Gå til innhold

Snorkie's bryllypsdagbok

Snorkie

Anbefalte innlegg

Takk for lykkehilsning Brud 04, og lykke til med ditt bryllup neste uke :wink:

Kjenner at nervene begynner å komme nå ja :-? Jeg har aldri hatt problemer med søvnen, men de siste dagene har jeg hatt vanskeligheter med å sove. Har ikke blitt mer enn 4-6 timer søvn de siste tre dagene :-( I morgen er siste arbeidsdag, og takk og pris for det. Hadde det ikke vært så travelt skulle jeg ha sørget for å hatt fri lenger.

I går fikk jeg ordnet ringene, så de blir levert oss i bryllupet.

Det som gjenstår nå er:

innkjøp av:

-siste rest av alkoholen

-mineralvann

-frukt

-drink tilbehør

-nummerlapper til gaveoppakkerne

I tillegg har vi ikke fått samtale med presten før på fredag klokken 1300! Dette synes jeg var litt i seneste laget (det er greit at han har hatt ferie veldig lenge, men normalt er det jo en del som skal gjøres den siste dagen.

Nå holder vi hovedsaklig på med bordplan og musikkvalg, både til festen og vielsen.

Rart å tenke på at om under 90 timer er jeg fru :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det bare 1 dag igjen :o

Føler meg ikke klar i hele tatt, og renger med at jeg kommer til å være rimelig sliten i løpet av morgendagen.

Jeg skal sove over hos min forlover, så hvis jeg klarer å være hos henne i 8 tiden, regner jeg med at jeg får slappet av litt (kanskje tenkt ut noen velvalgte ord i forbindelse med talen min... jeg ER virkelig sent ute :-? )

Kaken er en skikkelig utfordring, da hun som skulle leie ut kakestativet er som sunket i jorden. Nå sitter mamma med masse indigrienser og null fat å ha kaken på. Vi har startet en rudne for å prøve å skaffe, men det viser seg lettere sagt enn gjort. Får håpe på bedre lykke i morgen, eller så blir det en stor firkanta kake...

Nå viser det seg at en barndomskamerat som spiller i band er i Oslo i helgen, og han tilbød seg å komme å spille i bryllupet :hoppe: I tillegg åpnet det seg en plass på grunn av avbud, så da kan han jo komme allerede til middagen. Det blir koselig.

Uff, nå må jeg komme igang med kirkeprogrammet, presten skal jo godkjenne det i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer som frue Snorkie! Håper dagen var alt dere håpet på og mer, selv om det ble litt stress på slutten.

Gleder meg til bilder og referat :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Her kommer det endelig et referat fra dagen vår (21. august) bedre sent enn aldri. Vi har vært på to uker bryllupsreise (med barn vel og merke), og slitt oss igjennom brannkopper og omganssjuke (hvetebrødsdagene gikk ikke helt som planlagt med andre ord :ler: )

Siste uken før bryllupet ble det mye stress. Derfor var det veldig deilig å våkne opp bryllupsdagen til skyfri himmel. Jeg overnattet hos forloveren min, og det var deilig å ha en jentekveld, og slippe fokuset på bryllupsstresset i innspurten.

Vi spiste en lett frokost, og var hos frisøren kl. 0930.

Der ble vi vartet opp med champagne, ost, kjeks og frukt, mens jeg satt og ventet på at nervene skulle komme. Forloveren min var nok hakket mer nervøs, og fløy til og fra for å øve seg på talen sin. Til tross for at jeg syntes 4 timer i frisørstolen virket veeldig lenge, så ble kl. 1315 før jeg var klar til å ta på kjolen.

Selv om jeg hadde prøvde kjolen flere ganger før, så ble det en helt ny opplevelse med oppsatt hår, brudesminke, sko og smykker. Jeg var iallefall veldig fornøyd selv :ler:

Kl. 1330, kom brudgommens onkel og broren min for å hente oss.

Vi stoppet ved blomsterbutikken for å plukke opp brudebuketten. Den var helt nydelig! Rosa rosebukett, formet som et hjerte med lang spiss. Over buketten var det tvinnet sølvtråd med perler.

Siden vi var ute i god tid, slapp vi av forloveren min og broren min et stykke fra kirken, og småkjørte rundt kirken i noen minutter. De siste 5 minuttene parkerte vi et lite stykke unna kirken, og "småspionerte" på de siste gjestene som ankom. Da klokkene begynte å ringe, møtte jeg pappa på kirketrappa. Vi ventet med å gå inn i våpenhuset, siden brudepikene stod der, og vi skulle la de gå opp kirkegangen uten at de så oss (dette siden øvelsen i kirken dagen før ikke hadde vært så veldig vellykket, og datteren vår på 2 ikke ville slippe taket av mamma).

Når kirkeklokkene var ferdige med å ringe begynte organisten å spille "Canon in D" av Pachebel. Siden den var veldig lang, gikk forloverne, min mor og stefar, og brudgommens foreldre opp til denne. Da de hadde satt seg, begynte brudepikene å gå. De var så nydelige og flinke! (bare så synd at jeg ikke fikk sett dem selv :cry: ). Da de var vel fremme satte de seg ned i trappen foran alteret som engler alle tre. Minstemor ble senere hentet og aktivisert i lekekroken under vielsen, da presten mente at vi skulle konsentrere oss om vielseshandlingen den halvtimen det varte, og slippe å tenke på å være mamma og pappa. Det gikk kjempefint, men i ettertid angret jeg på at vi ikke prøvde å la henne sitte ved alteret samen med de andre to. Det kunne jo ha gått helt fint det også.

Når brudepikene var vel fremme startet brudemarsjen ("Purpose" av Nordraak). Det var veldig stemningsfullt (og langt) å gå opp kirkegulvet. Jeg ventet fremdelse på å bli lammet av nerver, men disse uteble helt.

Det tok litt tid før jeg fikk øye på min kommende mann, for jeg ble litt overveldet av alle kamerablitzene og videofilmingen (hadde ikke tenkt tanken at det helt sikkert kom til å være der). Men endelig så jeg ham, og han var så utrolig nydelig der han sto! Jeg fant min plass ved siden av ham, og når marsjen var ferdig satte vi oss ned.

Solisten vår sto da oppe ved kirkeorgelet, og sang "You raise me up". For en vakker stemme! Hun fylte hele kirken. Vi hadde ikke hørt henne synge før, men angret ikke et sekund på at vi valgte å ha en solist.

Presten holdt en flott tale, han hadde husket så mye av det vi hadde snakket med ham om, så det føltes veldig privat og ekte. Vi slet begge to litt med å få på hverandre ringene, men ellers gikk alt knirkefritt.

Etter ekteskapsinngåelsen hadde organisten og solisten flyttet seg ned foran alteret, og da ble "Det Vackraste" sunget til piano. Også den helt nydelig.

Vi hadde valgt Mendehlsson ut, og ingenting ga vel en mer bekreftende følelse på at nå var vi endelig gift :-)

Ute var det kjempeflott vær, akkurat passe varmt. Det var koselig å få hilset på alle bryllupsgjestene, og andre kjente som hadde dukket opp. Spesielt morsomt var det at en kollega fra jobben og hennes forlovede kom kjørende på motorsykkel etter tre ukers ferie i Skottland, for å få sett oss ute på kirkeplassen :D

Bilen var nydelig pyntet (en liten Volvo PV fra 40 tallet). Den var pyntet med bittesmå, rosa blomster langs hele taket, og ned i en spiss bak. I tillegg var det hengt opp nygift plakat i vinduet og blikkbokser festet bak.

Først dro vi opp til lokalet for å ta bilder sammen med forloverne. Etterpå skulle vi ta bilder sammen med brudepikene, men vi ventet og ventet. Til slutt viste det seg at de hadde fått beskjed om å dra dit vi skulle for å fotograferes etterpå, og sto der og ventet. Da vi skulle dra dit for å fortsette fotoseansen, viste det seg at bremsene på bryllupsbilen hadde røket :o Dermed endte vi opp med å ta taxi (kanskje ikke akkurat det mest romantiske men vi var så lykkelig over å være nygift, at det gikk liksom ikke an å legge en demper på dagen).

Pga av litt kluss i forhold til fotograferingen, ankom vi lokalet 10-15 minutter etter at middagen skulle ha startet. Vi ble møtt med applaus fra alle gjestene som sto ute i det fine været og ventet.

Gjestene ble ønsket velkommen av Toastmaster på vegne av brudeparet, og ble bedt om å sette seg til bords.

Servitørene gjorde en kjempejobb. Den ene hadde blitt syk samme dag, men under middag en gikk det helt utmerket med serveringen. Første tale var fra pappa, og han var som vanlig velforberedt. Stemningen var kjempegod, og det var så deilig å nyte det å være forelsket i mannen sin. Brudgommens tale startet ved at han hadde glemt igjen stikkordene sine hjemme. Så talen ble veldig impulsiv, morsom og rørende. Til tross for at han ikke er glad i å snakke i forsamlinger, trollbandt han de fleste i rommet. Eneste bakdelen var at han sa mye av det jeg hadde planlagt å si, med det resultat at det ble to ganske impulsive taler :ler:

Min forlover hadde laget en imponerende tale. Hun sto foran der sammen med de andre fra venninnegjengen vår (7 stk), innimellom i talen ble det sunget strofer som passet overens med taleinnholdet. Sangteksten var tilpasset en periode i livet mitt (f.eks "Lille frekke frøken Freken", Love and Marriage, osv) som da forloveren min fortalte om etterpå. I tillegg kom en flott tale fra brudgommens forlover, 3 sanger (deriblant en fra mannens bestemor som ikke hadde helse til å være tilstede), og en rørende tale fra min stefar på slutten.

Maten var nydelig, og servitørene hadde sørget for at det ikke manglet en dråpe i glassene til folk, så stemningen var rimelig høy da forloveren (driver med underholdning til daglig) utførte et 20 min. uanmeldt show på slutten utkledd som den mannlige gynekologen Bodil Farang. Jeg tror alle lo og lo fra begynnelse til slutt, og jeg er sikker på at dette var med på å sette stemningen på kvelden videre.

Det ble servert kaffe og cognac med en gang, og like etterpå ble det satt opp barbord og kakebord. Bartenderen som hadde vært servitør tidligere på dagen, fikk tilbud på gratisbilletter til DDE konsert, så dermed ble det åpen bar. Om det var vellykket er jeg usikker på, men det var iallefall mange brisne folk, til tross for at det var masse alkohol til overs.

Etter kakeskjæringen holdt min bror som virkelig ikke hadde tenkt å holde tale, en kjempefin tale. Han fortalte meg at han kom til å angre seg resten av livet hvis han ikke gjorde det, så han motet seg opp :ler:

Etter kakespisingen var det tid for brudevals (the Godfather Waltz), og den gikk knirkefritt til tross for at vi ikke hadde øvd. Etter det var det fullt party på dansegulvet.

Kvelden gikk ufattelig fort, og kl 0100 takket vi for oss. Da hadde vi nesten ikke rukket å se over alle de flotte gavene vi hadde fått engang.

Vi dro til et av byens hoteller. Vi hadde egentlig bare bestilt et vanlig dobbeltrom, men ble oppgradert til suite og fikk en kjempefrokost på rommet dagen etter. Natten som kvelden gikk så altfor fort :wink: og det var neten uvirkelig å våkne neste dag som mann og kone :hjerter:

Nå har det begynt å synke inn, og det er så utrolig mange gode minner fra dagen vår. Vi har enda nesten ikke sett bilder (blir ferdige i slutten av måneden), men gleder oss til å se. På en måte er det også deilig å være ferdig med den store dagen, det ble mye stress på slutten.

Men dagen var bare helt fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefint referat snorkie, ble litt rørt. Regner med at alle koste seg, selv om det ikke var så god plass ved bordet! Høres ut som du har noen supre show-venninner :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Annonse

Gjest Trulselinemor

Hei!

Jeg ville bare stikke innom for å se hvordan dere planla den store dagen.

Vi har snakket om å gifte oss i 2007, og er litt nysgjerrig på hvordan andre planla dagen.

Ha fortsatt en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...