Gjest Veronal Skrevet 27. juli 2003 #1 Skrevet 27. juli 2003 Har ikke barn selv (ennå), men jeg lurer litt på det med reising med barn. Hvor kan man reise med barn hvis man ønsker en utenlandsopplevelse? Min mann og jeg ønsker ikke å reise til syden og er ikke noen strandmennesker heller, men diverse vennepar m/barn og familie m/barn er svært påståelige og hevder at med barn man er _nødt_ til å feriere v/en strand (til nød et svømmebasseng). Må man det? :-? Hvor har dere reist m/barna deres (0-6 år)?
Gjest Anonymous Skrevet 27. juli 2003 #2 Skrevet 27. juli 2003 Nei en må ikke feriere ved en strand eller et badebasseng, men barna synes det er gøy, og dermed gjør en ofte det barna synes er gøy. En kan også feriere på fjellet sammen med barna, la de utforske miljøet i fjellet. Storbyer har også en del å by på for barn, men det kan kanskje bli litt for hektisk for små barn. Noen barn liker å ha det rolig rundt seg, og ikke måtte dra dit og dit, men være på et sted, og da er det spennende å feriere ved sjøen der de kan utforske fjærelivet, men fjellet er også bra Vi ferierer ofte i syden, for vi liker å slappe av sammen med barna våre og de elsker å bade, og liker ikke å gå turer i fjellet, men det er selvfølgelig forskjell på barna
Gjest Hilde Skrevet 27. juli 2003 #3 Skrevet 27. juli 2003 Selvsagt må dere ikke reise til Syden med barna. Mine barn har aldri vært i Syden - av den grunn at jeg ikke liker det selv. Det er så mye annet dere kan finne på - selvsagt kommer det an på barnas alder - men for oss har det aldri vært noen hindring uansett. Vi har syklet Rallarveien - ferier i den norske fjellheimen har gitt både voksne og barn i familien noen unike opplevelser. Storbyferier anbefaler jeg også - København, Stocholm og ferjene vi tok dit snakker barna mine om fremdeles - mange år etterpå. Danmark er i seg selv et deilig land for barn - her har de skjønneste minnene fra utallige ferier med mine egne foreldre i oppveksten. Da ungene var mindre reiste jeg ofte de samme stedene med dem - det var kjekt både for meg og barna.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå