chimina Skrevet 7. juni 2009 #1 Skrevet 7. juni 2009 Er det noen der ute som har tatt denne operasjonen??? Tok operasjonen i september/oktober i fjor, og begge øynen samtidig for sikkerhets skyld. Og for å si det mildt har tiden etterpå vært et sant helvete, med flimrende øyne som føles fulle av væske, og en enorm hodepine. Samt fremdeles nedsatt nærsyn, og tåkesyn ved langsyn. Det at det varierer gjør også at det er vanskelig. Synet mitt er også alt annet enn godt, noe som gjør at jeg ennå er avhengig av briller. Har vært hos optiker som har forsøkt å hjelpe meg med briller, men måtte gi opp for fant ikke ut noen ting. Synet mitt varierer mye fra morgen til kveld, derfor også vanskelig med styrken på briller.Tror jeg har 10 par nå som jeg veksler på å bruke. Har hatt en laseroperasjon etterpå som hjalp litt, men redd for å ta flere. Fortvilelsen er stor mest fordi jeg er avhengig av godt syn i jobben min. Håper det er noen som kan gi meg tips om hva jeg bør/kan gjøre. Har vært til jevnlig kontroller der dette ble utført, men de sier jeg bare må ta tiden til hjelp...
ringblomst Skrevet 7. juni 2009 #2 Skrevet 7. juni 2009 Kan jeg spørre hvor du utførte denne operasjonen? Og hvor gammel er du? Prøvde du ut multifokale linser før du tok operasjonen eller hadde du feks kun lesebriller? Hvis du varierer så i styrke som du gjør, ville jeg heller brukt linser fremfor å investere i nye briller hele tiden. Hva sier laserklinikken til at du varierer sånn? Sier de at det vil gå over, eller at du vil bli vant til det, og derfor ta tiden til hjelp? Og var det meningen at du skulle ta laser fra starten av eller var det for bøte på problemet? Kan kanskje komme med noen råd etter at du har svart på spørsmålene mine .
chimina Skrevet 7. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 7. juni 2009 Kan jeg spørre hvor du utførte denne operasjonen? Og hvor gammel er du? Prøvde du ut multifokale linser før du tok operasjonen eller hadde du feks kun lesebriller? Hvis du varierer så i styrke som du gjør, ville jeg heller brukt linser fremfor å investere i nye briller hele tiden. Hva sier laserklinikken til at du varierer sånn? Sier de at det vil gå over, eller at du vil bli vant til det, og derfor ta tiden til hjelp? Og var det meningen at du skulle ta laser fra starten av eller var det for bøte på problemet? Kan kanskje komme med noen råd etter at du har svart på spørsmålene mine .
chimina Skrevet 7. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 7. juni 2009 Kan jeg spørre hvor du utførte denne operasjonen? Og hvor gammel er du? Prøvde du ut multifokale linser før du tok operasjonen eller hadde du feks kun lesebriller? Hvis du varierer så i styrke som du gjør, ville jeg heller brukt linser fremfor å investere i nye briller hele tiden. Hva sier laserklinikken til at du varierer sånn? Sier de at det vil gå over, eller at du vil bli vant til det, og derfor ta tiden til hjelp? Og var det meningen at du skulle ta laser fra starten av eller var det for bøte på problemet? Kan kanskje komme med noen råd etter at du har svart på spørsmålene mine .
chimina Skrevet 7. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 7. juni 2009 Kan jeg spørre hvor du utførte denne operasjonen? Og hvor gammel er du? Prøvde du ut multifokale linser før du tok operasjonen eller hadde du feks kun lesebriller? Hvis du varierer så i styrke som du gjør, ville jeg heller brukt linser fremfor å investere i nye briller hele tiden. Hva sier laserklinikken til at du varierer sånn? Sier de at det vil gå over, eller at du vil bli vant til det, og derfor ta tiden til hjelp? Og var det meningen at du skulle ta laser fra starten av eller var det for bøte på problemet? Kan kanskje komme med noen råd etter at du har svart på spørsmålene mine .
chimina Skrevet 7. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 7. juni 2009 Jeg er 47 år, og tok denne operasjonen etter å ha prøvd alt som er innen linser og briller uten å få det til å fungere. Jeg lider også av brilleskrekk, så brillene har jeg kun på nesen når jeg må bruke de, ellers er de oppe på hodet til tross for at jeg er avhengig av å bruke de til mange ting. Når det gjelder styrken på brillene varierer den etter hvor slliten jeg er og hvor mye jeg har brukt øynene. Tror også at bihulene kan påvirke litt. Når det gjelder briller så har jeg ikke turd å kjøpe dyre briller som følge av ustabiliteten, så jeg har kun kjøpt billigbriller. Laser klinikken sier jeg må ta tiden til hjelp. Det var ikke meningen at jeg skulle ta laser i utgangspunktet, men de gjorde et forsøk i januar. Skal ev ta en ny laserrunde i august, men gruer megtil det. Har ellers forsøkt alt fra healer til manuellterapi i desperasjon.
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2009 #7 Skrevet 7. juni 2009 Jeg tok denne operasjon for snart 2 år siden. så godt med en gang.noe nedsatt nattsyn.ringer rundt lys i mørket. eller superfornøyd.slipper briller for nærsynhet og lesebriller.
chimina Skrevet 7. juni 2009 Forfatter #8 Skrevet 7. juni 2009 Jeg tok denne operasjon for snart 2 år siden. så godt med en gang.noe nedsatt nattsyn.ringer rundt lys i mørket. eller superfornøyd.slipper briller for nærsynhet og lesebriller. Gjett om jeg misunner deg, har snakket med mange som er kjempefornøyde, men også en del som har fått problemer. Det jeg ønsker med dette innlegget er rett og slett å få råd og veiledning om hva jeg kan/bør gjøre. Ev om noen skjønner hva som kan ha skjedd som har vært borti lignende før.
ringblomst Skrevet 8. juni 2009 #9 Skrevet 8. juni 2009 Etter som du sliter som du gjør, ville jeg faktisk tatt kontakt med en annen laserklinikk og få en second opinion på om en laseroperasjon kan hjelpe deg enda mer eller ikke. Et råd, ikke si hvor du har gjort operasjonen, nesten bedre å si utlandet iflg de jeg kjenner, for å få best mulig råd. Har du vært hos en dyktig optiker og fått sjekket styrken din og ikke bare kjøpt ferdigbriller etter dagsformen? Kan jo være noen skjeve hornhinner du burde ha korrigert opp og de gjør deg gjerne enda mer sliten. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2009 #10 Skrevet 9. juni 2009 RESTOR øye operasjon er ikke laser ,men du tar ut din hinne og sette inn en ny.
Gjest Rose Skrevet 25. mars 2011 #11 Skrevet 25. mars 2011 Er det noen der ute som har tatt denne operasjonen??? Tok operasjonen i september/oktober i fjor, og begge øynen samtidig for sikkerhets skyld. Og for å si det mildt har tiden etterpå vært et sant helvete, med flimrende øyne som føles fulle av væske, og en enorm hodepine. Samt fremdeles nedsatt nærsyn, og tåkesyn ved langsyn. Det at det varierer gjør også at det er vanskelig. Synet mitt er også alt annet enn godt, noe som gjør at jeg ennå er avhengig av briller. Har vært hos optiker som har forsøkt å hjelpe meg med briller, men måtte gi opp for fant ikke ut noen ting. Synet mitt varierer mye fra morgen til kveld, derfor også vanskelig med styrken på briller.Tror jeg har 10 par nå som jeg veksler på å bruke. Har hatt en laseroperasjon etterpå som hjalp litt, men redd for å ta flere. Fortvilelsen er stor mest fordi jeg er avhengig av godt syn i jobben min. Håper det er noen som kan gi meg tips om hva jeg bør/kan gjøre. Har vært til jevnlig kontroller der dette ble utført, men de sier jeg bare må ta tiden til hjelp...
Gjest Rose Skrevet 25. mars 2011 #12 Skrevet 25. mars 2011 Er det noen der ute som har tatt denne operasjonen??? Tok operasjonen i september/oktober i fjor, og begge øynen samtidig for sikkerhets skyld. Og for å si det mildt har tiden etterpå vært et sant helvete, med flimrende øyne som føles fulle av væske, og en enorm hodepine. Samt fremdeles nedsatt nærsyn, og tåkesyn ved langsyn. Det at det varierer gjør også at det er vanskelig. Synet mitt er også alt annet enn godt, noe som gjør at jeg ennå er avhengig av briller. Har vært hos optiker som har forsøkt å hjelpe meg med briller, men måtte gi opp for fant ikke ut noen ting. Synet mitt varierer mye fra morgen til kveld, derfor også vanskelig med styrken på briller.Tror jeg har 10 par nå som jeg veksler på å bruke. Har hatt en laseroperasjon etterpå som hjalp litt, men redd for å ta flere. Fortvilelsen er stor mest fordi jeg er avhengig av godt syn i jobben min. Håper det er noen som kan gi meg tips om hva jeg bør/kan gjøre. Har vært til jevnlig kontroller der dette ble utført, men de sier jeg bare må ta tiden til hjelp...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå