Gå til innhold

Blødninger ved bruk av cerazette

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nå hatt små blødninger, jeg kan ha liten blødning en dag også går det til neste dag og da har jeg større blødninger som kan vare fra en dag til tre-fire dager. Jeg vet aldri når jeg får blødningene, plutselig kommer de. Jeg har vanlig menstruasjonssmerter(vondt i magen(kramper), vondt i underlivet slik som er normalt ved mensen,ømme bryster, jeg føler at brystene har blitt mer ømme nå enn før. Jeg hadde sex, dagen før jeg begynte på cerazette,men kjæresten min kom ikke inn i meg. Jeg tok da p-pillen med en gang jeg våknet morgenen etter, slik at jeg at jeg ikke skulle bli gravid.

Er dette normalt?Jeg har hørt folk som mister mensen når det går på cerazette.

Hilsen ei som er engstelig og urolig.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Amy_*
Skrevet

Hei!

Jeg har brukt Cerazette i en del år, og ja, blødningene endrer seg. Jeg har vært urolig for dette, er det skadelig og leke effektivt?

Jeg tok det opp med legen min for et par uker siden og dette er het normalt. Vi får bla. tørrere slimhinner som kan redusere mensturasjonen, hvis jeg forstod riktig.

Jeg hadde absolutt de samme symptomene som deg, men legen min sa dette var helt normalt og ikke skadelig på noen måte :)

Skrevet

Ok,da får vi håpe det...er så irriterende og ha ukontrollerte blødninger, og i allefall når man jobber i helsesektoren der man må gå med hvite bukser, for der syns det veldig godt om man ikke har oppdaget at man får blødninger,føler meg nesten tvunget nå til å gå med enten truseinnlegg eller bind, når jeg er der. Og det er ikke særlig behagelig nå om sommeren og gå med det,for man blir så klam og ekkel.

Skrevet

Dette har skjedd med meg også, så jeg ble så lei at jeg gikk til legen og byttet merke. Orket ikke tanken på å ha med meg både det ene og det andre hver eneste gang jeg skulle et sted.

Skrevet
Dette har skjedd med meg også, så jeg ble så lei at jeg gikk til legen og byttet merke. Orket ikke tanken på å ha med meg både det ene og det andre hver eneste gang jeg skulle et sted.

Ok,men jeg har prøvd de fleste merker og har bare blitt deprimert og fått enda kraftigere menssmerter. Så snakket jeg med legen og han sa det kunne ha noe med hormonene i pillene. Så han ville jeg skulle prøve cerazette. Jeg har nå begynt på et nytt brett i dag for å se om blødningene går over...Noen dager blør jeg mer enn andre dager og det er veldig plagsomt. Men cerazette har vel samme virkning som andre p-piller at mensen skal automatisk bli borte når man har gått på et nytt brett i noen dager??Håper jeg slipper de store blødningene,begynner å bli dritt lei av å blø selv om jeg nå bare har blødd snart ei uke...

Skrevet
Ok,men jeg har prøvd de fleste merker og har bare blitt deprimert og fått enda kraftigere menssmerter. Så snakket jeg med legen og han sa det kunne ha noe med hormonene i pillene. Så han ville jeg skulle prøve cerazette. Jeg har nå begynt på et nytt brett i dag for å se om blødningene går over...Noen dager blør jeg mer enn andre dager og det er veldig plagsomt. Men cerazette har vel samme virkning som andre p-piller at mensen skal automatisk bli borte når man har gått på et nytt brett i noen dager??Håper jeg slipper de store blødningene,begynner å bli dritt lei av å blø selv om jeg nå bare har blødd snart ei uke...

Hei:)

Vet dette her kanskje er en elendig trøst nå, men prøv å hold ut i par tre måneder... Da har kroppen mest sannsynlig vent seg til minipilla, og i beste fall forsvinner mensen helt.

Jeg slet også i begynnelsen, som du. Tok vel 3 måneder med mer eller mindre konstant blødninger. Etter de 3 mnd, hadde jeg mensen en gang på sommeren og en gang på vinterstid. Mensen varte kanskje 2-3 dager, og blødde lite.

Har brukt disse i 3 år nå, og har ikke hatt mensen siden vinteren i fjor.

Håper dette var noe til hjelp:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...