Gå til innhold

Røyking på tog.


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Det jeg lurer på, er om det finnes røykekupeer på norske tog lengre? Eller er det en saga blott?

Noen som vet?

Lenge siden jeg har tatt tog.... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Det jeg lurer på, er om det finnes røykekupeer på norske tog lengre? Eller er det en saga blott?

Noen som vet?

Lenge siden jeg har tatt tog.... :gjeiper:

De er borte, og takk og pris for det. De fleste røykere orket jo ikke sitte der engang, så da ble det sånn at de siste stakkarene som fikk billett måtte sitte der, mens røykerne brukte det som et slags oppholdsrom akkurat mens de røyket. Og det trakk selvsagt inn i de nærmeste vognene også. Forresten en liten bønn til de som røyker utenfor vognene under opphold i dag: det går an å gå liiiitt lenger unna døra enn to cm, dere rekker inn igjen for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er borte, og takk og pris for det. De fleste røykere orket jo ikke sitte der engang, så da ble det sånn at de siste stakkarene som fikk billett måtte sitte der, mens røykerne brukte det som et slags oppholdsrom akkurat mens de røyket. Og det trakk selvsagt inn i de nærmeste vognene også. Forresten en liten bønn til de som røyker utenfor vognene under opphold i dag: det går an å gå liiiitt lenger unna døra enn to cm, dere rekker inn igjen for det :)

Jada, jada...nå var det ikke en røykedebatt jeg villle ha, bare et svar på dette spørsmålet. Og det fikk jeg også. Så takk for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er borte ja.

Var jo sånne "røykebokser" i bistrovogna en periode, men de forsvant når røykeloven kom. (de var forresten j... små, fikk jo kols bare noen åpna døra -og du kunne ikke se folka på innsiden, var rett og slett bare en grå vegg av røyk!

Må si jeg savner de skikkelig gamle kupeene jeg da. Vogner med tre-fire kupeer som det var plass til 6-8 personer i. De var det lov til å røyke i, men sånn utenom det så var de mest koselige når man reiste flere sammen -hadde liksom eget "rom". Brukte å ha med oss øl vi da... (som tenåringer ja) :fnise:

Er generelt for at all røyking har forsvunnet fra toget, var så fælt en periode når røykevogna var den samme vogna folk med dyr måtte sitte i, syntes alltid så synd på alle kattene/hundene/kaninene som måte tåle masse folk som røyka, drakk og skrålte i de vognene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...