Gå til innhold

Grønnsaker


Kitty_katt

Anbefalte innlegg

Hvor oppbvarer dere grønnsaker? Jeg bruker å ha kålrabi og andre rotgrønnsaker i kjøleskapet og salat og slikt på kjøkkenbordet. Er dette helt feil? Syns alltid grønnsakene mine blir så fort dårlige=/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det Wenche på GMN sier er jo at du burde blåse opp en plastpose og lege salat inne der. :) Hvis du bare har salat stående ute, blir det jo gankefort dårlig. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlo

Har alt i kjöleskap - helt nederst.

Salater har jeg i fryseposer og gjör som pom sier her - lar de väre runde som en ball liksom.

Ville aldri hatt salater og grönnsaker på kjökkenbenken, spesiellt nå om sommeren. Tar 2 sekunder så er det så mye bananfluer her også blir det jo så fort dårlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt så mye salat stående fremme i det siste..somregel bare frukt. Men skal jeg ha allt i kjøleskapet da i poser? Har en sånn grønnsaksskuff nederst i kjøleskapet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MooCow

Oppbevarer alt, utenom tomater og avocado, i kjøleskapet. Grønnsaker som man har begynte aa bruke holder seg lenge hvis man pakker de inn i litt tørkepapir og saa i plast. Jeg antar det er fordi tørkepapiret trekker til seg fuktighet.

Tomater og avocado legger jeg ofte i vinduskarmen saa de faar solt seg litt. Gir bedre smak. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Jeg gjør også slik som andre her har skrevet, har salaten i en pose. Det jeg gjør når jeg kjøper salat, f.eks. isbergsalat, jeg skjærer av "rotfestet" og vasker salaten. Legger ofte hele salaten i en bolle med vann, eller rett i kjøkkenvasken, slik at jord og evnt. småkryp blir borte. Så rister jeg av vannet og har salaten i en vanlig brødpose eller slike med zip-lås. Du bør ha luft inne i posen, slik at den ser litt "oppblåst" ut.

Ellers fant jeg dette på frukt.no og der står det bl.a.:

Bør oppbevares i romtemperatur:

Epler

Pærer

Melon

Banan

Papaya

Avocado

Tomat

Agurk

Artiskokk

Fersk ingefær

Aubergine

Squash

Bør oppbevares i kjøleskapet:

Steinfrukter

Bær

De aller fleste grønnsaker

Jeg har en bod ved siden av kjøkkenet der jeg oppbevarer poteter og andre rotgrønnsaker, siden disse ikke skal ha så mye lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...