Gå til innhold

Te eller kaffe?  

1. 1. Te eller kaffe?

• Te
      19
    • Kaffe
      7
    • Ingen av delene
      2

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sitter her og drikker den absolutt BESTE teen jeg har smakt:

Prøv den med masse honning i! :D

Flere som liker den, eller har andre gode te-forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker te, ikke kaffe! I Stockholm har de en sååå god som heter söderblanding, det er skikkelig kose te!!! Ellers liker jeg godt vanlig earl grey, lady te eller hva den heter, blå pakke. Og grønn te med citron. Og alle frukt te'er...Ja, te er godt det!!

Skrevet

Holder meg til vanlig Earl Grey fra Twinings, ellers har jeg en veldig god te som heter "Godt for halsen-te" fra en lokal urtegård i Skiensområdet. Holder meg til svart te ellers, da jeg synes grønn te blir for bitter, men det hjelper sikkert med honning i :). Synes også løsvekt-teen "Bestemors Have" er ganske god.

Te er best uten søtningsmiddel og melk av noe slag, mener nå jeg. Har kun i sukker når væskebalansen er ute å kjøre pga sykdom (heldigvis er det sjelden jeg er syk :)).

• 2 uker senere...
Skrevet

Den tchaè med orientsmak er kjempegod da :)

Men jeg liker ikke honning i te..

Det må være suketter!

Ellers er den lady grey (i blå pose) god, som kipa skriver.

Ellers har jeg akkurat fått smaken på kamillete, tror det var lipton som hadde den. Den var nydelig.

Ellers liker jeg de fleste fruktteer, med unntak av solbær og sitron (fysj).

Te er utrolig godt..

Kanskje jeg skal ta meg en kopp?

Skrevet

Jeg ha kaffe tidlig på dagen, og midt på dagen.

Men te om kvelden, da gjerne urtete.

Skrevet
Jeg ha kaffe tidlig på dagen, og midt på dagen.

Men te om kvelden, da gjerne urtete.

:enig:

Skrevet

Te om vinteren, eller kakao m masse krem.

Aldri kaffe annet enn en dæsj i sjokoladekakeglasuren... :ler:

Skrevet
Sitter her og drikker den absolutt BESTE teen jeg har smakt:

Prøv den med masse honning i! :D

Flere som liker den, eller har andre gode te-forslag?

Den er skikkelig nam!

Ellers så er jeg veldig glad i begge deler jeg da. Men er veldig kresen på kaffe, det skal helst væresånn pulverkaffe man holder kokende vann over.

Liker ikke å ha noe søtt i teen.

Skrevet

Te er VONDT!!!!

Kaffe er ikke noe bedre! Holder meg til Cola!

Skrevet

Drikker masse te, særlig på jobben. Kjøper ofte i Sverige, bedre utvalg og billigere. Elsker fruktte fra Twinings, Strawberry & Mango og Peach & Passion Fruit. Disse er koffeinfrie, rene fruktteer.

Og forresten Kipa - det finnes en te fra Twinings som heter Søder Frøjder, kanskje den ligner den du får i Stockholm. Denne får man både i pose og løsvekt - i Sverige, altså.

Trude

Skrevet

Sitron-te er min favoritt, gjerne fra Pickwick. Ellers er jeg også glad i Prince of Wales fra Twinnings. Kjøpte forøvrig en god "vinter-te" på Oslo City i vinter med honning, Honeybush. Skikkelig god på en kald vinterdag.'

Kaffe drikker jeg ikke, bortsett fra med Bailys i da selvfølgelig.

Jennifer

Gjest Embla s
Skrevet

Jeg er oppvokst med te på sengen i helgene! Den gangen skulle det være Lipton gul, eller en earl grey-variant, sukker og melk (på engelsk vis) tilbehør: to flatbrød med smør mellom. mmm :P

Jeg drikker fortsatt m a s s e te, minst fem kopper hver dag! Men kun Lipton gul. Jeg har faktisk alltid med meg slike tea-bags i vesken, i fall de ikke har denne typen der jeg kommer :oops: siden jeg brukte fryktelig masse sukker (tre stoore teskjeer) i såpass mange tekopper hver dag, ble jeg nødt til å gå over til suketter. Det er en vanesak, i begynnelsen smakte det phy, nå er det godt! (så: tea-bags og suketter i vesken :wink: ) Har også sluttet med melk i teen. Vet ikke hvorfor - det var pluttselig ikke noe godt lenger :(

Skrevet
Te om vinteren, eller kakao m masse krem.

Aldri kaffe annet enn en dæsj i sjokoladekakeglasuren... :ler:

Helt enig Tex, eller liker egentlig te året rundt, men drikker det nok mest om vinteren!

Gjest sexysadie
Skrevet

Jeg er kaffeoman på min hals.

D går 2-3 kanner om dagen!!

Skrevet

Liker begge deler jeg. Nå for tiden drikker jeg mest te, men det blir som regel en kopp kaffe om dagen også. (Heldigvis er jeg ikke avhengig lenger.)

Gjest Tristessa
Skrevet

Her i heimen drikker vi te som andre drikker kaffe, men med et par espressoer i tillegg, da. Just nu drikker jeg English Breakfast Tea, liker for det meste svart og grønn te som ikke er aromatisert (les: fruktte - Earl Grey klarer jeg ikke å ligge unna). Drikker mye te, men den må lages på skikkelig vis, og det må være en viss kvalitet på den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...