MonicaR Skrevet 11. juni 2009 #21 Skrevet 11. juni 2009 Jeg har vel vokst opp med 2 motsettninger... En VELDIG snill, rolig, blid og omgjengelig far som gjør det meste for sin familie, og en hissig, sur, misfornøyd, kjeftete mor som kommer med nedverdigende og stikkende kommentarer HELE tiden. Men det har alltid vært trygge rammer i familien. Ikke noe tull, økomoni på stell, reiser, ferier, og veldig mye som har blitt gjort for meg hva kjøring på trening og andre aktiviteter angår. Dette er det min far som har stått for, selvsagt. Jeg har heldigvis tatt etter min far, så ovenfor mine unger TROR jeg at jeg har en sunn og balansert måte å oppdra dem på. Ikke FOR snill og ettergiven, og ikke FOR kjeftete og krevende....
lille_mei Skrevet 11. juni 2009 #22 Skrevet 11. juni 2009 Jeg er så glad jeg har mine foreldre! De har stilt opp hver gang jeg trenger det og de har stått oppreist i flere tunge tider vi har gått igjennom som familie. Jeg er redd jeg ikke klarer å gjøre det samme for mitt barn. Men nå har barnet sine fantastiske besteforeldre som kan stille opp når jeg ikke kan.
Gjest Wolfmoon Skrevet 11. juni 2009 #23 Skrevet 11. juni 2009 Mine foreldre er fantastiske mennesker, til å stole på og jordnære. Har aldri tvilt på at de elsker meg, selv om slike temaer vel aldri har blitt tatt opp hjemme. Desverre er jeg veldig ulik dem, og det førte en lang stund til at jeg følte at jeg overhodet ikke passet inn. Etterhvert har jeg og mamma imidlertid hatt masse diskusjoner rundt dette, og vi har vel kommet frem til at det som gjør meg lykkelig aldri kunne gjort henne lykkelig og omvendt. Pappa er stille og forsiktig, men han var alltid der gjennom hele oppveksten, om det var som trener på fotballen eller som sjåfør på fest. Og jeg fikk alltid lov til å gjøre mine egne feil av han, fordi han visste at jeg egentlig visste hva som var rett og galt. Det eneste jeg kunne tenke meg å endre er at mamma først ser det negative i en situasjon før hun ser løsningene, dette har ført til at jeg mange ganger ikke har lyst til å snakke med henne om ting! Hvis jeg fikk støtte først, før man satte seg ned å så på problemene, så hadde dette gjort forholdet vårt enda bedre!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå