Gå til innhold

Bursdagsgave til mamma - 60 år


pusla

Anbefalte innlegg

Det evige problemet - hva skal vi gi til moren min som fyller 60 år om en måned?

Hun har absolutt alt og når hun ønsker seg noe, går hun og kjøper det selv. Hun har huset fullt av ting og ikke alt blir brukt,heller.

Siden det er et rundt år, har søs og jeg lyst til å gi henne noe som hun kan minnes at hun fikk av oss til 60-årsdagen. Hun har masse smykker fra før og en masse div. fat, vaser osv.

De siste årene har hun fått div. opplevelser, som gavekort til spa, lunsj med oss, teaterbilletter, tur med hurtigruta osv.

Og nå står vi totalt fast. Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Det evige problemet - hva skal vi gi til moren min som fyller 60 år om en måned?

Hun har absolutt alt og når hun ønsker seg noe, går hun og kjøper det selv. Hun har huset fullt av ting og ikke alt blir brukt,heller.

Siden det er et rundt år, har søs og jeg lyst til å gi henne noe som hun kan minnes at hun fikk av oss til 60-årsdagen. Hun har masse smykker fra før og en masse div. fat, vaser osv.

De siste årene har hun fått div. opplevelser, som gavekort til spa, lunsj med oss, teaterbilletter, tur med hurtigruta osv.

Og nå står vi totalt fast. Noen som har noen tips?

Man kan jo kjøpe noe lignende på nytt..spørs hvor mye man skal legge i en gave også. Til min mor så kjøpte jeg abonement på hennes faste ukeblad for 1 år og gavekort hos frisøren hennezs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant en sånn søt flaske på Kremmerhuset du henger opp utenfor med honning i for å trekke til seg insekter. Bestemor på 70 likte den i hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_moi_*

Hva med å lage et album med bilder, evt avisutklipp, tegninger dere lagde som barn og liknende? Skrive inn opplevelser, reiser og minner dere har fra barndommen eller generelt ting dere forbinder med moren deres.

Alternativt finne gode, gamle bilder av dere og henne, forstørre og ramme inn, eller få printet på lerret. Eller at dere går til fotografen med eller uten moren deres og tar nye bilder av dere.

Dere har jo en hel måned på dere og god tid til å evt få hjelp til å sette sammen et album, hvis dere ikke så kreative selv.

Kan dere hjelpe henne med noe? Som å male huset, pusse opp soverommet, rydde loft og kjeller? Dra på ferie sammen med henne? Evt spa-weekend, hvis hun likte det gavekortet dere har gitt tidligere.

Kunne hun tenkt seg noe tøffere opplevelser? Som strikkhopping, rafting, helikopter-tur?

Hva med tur i fjellheimen sammen med dere, hvis hun er i fysisk fin form?

Hva med å gi en tatovering?

Eller hva med briller?

Make-over?

Ta henne med på konsert?

Få en gullsmed til å spesialdesigne et smykke?

Det beste er kanskje noe som ikke kan kjøpes for penger -som kvalitetstid sammen med dere. Det er jo noe de fleste foreldre setter pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor dere bor hen ifht henne, men hva med månedlig restaurantbesøk og kino/teater gjennom et helt år? Hvis det blir for dyrt, ville jeg ha scrappet et album med bilder av hele familien. Evt ta med hele familien til fotografen, det er sjeldent at vi i hvert fall gjør slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mor ble 60 år i fjor, og gaven til henne fra oss barna var selskapet som vi arrangerte med mat, alkohol, gjester, bildefremvisning osv. Siden min mor er svært glad i norske troll, så laget vi også en mengde troll av sten, knapper og slikt som vi satte på bordene og som mor fikk med seg hjem etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til min mors 50 års gave gav jeg og flere en tur til Frankrike, Paris. Spleise er egentlig en veldig smart ting ;) Men det kommer jo helt ann på hvor mye du skal legge i gaven... Jeg mener også en tur til fotografen eller scrappe et album er noe hun også hadde satt stor pris på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode tips :)

Jeg er fortsatt usikker, men jeg synes scrap-albumet var en god idè. Det tror jeg hun ville synes var morsomt.

Jeg tar fortsatt i mot gode forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...