er en omtrentlig indikasjon på barnets volum, litt som man oppgir t-skjorter som størrelse S, M, L osv. Hvis den minste vesten passer ville jeg brukt den.

Aftenposten har en sak om bleier og småbarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...