Gå til innhold

Rekesmørbrød og hvitvin


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

I går hadde vi loff, reker, majones og hvitvin som lørdagskos. Innmari godt, men hvor sunt er det egentlig? Føler jeg fikk i meg altfor mye i går, og det er jo såå godt.

Noen som vet ca hvor mange kalorier det er i en brødskive?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer helt an på hvor stor den skiva er, og hvilket brød det er snakk om. Det kan være store variasjoner blant de forskjellige sortene vetdu. Skjønner at du vil vite hvor mange kcal du har fått i deg, men hva gjør det egentlig å kose seg litt ekstra en dag i uken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde vi loff, reker, majones og hvitvin som lørdagskos. Innmari godt, men hvor sunt er det egentlig? Føler jeg fikk i meg altfor mye i går, og det er jo såå godt.

Noen som vet ca hvor mange kalorier det er i en brødskive?

Loff veier ikke mye så hver skive er nok ikke så kalori-rik, se her:

http://www.matvareguiden.no/matvare5200.asp

Listen vidser per 100 gram, men det kan du endre for å se hva en skive inneholder.

Selv synes jeg ikke du skal legge for mye i det, dette høres ut som ett nydelig måltid og det er lov å kose seg iblant, om du føler det ble for mye mat kan du til neste gang evt. spise litt mindre brød og majones og mer av rekene. Men ta deg heller en tur/treningsøkt den dagen istedenfor å ødelegge en god middag med anger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Reker er kalorifattige, så da går det fint å kompensere med litt mer kalorier i brød og majones. Jeg elsker reker, er jo så godt! Så jeg synes du bare skal nyte det uten noe dårlig samvittighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv synes jeg ikke du skal legge for mye i det, dette høres ut som ett nydelig måltid og det er lov å kose seg iblant, om du føler det ble for mye mat kan du til neste gang evt. spise litt mindre brød og majones og mer av rekene. Men ta deg heller en tur/treningsøkt den dagen istedenfor å ødelegge en god middag med anger..

AMEN!

Kos deg med rekene og vinen! Bare det ikke blir aaalt for mye reker og vin at du blir så dårlig at du ikke orker å trene dagen derpå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...