Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest LuTeM
Skrevet

Hvor mye tjener en nyutdannet lærer med master grad? Jeg har gått 4 år på lærerhøgskole og 2 år på universitetet i samme fag. Hvor mye kan jeg forvente i lønn?

Videoannonse
Annonse
Gjest LuTeM
Skrevet

Blir jeg belønnet som lektor da?

Skrevet (endret)

...

Endret av Honesty
Skrevet
Hvor mye tjener en nyutdannet lærer med master grad? Jeg har gått 4 år på lærerhøgskole og 2 år på universitetet i samme fag. Hvor mye kan jeg forvente i lønn?

4 års lærerhøgskole + 2 års universitetsutdanning (master)= 6 år, og du er da lektor med tilleggsutdanning: 395 000

Uten master er du adjunkt med tilleggsutdanning: 364 100

Noen steder gir de deg også lønn som om du har 4 års erfaring selv om du starter uten ansinittet på grunn av lærermangel. Dette er på små plasser.

I Oslo er lønna lavere enn i resten av landet, ca rundt 10-12 000 mindre enn ellers.

• 2 uker senere...
Gjest gabriela
Skrevet

Hvorfor er lønna lavere i Oslo?

Gjest Gjest_Merethe_*
Skrevet
4 års lærerhøgskole + 2 års universitetsutdanning (master)= 6 år, og du er da lektor med tilleggsutdanning: 395 000

Uten master er du adjunkt med tilleggsutdanning: 364 100

Noen steder gir de deg også lønn som om du har 4 års erfaring selv om du starter uten ansinittet på grunn av lærermangel. Dette er på små plasser.

Bor på liten plass og kan bekrefte at kommunen betaler 369.000 i startlønn til vanlige allmennlærere. De er heldige, for startlønn for oss andre med 6 års utdanning (hovedfag: eller nå: 5 årig master) innen noe helt annet enn læreryrket, derimot i rådmannens administrasjon som rådgivere, får en startlønn på kr 350.000.

Lærerne har det meget, meget bra!

Gjest Gjest
Skrevet
Bor på liten plass og kan bekrefte at kommunen betaler 369.000 i startlønn til vanlige allmennlærere. De er heldige, for startlønn for oss andre med 6 års utdanning (hovedfag: eller nå: 5 årig master) innen noe helt annet enn læreryrket, derimot i rådmannens administrasjon som rådgivere, får en startlønn på kr 350.000.

Tja, eller si i staten, hvor jeg begynte etter at jeg var ferdigutdannet i fjor, i en jobb som krever min masterutdanning: 336 500.

Gjest Gjest
Skrevet

369 000 er ikke vanlig lønn til nyutdannede lærere, men enkelte kommuner betaler mer i håp om å få flere lærere. Det er f.eks. mer enn jeg får som relativt fersk lektor på videregående per i dag.

Gjest Gerda, Hovden
Skrevet

Du kan kreve minimumssatsen som ny og helt fersk uten erfaring kr 366.000, men mange lærere jobber i kommuner som gir nye lønn på opp under 400.000. Med noen års erfaring på baken blir det fort mye mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...