Gjest Gjest_Tinka_* Skrevet 8. juni 2009 #1 Skrevet 8. juni 2009 Når barne mine er syk og har vondt i magen, så pleier samboer å gi de cola som botemiddel. Han mener altså at det skal ha en positiv effekt. Selv er jeg i tvil, og ser helst at barne ikke får av dette "sukkervannet". Er det virkelig noen nyttestoffer i Cola som er bra for magen, og hvis så er tilfelle, er det ikke mulig å få de i seg på annen måte, uten alt sukkeret?
Gjest Marlo Skrevet 8. juni 2009 #2 Skrevet 8. juni 2009 Ved diarè o.l. så er det et gammel kjerringråd at cola (tam) hjelper på. Har brukt dette selv og det har funket hver gang. Også sagt til andre at de burde drikke tam cola og alle har sagt at det fungerer. Ved oppkast så pleier jeg å blande 50% farris og 50% eplemost, noe som også har fungert hver gang
Mosen Skrevet 8. juni 2009 #3 Skrevet 8. juni 2009 Jeg fikk "død" cola (uten kullsyre) som barn når jeg hadde omgangssyke, og har hørt at dette skal hjelpe, men er utsikker på hvor mye "hold" denne teorien har... Jeg gir selv saft med litt farris i (det er salter i farrisen som er viktig) etter å ha fått tipset fra sykehuset da vi måtte dit med et lite, dehydrert barn for noen år tilbake. Jeg synes uansett det skal det være litt ekstra når en er syk, så da gir jeg gjerne cola! :gjeiper:
Mermaid Blues Skrevet 8. juni 2009 #4 Skrevet 8. juni 2009 Jeg har også ståltrua på at lunken cola uten kullsyre er det eneste som hjelper mot farrang :gjeiper: Og ritzkjeks.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå