Gå til innhold

Sykemeldt

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Elle_*
Skrevet

Var hos legevakten i dag og er nå sykemeldt 1 uke for senebetennelse i høyre håndledd.

Har det som alle andre fryktelig travelt på jobb, og føler meg litt dum med å være hjemme 1 uke, jeg er ikke syk i den forstand eller sengeliggende. Jeg arbeider med regnskap, og arbeidsoppgaver jeg gjør mest av er å stemple og skrive kontokoder på faturaene, og bokføre på pc`en. Legen sa at eg kunne gå på jobb, men da risikerte å få kronisk senebetennelse. Jeg ar jo smerter og klarer ikke å bruke handa, men føler meg allikevel litt dum med å være hjemme en uke.

Er det vanlig å være hjemme p.gav senebetennelse, eller går dere på jobb?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Kan være lurt å høre på legen din.

Jeg gikk på jobb med slikt og endt med kraftig senebetennelse i lang tid.

Er ennå plaget med det flere år senere. Virker som det skal ingenting til før betennelsen er tilbake.

Du kan forresten få støttebandasje for håndlett på appoteke. Den med som er stiv og med oppstivende bøyler er best. Da avlaster du håndleddet mye bedre og betennelsen går raskere tilbake.

Skrevet

Jeg synes du skal bli hjemme. Hvis du ikke passer på kan betennelsen bli kronisk og da risikerer du å bli sykemeldt langt mer enn en uke. Da har du større grunn til å føle deg dum, men det er bare min mening ;)

Skrevet

Jeg synes du skal høre på legen din og bli hjemme denne uken. Det er bedre at du bruker denne uken på å hvile hånden enn at det utvikler seg til noe verre. Da blir straks sykemeldingsperioden mye lengre.

Skrevet
Var hos legevakten i dag og er nå sykemeldt 1 uke for senebetennelse i høyre håndledd.

Har det som alle andre fryktelig travelt på jobb, og føler meg litt dum med å være hjemme 1 uke, jeg er ikke syk i den forstand eller sengeliggende. Jeg arbeider med regnskap, og arbeidsoppgaver jeg gjør mest av er å stemple og skrive kontokoder på faturaene, og bokføre på pc`en. Legen sa at eg kunne gå på jobb, men da risikerte å få kronisk senebetennelse. Jeg ar jo smerter og klarer ikke å bruke handa, men føler meg allikevel litt dum med å være hjemme en uke.

Er det vanlig å være hjemme p.gav senebetennelse, eller går dere på jobb?

Når legen har sykemeldt deg kan du jo ta det med ro med god samvittighet..Senebettennelsen er vel avhengig av 1 ukes 100% hvile for å bli bra!

Gjest Kråkaa
Skrevet

Hold deg hjemme med god samvittighet! Har en lignende jobb selv og plages ofte med senebetennelse og det er IKKE godt..

Hør på legen din og bli frisk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...