Gjest Thingy Skrevet 7. juni 2009 #1 Skrevet 7. juni 2009 Jeg vil gjerne få ut dette en gang for alle. Når man legger ut et innlegg på et forum, så ber man om å få respons. Helt ok. MEN.. folk skal til stadighet bry seg med ting som gjør at de ikke klarer å holde seg til temaet som blir lagt ut. -Of topic! Jeg har enda ikke hatt en god forum-opplevelse, da alt jeg spør om, legger ut eller svarer på blir kommentert med en negativ "tone" eller blir kritisert på en veldig ukonstruktiv måte. Jeg kan "åpne meg" for å hjelpe en annen en. Ut av intet har hele forumstemaet til personen som hadde et spørsmål, forandret seg til en diskusjon (eller krangel om du vil) om hvorfor jeg kan ha slike meninger, tanker eller livsstil som jeg har. Plutselig har jeg fått en hel leksjon på hva som er riktig eller galt i et forum hvor ikke temaet omhandlet meg, til å begynne med. Er det mange hissige folk der ute, eller har jeg bare vært uheldig? Jeg merker jeg alltid er småredd for å komme med mine egene tanker om et tema som jeg føler jeg hjelpe til med, fordi jeg er 99% sikker på at halvparten som siterer/svarer alltid kommer til å "kjefte meg ned". Selv slår jeg aldri ned på andres meninger og respekterer alles historier og innlegg så lenge det er konstruktivt. -Ender alltid opp med å bøye meg i støvet og be om unnskyldning. Er det bare slik at "om man ikke tåler det, så drit i å delta" ..? For da respekterer jeg det.
Katinka Skrevet 7. juni 2009 #2 Skrevet 7. juni 2009 Hei. Dette er noe jeg også føler. Er egentlig litt skremmende å møte mennesker som har så sterke meninger om andres utsagn. Er greit dersom utsagnet er støtende på noe vis, men skulle tro det var mulig å uttale seg på en nogen lunde høflig måte mot andre. Vise litt respekt uansett hvor tåpelig man måtte synes noe er. Forstår likevel at det kan være diverse misforståelser ute å gå. Har også prøvd å uttale meg tydelig ironi, noe som slettes ikke ble bedre mottat. Sikkert min feil, men uansett.. Holder egentlig på å gi opp forumlivet, men er greit å ha dersom man trenger hjelp.
Gjest Thingy Skrevet 7. juni 2009 #3 Skrevet 7. juni 2009 Merket jeg var veldig forsiktig med å skrive det innlegget også, -redd for å provosere noen. Egentlig er jeg ganske sint, pga måten jeg har blitt skrevet til. Litt godt å vite at fler har opplevd det samme, selvom jeg ikke unner noen det. Jeg har derimot lært meg å sette stor pris på alle seriøse innlegg og svar.
Snuselille Skrevet 7. juni 2009 #4 Skrevet 7. juni 2009 Du er nok inne på noe der, Thingy... Spesielt KG syns jeg er utpreget "hissig". Det dreier seg ofte tilslutt bare om flisespikkeri alt
Gjest Gjest_Vanessa_* Skrevet 7. juni 2009 #5 Skrevet 7. juni 2009 Det blir veldig feil når man GRUER seg til å sjekke om man har fått svar eller ei. -Uansett hvor nøytralt innlegget ditt har vært.
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2009 #6 Skrevet 8. juni 2009 Jeg har også opplevd det du sier og tok meg nær av det før. Nå har jeg blitt mere tykkhudet og driter i frekke folk som bare må rakke ned på andre. Det er intolerante folk som ikke vet så mye om livet stakkars.
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2009 #7 Skrevet 8. juni 2009 Du er nok ikke den eneste som opplever dette. Ser det hele tiden, både når jeg legger ut ting selv eller leser i andres tråder. Har man en mening eller stiller spørsmål kommer det alltid opptil flere som skal fortelle deg hvor dum og utidig du er og avslutter ofte med at hvis du ikke tåler å høre "sannheten" så får du la vær å spørre/mene noe. Lurer på om de kommer nå jeg.....venter spent.
Gjest Kråkaa Skrevet 8. juni 2009 #8 Skrevet 8. juni 2009 (endret) Jupp,kjenner til den der jeg. Har vært her inne en del år nå som gjest og under andre brukernavn. Lærte tidlig at her må man virkelig veie ordene sine og ikke skrive noe "skeivt" (Nei,jeg mener IKKE at jeg misliker skeive folk..) Men jeg prøver å minne meg på selv at ting kan lettere misforståes når det er en tekst andre leser. Endret 8. juni 2009 av Kråkaa
Tidemand Skrevet 8. juni 2009 #9 Skrevet 8. juni 2009 Noe jeg fort lærte meg, var at verken ironi eller sarkasme fungerer på internett. Du kan hinte med smilier og lignende så mye du vil, Men det vil altid være en som enten ikke vil få det med seg, eller ikke klarer og forrstå det... Jeg har etterhvert begynt og gi mer og mer faen i hva andre mener, det er internett det er snakk om, og 90% av utsagnende du får slengt etter deg, er noe de ikke hadde hatt "baller" nok til og slenge etter deg om det var i en annen situasjon... Etter min mening, så er gjestepostingen problemet her, den gjør at du kan gjemme deg bak enda ett sjold, og bli enda mer anonym. Og da er det lettere for mange og oppføre seg på en måte som ikke hjelper en diskusjon på noen som helst måte. Mest på grunn av at det ikke er noen risiko, og det har ingen innvirkning på hvordan folk vil tenke om deg i ettertid, siden det er ingen som vet at det er akuratt deg som skrev innlegget...
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2009 #10 Skrevet 8. juni 2009 Etter min mening, så er gjestepostingen problemet her, den gjør at du kan gjemme deg bak enda ett sjold, og bli enda mer anonym. Og da er det lettere for mange og oppføre seg på en måte som ikke hjelper en diskusjon på noen som helst måte. Mest på grunn av at det ikke er noen risiko, og det har ingen innvirkning på hvordan folk vil tenke om deg i ettertid, siden det er ingen som vet at det er akuratt deg som skrev innlegget... Jeg vet ikke om jeg er helt enig med deg her. Det er selvfølgelig alltid noen, men jeg opplever at de som er registrerte bruke i like stor grad kan være utidige.
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2009 #11 Skrevet 8. juni 2009 Opplever slike ting hele tiden. Men jeg rister bare på hodet og overser usaklige og frekke innlegg. Er ikke verd å bruke energien på å irritere seg over eller bry seg om. Selv forsøker jeg å både svare og spørre saklig. Og ikke minst vise respekt for de som svarer. Er jo bare normal høfflighet. (selv om det av og til har vært utrolig fristende å "slenge med leppa" i enkelte saker :gjeiper: ) Jeg ønsker å være gjest siden en del av det jeg lurer på kan bli gjenkjent IRL om Setter enkelte sammen alle innleggene jeg skriver er en del av historiene såpass spesiell at jeg fort kan bli gjenkjent. Og det ønsker jeg ikke. Eddt: skriveleif.
Gjest ~VanDora~ Skrevet 8. juni 2009 #12 Skrevet 8. juni 2009 (endret) Det er et stort overtall av kvinner på KG og da blir det flisespikkeri, sånt går ikke ann å gjøre noe med. Har opplevd at folk som spør om råd til kjæledyrene sine plutselig kan bli angrepet og det er utrolig ekkelt å se da de tydelig bare vil gjøre det beste for kjæledyret sitt. Eks. TS: Har fått råd av veterinær om ikke å gi hunden vann om natten pga problem. Andre med erfaringer de kan dele? (Veldig enkelt skrevet) Andre forumsbrukere: Herregud, dyremishandling å ikke gi hunden vann, ikke akseptabelt uansett grunn!! Sterke ord å komme med til ei evt. en som bare spør om andre erfaringer. Også har du de som skal snakke om noe helt annet enn TS spør om, ikke direkte angrep, men de prøver så godt de kan å få emnet til å bli noe helt annet enn det opprinnelig var. Der har jeg et godt eksempel i min siste tråd: Rykter om dyrermishandling Hvis ikke det går: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...=419903&hl= Her har jeg sagt ifra flere ganger hva tråden handler om, men en person ser ikke ut til å forstå dette. Dette er helt vanlig og veldig lett for de fleste, meg inkludert, å ville vite noe om ting som ikke blir beskrevet i første innlegg, men da tar du et hint når du blir bedt om å backe off Uansett, liker meg her på KG, å diskutere, kverulere, kjefte, få kjeft, spøke og le, noen av dem i små doser, er det som gjør det morsomt å være her. Endret 8. juni 2009 av ~VanDora~
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2009 #13 Skrevet 8. juni 2009 Der har jeg et godt eksempel i min siste tråd: Rykter om dyrermishandling Hvis ikke det går: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...=419903&hl= Her har jeg sagt ifra flere ganger hva tråden handler om, men en person ser ikke ut til å forstå dette. Dette er helt vanlig og veldig lett for de fleste, meg inkludert, å ville vite noe om ting som ikke blir beskrevet i første innlegg, men da tar du et hint når du blir bedt om å backe off Enig i at det var ufint av den personen i tråden. Men jeg synes i grunn det beste er å overse slike avsporinger, og ikke bruke energi på å svare den personen som ikke holder seg til saken. I denne tråden ga du kverulanten mye oppmerksomhet. Mens jeg hadde i grunn oversett innlegget til vedkommende om ikke du hadde svart denne flere ganger etterpå.
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2009 #14 Skrevet 8. juni 2009 -Har vært fast og registrert bruker her i alle år og har likt meg veldig godt. Litt uenighet og diskusjon er bare artig, men jeg skriver og svarer helst i tråder som gjelder praktiske ting. Hvertfall i det siste. For jeg blir litt oppgitt, og grunnen er at uansett hva som blir skrevet, så er det noen som greier å vinkle det inn på sine egne miserable liv. Spesielt bitterhet mot kvinner i sin alminnelighet. Noen tror visst at nettet og spesielt KG er et sted man kan spre møkka si og tenker ikke over at det sitter mennesker av kjøtt og blod bak pcen.
Gjest ~VanDora~ Skrevet 8. juni 2009 #15 Skrevet 8. juni 2009 Enig i at det var ufint av den personen i tråden. Men jeg synes i grunn det beste er å overse slike avsporinger, og ikke bruke energi på å svare den personen som ikke holder seg til saken. I denne tråden ga du kverulanten mye oppmerksomhet. Mens jeg hadde i grunn oversett innlegget til vedkommende om ikke du hadde svart denne flere ganger etterpå. Jeg synes det er viktig å gi svar, selv om svaret bare er et "Det vil jeg ikke gi deg noe svar på", ihvertfall første gangen. Også stopper det forhåpentligvis andre fra å begynne å vandre og spekulere i ting som ikke har med saken å gjøre
Gjest Marlo Skrevet 8. juni 2009 #16 Skrevet 8. juni 2009 Jeg er av den typen som mener at om man ikke tåler å få all type respons på nettet så kan man like gjerne holde seg unna. Ja jeg blir også irritert om jeg får svar tilbake på noe som ikke har noe med saken å gjöre, eller som bare er for å provosere - men ärlig talt, det er jo bare å lukke öynene for slikt. Jeg er også ute etter å provosere når jeg er i humör til det At man ikke skal törre å si sin mening, eller gruer seg til å se hva slags svar man har fått - nei da er nok ikke internettforaer noe for dere - helt seriöst.
Tabris Skrevet 8. juni 2009 #17 Skrevet 8. juni 2009 Hvorfor er det andre spilleregler på nett enn ellers i livet? Har dere samme regler for kaffebesøk og annen sosial omgang også? "Hvis du ikke tåler alle typer respons, inkludert at jeg noen ganger kun er ute etter å provosere, så kan du bare holde deg unna"?
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2009 #18 Skrevet 8. juni 2009 Jeg er av den typen som mener at om man ikke tåler å få all type respons på nettet så kan man like gjerne holde seg unna. Ja jeg blir også irritert om jeg får svar tilbake på noe som ikke har noe med saken å gjöre, eller som bare er for å provosere - men ärlig talt, det er jo bare å lukke öynene for slikt. Jeg er også ute etter å provosere når jeg er i humör til det At man ikke skal törre å si sin mening, eller gruer seg til å se hva slags svar man har fått - nei da er nok ikke internettforaer noe for dere - helt seriöst. Ja, da burde man kanskje aller helst holde seg unna, for man slipper ikke unna den slags respons uansett. Men forum er da ikke til for å slenge dritt til hverandre? Er det en som stiller et spørsmål, og jeg kan hjelpe til. Så synes jeg at det hadde vært allright å få hjelpe denne personen uten at andre skal bruke hele tråden til å tråkke på meg.
Gjest Marlo Skrevet 8. juni 2009 #19 Skrevet 8. juni 2009 Nei forums er ikke til for å slenge dritt til hverandre, MEN slik må man bare regne med når det er et åpent forum for alle. Noen har glede i å spre dritt, andre har stor glede av å provosere, noen tar ting litt for seriöst og andre ikke. Deal with it, sier jeg bare. Om man skal ta seg när av ting som blir sagt på et åpent forum, så har man ikke noe der å gjöre.
Gjest Gjest_Siri_* Skrevet 8. juni 2009 #20 Skrevet 8. juni 2009 Joda, noen uhøflige folk vil det alltid være, men de synes jeg oppveies av alle de kjempekoselige, oppegående jentene (og guttene) her! Jeg har ved et par anledninger spurt om råd, og da har dere stått på og hjulpet til de grader... Dette gjør dere til tross for at jeg er en fremmed, og det synes jeg sier veldig mye. Dessuten er det mye humor her, av og til får jeg helt "krampe" av noen av kommentarene... Da prøver jeg heller å overse de få som kun er ute etter å "bråke", det hadde vel blitt litt kjedelig her uten dem også!...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå