Gå til innhold

Hva gjør dem med skatten?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Vi betaler jo skatt, men hva gjør egentlig politikerene med skatten de får? Jeg har hørt at de bruker å grave den ned, så er det noen som har noe kart over hvor skatten blir gravd ned? Skulle gjerne hatt tilbake det som er mitt og det begynner jo å bli en god del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du aldri vært operert, gått til lege, vært sykemeldt eller arbeidsledig? Kjører du bil på noen veier, har du barn som går i skole?

En får vel igjen jevnt og trutt uten at en merker så mye til det kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlo

Har värt operert - men måtte betale ganske mye i såkalt egenandel.

Gått til lege ja, men der betaler man også ganske mye.

Kjörer bil på veier - men det ödelegger jo bilen min

Eneste jeg föler jeg får noe for er at jeg ikke kan jobbe - der er systemet helt okey

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Har värt operert - men måtte betale ganske mye i såkalt egenandel.

Gått til lege ja, men der betaler man også ganske mye.

Kjörer bil på veier - men det ödelegger jo bilen min

Eneste jeg föler jeg får noe for er at jeg ikke kan jobbe - der er systemet helt okey

Skulle likt å sett en sammenligning av tall: Hvor mye man betaler i egenandel og hvor mye en operasjon/time hos legen egentlig koster. Noen som har tallene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Har värt operert - men måtte betale ganske mye i såkalt egenandel.

Gått til lege ja, men der betaler man også ganske mye.

Kjörer bil på veier - men det ödelegger jo bilen min

Eneste jeg föler jeg får noe for er at jeg ikke kan jobbe - der er systemet helt okey

Jeg tror ikke du har betalt så "mye" som du tror for de tjenestene du har fått. Hvis du skulle betalt hele sulamitten hadde det gjort et kraftig innhogg i lommeboka i forhold til den usle egenandelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlo

Mulig, mulig - det gjorde iallefall et kraftid innhugg i min lommebok .... jeg betaler fortsatt på det - 3 år etter operasjonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Kim_*
Vi betaler jo skatt, men hva gjør egentlig politikerene med skatten de får? Jeg har hørt at de bruker å grave den ned, så er det noen som har noe kart over hvor skatten blir gravd ned? Skulle gjerne hatt tilbake det som er mitt og det begynner jo å bli en god del.

Norske skattebetaleres penger går i stor grad til å sørge for at alenemødre som nekter å jobbe, samt andre kviser på samfunnsrumpen får klær på kroppen og råd til sydenturene sine.

Med hver 5.nordmann på trygd er det mange munner å mette for oss som jobber livdriten av oss og betaler vår skatt som vi skal. Endel av de trygdede er selvsagt fullt berettiget sin trygd, men det finnes også mange latsabber som ikke kommer seg "opp om morran". Det er de som i første rekke nyter godt av skattepengene i dette landet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...