Gå til innhold

Muskelforming!?


Gjest Gjest_Vanessa_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Vanessa_*

Jeg har jobbet og småtrent på helsestudio i 3 år og danset i 17 år. Enda har jeg ikke helt fått teken på dette med å forme kroppen som man vil, enda jeg er opptatt av enkel fitness. Noen som kan hjelpe meg?

Jeg er en svært liten frøken. 159 cm og veier 45 kg på mitt meste. (Går alltid et par kg opp og ned i perioder). Jeg må bare tilføye at selvom jeg er undervektig, så ser jeg ikke syk ut og jeg spiser som en hest. Jeg trener ikke for å slanke meg, men fordi jeg elsker det!

Som danser har jeg fått "lange slanke" muskler på deler av kroppen. Jeg har i det siste prøvd å gå oppi vekt uten å lykkes. Maten vil rett og slett ikke sitte på meg. Derfor vil jeg bygge litt muskler istedet. Jeg prøver å holde meg unna kondisjonstrening, for er redd jeg kommer til å gå ned fler kg.

Som de fleste jenter har jeg "lovehandles", og selvom de er relativt små og det meste har satt seg på nedre del /fremsiden av magen, så er det vanskelig å bygge den siste, nedre delen av "six-packen" pga det. Og jeg vil ikke prøve å fjerne dette fettet! "men bygge det om". Muskler veier mer enn fett! wuuhuu!

Holder det med å gjøre de vanlige, simple mageøvelsene når jeg ikke vil forbrenne noe?

Hvordan gå opp i vekt i en travel hverdag, der melk og proteinshaker er utelukket?

Mulig dette ble et komplisert innlegg. Men blir takknemlig for ALLE svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest strykebrett

Det finnes isolerte mageøvelser for de nedre magemusklene som du kan prøve deg på. Ett eksempel er den der du ligger på ryggen, holder bena strake og løfter dem opp og ned. Planken tar også ganske bra på de laveste magemusklene.

Tror ikke du skal være så redd for å gå ned, du kommer nok ikke til å bli sykelig tynn av å kjøre litt kondisjonstrening. Ellers er det jo det med å hive i seg proteiner like etter trening slik at musklene har noe å bygge på. Om ikke proteinshake er aktuelt for deg kan du ha i deg en neve med nøtter for eksempel eller noe med egg i. Kikerter er også en fin proteinkilde, men da gjerne mer som middagsmat. Generelt bør du holde øye med proteininntaket om du vil bygge muskler. Med en kroppsvekt på 45 kg bør du ha i deg 90 g proteiner hver dag, fordelt utover alle måltidene.

Lykke til med trening!

PS: Jeg kan ikke få sagt det nok: Frivekter er tingen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Vanessa_*
Det finnes isolerte mageøvelser for de nedre magemusklene som du kan prøve deg på. Ett eksempel er den der du ligger på ryggen, holder bena strake og løfter dem opp og ned. Planken tar også ganske bra på de laveste magemusklene.

Tror ikke du skal være så redd for å gå ned, du kommer nok ikke til å bli sykelig tynn av å kjøre litt kondisjonstrening. Ellers er det jo det med å hive i seg proteiner like etter trening slik at musklene har noe å bygge på. Om ikke proteinshake er aktuelt for deg kan du ha i deg en neve med nøtter for eksempel eller noe med egg i.

Herlig! Var de nevnte mageøvelsene jeg siktet til;)

Desverre er disse shakene et allergiproblem. Kunne ha drukket det hele dagen om det hadde vært fysisk mulig.

Egg, nøtter o.l. skal jeg fint klare!:) Var bare ikke sikker på om en neve nøtter dekker det samme behovet.

Tusen takk for det veldig seriøse svaret ditt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Har du prøvd mager kesam blandet med fun light? Blir vel ca 40 g protein i et slikt beger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...