Gå til innhold

fjerne mandler?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

jeg er plaget ekkelt slim i halsen, som ikke går ann å svelge.. jeg svelger og svelger, men det går liksom ikke ned. jeg har også mandelpropper fra tid til annen, dette gjør at jeg får et belegg bakerst på tungen, og føler at jeg har dårlig ånde. svært lite sjarmerende!

det jeg lurer på er om dette kvalifiserer til å få fjernet mandlene? noen her som har gjort det? hvor gamle var dere da dere fjernet de? gjorde det vondt? hvor lang tid tok det å bli bra igjen? var det bare på dag kirurgen, så dere dro hjem etter opperasjonen? hvor gamle var dere? hører det gjør vondere hvor eldre du blir! ( er 19 år selv) er det lang ventetid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du blir ofte syk i løpet av året og mandlene blir store og det er vanskelig å puste, så er det ofte man fjerner de. Noen leger opererer med at man skal ha vært på antibiotikakur minst 2 ganger i året for å få det, men andre er løsere i snippen .

Nå er det jo individuelt hva VI her inne tror om dine plager, så du burde gå å høre med legen.

Jeg fjernet mine når jeg var 22.Hvis du vil høre masse vonde historier så kan du søke her i forumet, det er mange der, men jeg anbefaler deg å IKKE lese om det... Ja , det er ikke digg, men det er verdt det at man blir kvitt plagene sine etterpå. Smertestillende får man uansett, og disse går man som oftest på døgnet rundt i 1 ukes tid + - .

Var på klinikk i bogstadveien, kom dit halv 8 om morgenen, dro klokka halv 11 hjem igjen. Var helt fint det.. Virket som gode folk .

Er ikke slik at det gjør vondt jo eldre man blir, det er kun individuelt.

Men disse spørsmålene du har kan legen svare deg best på. Han henviser videre til klinikk evt. Ventetid er jo også forskjellig, hvor du bor etc.

Ta nå å ring legen =)

Gjest Gjest
Skrevet

Prøv å fjerne melkeprodukter fra kosten først. Det kan faktisk være problemet. Melk er som kjent veldig slimdannende og kan dermed skape problemer.

Les her hva øre-nese-halslege Per Bennicke skriver: http://komaelk.dk/index.php?id=1268

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...