Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2009 #2 Skrevet 8. juni 2009 Røre inn salt i kjøttdeigen, så pepper, muskat og ingefær. Rører inn litt potetmel og melk til passe konsistens, og av og til finhakkes litt løs og has i deigen. Nam!
Gjest Tor Erik Skrevet 8. juni 2009 #3 Skrevet 8. juni 2009 (endret) Jeg liker løk i kjøttkakene mine. ikke alltid, men innimellom Tor Erik Innlegget er endret iht KGs regler. mrs_bond, mod Endret 8. juni 2009 av mrs_bond
desperate Skrevet 9. juni 2009 #4 Skrevet 9. juni 2009 (endret) 2 pakker kjøttdeig à 400g (jeg er glad i mager svinekjøttdeig) 1/2 - 1 løk, finhakkes og surres litt i steikepanna 3 egg 1 fint rundstykke som har ligget i bløt Piffi Salt Pepper Og eventuelt hvitløk Endret 9. juni 2009 av desperate
Gjest Sativa Skrevet 9. juni 2009 #5 Skrevet 9. juni 2009 2 pk karbonadedeig en liten finhakket løk 2 ts salt rikelig med pepper 2 egg 3-4 ss mel 3 - 4 ss potetmel 4 dl vann eller melk røres sammen for hånd.
Lumina Skrevet 9. juni 2009 #6 Skrevet 9. juni 2009 *ta vare på tråd* fikk sjikkelig lyst til og lage kjøttkaker :D
FantasDick Skrevet 11. juni 2009 #7 Skrevet 11. juni 2009 Jeg lager ikke kjøttkaker så ofte - det blir som regel kjøttboller som er passende for vår meny (og da med annet innhold), men når jeg nå svinger meg på kjøkkenet for en tradisjonell middag hiver jeg sammen; - kjøttdeig - finhakket løk - egg - melk - strøkavring/rasp - grov- og nykvernet salt og pepper
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå