Gjest Anonymous Skrevet 27. juli 2003 #1 Skrevet 27. juli 2003 Hva skriver du opp i din tidsplanlegger/filofax/7.sans/PAD/kalender? Jeg skriver opp: -venners og families bursdager -ting jeg må huske å gjøre nesten dag -mailadresser til venner Min er ganske liten og begrenset, så jeg vil kjøpe meg ny nå til høsten som er litt større og har flere muligheter. Den jeg har nå har bl.a ikke adresselister og notatsider, noe jeg savner svært! Jeg liker best filofaxer/tidsplanleggere i ringperm av et eller annet materiale (typen A-plan), med helsideskalender, som ikke er for store (helst mindre enn A4-format) Noen som har tips til meg om en type som ikke koster over 1000-lappen? Vil gjerne ha en som jeg bare kan bytte ut innmaten på for hvert år.
Gjest Lea Skrevet 27. juli 2003 #2 Skrevet 27. juli 2003 Jeg skriver opp navn og adresse fremst i boka, så fyller jeg på med de bursdagene jeg husker og så blir boka liggende. Bruker dem nesten aldri I stedet bruker jeg kalenderen på mobilen og på PC-en. Tror ikke at jeg skal kjøpe flere tidsplanleggere jeg.
Gjest Janna Skrevet 27. juli 2003 #3 Skrevet 27. juli 2003 Jeg har en blå billig en som heter Libra for 2003. (Bokformet, men med spiralperm, A5-format tror jeg) Skal også kjøpe ny, for denne mangler en hel del finesser som jeg ellers har bruk for. Men den har funket helt fint dette året, for jeg har bare gått hjemme i fødselspermisjon likevel, så har ikke bruk for en veldig avansert en i år. Jeg savner også adresselister og tomme notatsider i min, pluss at jeg savner muligheten til å sette inn sider som jeg savner og kunne kjøpt løst til de fleste andre filofaxtyper.. (Denne har ikke mulighet til å sette inn noe som helst.) Har også en liten svart en som jeg fikk i Det Nye-bladet, men den er litt for lite omfattende. Kan jo kanskje bruke den, da, og bare bytte innhold og skreddersy det som passer for meg... Vi får se etterhvert. Er nok for lite flink til å skrive ned ting jeg har å gjøre, jeg bruker den mest til å slå opp datoer (hvilken dato er det i dag?? Hmm.. *bla bla bla*) og skrive ned telefonnumre... :oops:
Gjest Zalomine Skrevet 27. juli 2003 #5 Skrevet 27. juli 2003 Skriver opp hvilken dag jeg sendte jobbsøknad... og hvilken dag avslaget kom i posten :-? Skriver opp en del bursdager, men sjekker dem aldri der da... (Brukte den langt mer da jeg studerte, skrev opp avtaler, oppgaver, avlyste forelesninger...) Har adressebok bakerst, og notatsider som jeg putter innimellom der jeg har behov for dem (jepp, min er sånn ringperm som jeg bare bytter innholdet i hvert år. Den er fra a-plan, i stoff, kostet meg ca hundre kroner da jeg gikk på vgs, og innholdet bytter jeg altså bare ut en gang i året, supplerer med det jeg vil ha) Skriver opp julegavelister når den tid nærmer seg, og "mammas ønskeliste" på et rosa notatark den uka hun har bu5rsdag (eller uka før, så jeg rekker kjøpe noe, overføres til neste år hun har en "standard ønskeliste, som jeg bare stryker og legger til etterhvert) pappas åp lyseblått ved hans bursdag, etc. Skriver opp når jeg sender kort og brev, når vi får noe, og andre småting som jeg kan se TILBAKE på. Legetimer og sånn også, men bruker den ikke så aktivt, egentlig. Kjekt å ha... I perioder bruker jeg den som lommebok også, til jeg blir lei fordi den er for stor, og bruker den lille, til ejg er lei av det, og byter til denne igjen... frem og tilbake....
Kaktus Skrevet 27. juli 2003 #6 Skrevet 27. juli 2003 Jeg skriver opp navn og adresse fremst i boka, så fyller jeg på med de bursdagene jeg husker og så blir boka liggende. Bruker dem nesten aldri I stedet bruker jeg kalenderen på mobilen og på PC-en. Tror ikke at jeg skal kjøpe flere tidsplanleggere jeg. :enig_animasjon:
Gjest Janna Skrevet 28. juli 2003 #7 Skrevet 28. juli 2003 Sånn, nå har jeg kjøpt meg en ny. Jammen er de dyre, de tidsplanleggerne. Spesielt når man investerer i en i ekte skinn... Jaja, den varer jo i mange år da. Skal bli bedre på å bruke den nå. (Denne har adresselister og notatsider, YIPPIE)
Gjest Hulderjenta Skrevet 28. juli 2003 #8 Skrevet 28. juli 2003 Jeg har en velbrukt A-plan. Inni der er "hele livet" mitt!! Der skriver jeg inn: - arbeidsturnusen min - alle avtaler jeg gjør - bursdager - ting jeg må huske - ting jeg skal kjøpe - på notissidene skriver jeg dessuten alt fra julegave-alternativer til familie og venner til lister over hva som skal pakkes til ferieturer og hytteturer... Er helt hjelpeløs uten!!! Men skal kjøpe meg en ny, hadde jeg tenkt, for den er gammel og har banken min sin logo på seg og er ikke særlig fin... Skal faktisk se etter en i dag! :D
Gjest lmari Skrevet 28. juli 2003 #9 Skrevet 28. juli 2003 jeg bruker en sånn bok som jeg skifter ut hvert år, jeg. Der skriver jeg: * Viktige telefonnr og mailadresser * Adresser jeg bruker mye * Alle kontonummer osv * Medlemsnummer i bokklubber osv * Bursdager til venner og kjente * Jobbturnus * Ting jeg skal huske * brev og kort som jeg får og som jeg har sendt * legetimer, tannlegetimer osv * Avtaler med venner osv * Mens-syklus (veldig greit!!) * Hva jeg gjør de forskjellige dagene eks: kino med sambo, jobbet overtid, spiste ute med venner osv osv. Min 7. sans er temmelig full - men jeg tror nesten ikke jeg hadde klart meg uten... Kjøper ny i romjulen hvert år. Synes det er så koselig å bla gjennom den gamle, og skrive over i den nye. Da oppsummerer jeg liksom året som har gått...
Gjest Zalomine Skrevet 28. juli 2003 #10 Skrevet 28. juli 2003 Mens-syklus pleide jeg også å føre i min, men nå som jeg går på p-piller og vet eksakt hvilken dag den kommer, så gidder jeg ikke føre det opp, det er lettere å bare se på pillebrettet. Det går egentlig i perioder hvor flink jeg er å bruke min, trur vi nærmer oss en "aktiv periode" igjen, for jeg har lyst til å bytte til å bruke den til lommebok igjen, og dermed blir den automatisk mer brukt
Leo Skrevet 28. juli 2003 #11 Skrevet 28. juli 2003 Tid? Planlegging?? :o Hva er det??? (Har kalender på PC'n på jobben hvor jeg legger inn alt som hører med der, men ellers er det dårlig stell...)
ivanka Skrevet 28. juli 2003 #12 Skrevet 28. juli 2003 bruker filofaxen min intenst. det er en filofax mini kensington, som også fungerer som lommebok. alt som skal skje skriver jeg opp på den aktuelle datoen, i tillegg bruker jeg store mengder linjerte ark til å skrive lister, en liten post-it blokk til huskelapper og handlelister, og plastlommer til alt mulig. den har plass til alt jeg trenger men ikke noe ekstra, og er så liten at jeg har plass i veska eller evt lomma til alltid å ha med meg alt jeg trenger å huske. river ut de gamle sidene i kalenderen for hver uke.
Gjest Zalomine Skrevet 28. juli 2003 #13 Skrevet 28. juli 2003 river ut de gamle sidene i kalenderen for hver uke. rent plassmessig kunne dette høres kjekt ut, men da forsvinner minst halvparten av mitt oeng emd den, om ikke 90%. Jeg samler jo på dem fra år til år jeg (tar ut arka og fester dem sammen med tråd) slik at jeg kan bla tilbake og finne de tinga jeg lurer på... Dessverre rota dem bort nå da, disse samlingene, men de er nok på soverommet et sted i en ekse, så jeg finner dem nok...
Fru.com Skrevet 28. juli 2003 #14 Skrevet 28. juli 2003 De ligger ubrukte nederst i en skuff på kjøkkenet. :oops:
Gjest Zalomine Skrevet 28. juli 2003 #15 Skrevet 28. juli 2003 Litt inspirert av denne tråden, men også fordi jeg var lei den lille lommeboka mi (jeg går lei av den lille og bytter til denne, går lei av den og bytter tilbake, et par ganger i året...) så har jeg nå flyttet bankkort og penger, og andre "essensielle" kort og andre småting over i min fantastiske A-plan i rødlig stoff. Så får vi se da, hvor mye den blir brukt fremover...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå