Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2009 #1 Skrevet 7. juni 2009 Jeg har problemer med store menssmerter, det er så smertefullt at jeg må reise hjem fra jobb, og det er ikke holdbart. I tillegg har jeg generelt uren hud og særlig i forbindelse med mens (hormonkviser rundt haka). Jeg er såpass gammel at jeg er forbi puberteten og ønsker nå å slippe kviser som jeg har slitt med i over halve livet... Nå trenger jeg også prevensjon, så innser vel at jeg bør vurdere hormonprevensjon. Men så har jeg problemer med at jeg ikke klarer å svelge piller. Når jeg tar smertestillende tar jeg vannløselige tabletter. Prøver jeg å ta vanlige piller som skal svelges havner de bare under tunga osv. Men eventuelt må jeg vel bare tvinge meg til å lære meg dette? Så finnes hormonprevensjon som kan være med å bedre huden min, redusere menssmerter (gjerne fjerne mensen fullstendig), som ikke må tas som piller hver dag og i tillegg ikke er så fulle av hormoner at jeg blir en vandrende hormonbombe? Jeg skal selvsagt oppsøke lege, men er greit å høre andres erfaringer.
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2009 #2 Skrevet 7. juni 2009 Hormon spiral minsker både blødning og smerter hos veldig mange. Og kan sikkert hjelpe deg med uren hud hvis den er hormonell som den sikkert er. Du kan også få smertestillende i stikkpilleform av legen din.
Crash Skrevet 7. juni 2009 #3 Skrevet 7. juni 2009 (endret) P-piller er bittesmå, mye mindre enn smertestillende. Det finnes også p-plaster som festes på huden og p-ring som settes inn i skjeden. Endret 7. juni 2009 av Crash
Avalon Skrevet 7. juni 2009 #4 Skrevet 7. juni 2009 p-sprøyte og p-stav kan man etterhvert miste mensen av, men det er veldig individuellt
Gjest strykebrett Skrevet 7. juni 2009 #5 Skrevet 7. juni 2009 Kanskje P-ring er noe for deg? Den gjør akkurat det samme som pillen men du trenger ikke å svelge noe. Her er en link
Aftensol Skrevet 7. juni 2009 #6 Skrevet 7. juni 2009 (endret) Nå har jeg ikke noe link her og nå, men skal se om jeg finner.. Men jeg leste et sted at det faktisk er bedre å bruke p-pillen som stikkpille i vagina! Da blir den heller ikke påvirket hvis du feks kaster opp eller har diare... Skal se om jeg finner link og sette den inn her... Edit: har leitet litt rundt om kring nå, og finner ingen info om det.. Husker ikke om jeg leste det i et blad eller på nett.. Så hvis ingen andre husker å ha lest noe om det, så bare se vekk i fra det (eller spør legen om det når du skal dit! ) Endret 7. juni 2009 av Aftensol
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå