mack Skrevet 5. juni 2009 #1 Skrevet 5. juni 2009 Hei, er det noen som har gode råd når det gjelder menssmerter?
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2009 #2 Skrevet 5. juni 2009 Er det noe du har hatt bestandig eller er det noe som har kommet i det siste? Såkalte NSAIDS preparater er de som hjelper best. F.eks Ibux og Naproxen, begge er reseptfrie. De må tas så fort du kjenner litt smerte da hjelper de best. Fungerer ikke det så må du til legen for å få noe sterkere.
mack Skrevet 5. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. juni 2009 Er det noe du har hatt bestandig eller er det noe som har kommet i det siste? Såkalte NSAIDS preparater er de som hjelper best. F.eks Ibux og Naproxen, begge er reseptfrie. De må tas så fort du kjenner litt smerte da hjelper de best. Fungerer ikke det så må du til legen for å få noe sterkere. noe jeg alltid har hatt, de preparatene der fungere dårlig på meg så da blir det nok en tur til legen
Gjest Dora Flanica Skrevet 5. juni 2009 #4 Skrevet 5. juni 2009 Selv har ibux og naproxen aldri funket på meg, blir bare verre av dem. Betennelsesdempende medikamenter kan og hjelpe noen. P-piller er og et annet alternativ, har prøvd det, det fungerer bra, men la på meg. Men mange er fornøyd med det. Selv får jeg paralgin av legen pga slike smerter, det fungerer som bare det. Det kan også hjelpe å ligge og ha noe varmt på magen/ryggen. Når smertene har vært på sitt verste har jeg lagt meg på baderomsgulvet (varmekabler)
Sandie Skrevet 5. juni 2009 #5 Skrevet 5. juni 2009 Fysisk aktivitet synes jeg kan hjelpe. Varmeflasker og varme generelt gjør meg bare enda verre..Litt rart siden så mange blir bedre av varme, men slik er det med meg.
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2009 #6 Skrevet 5. juni 2009 Fysisk aktivitet synes jeg kan hjelpe. Varmeflasker og varme generelt gjør meg bare enda verre..Litt rart siden så mange blir bedre av varme, men slik er det med meg. Sånn er jeg og, husker da jeg var liten, så presset jeg magen mot badegulvet siden det var kjøligere enn i huset ellers, det tok faktisk bort magevondten til tider hos meg!! Var aldri den typen som gikk til mamma og gren fordi jeg hadde vondt i magen med andre ord.
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2009 #7 Skrevet 5. juni 2009 Før jeg fikk barn var jeg skikkelig dårlig når jeg fikk mensen (en graviditet hjelper ofte). Da tok jeg det jeg hadde eller fikk tak i, var stort sett neddopet den første dagen, ikke å anbefalle, men må man så må man. Nå er det mye bedre og jeg bruker Voltaren 50 mg, tar to også er alt borte. Utrolig deilig, men den er reseptbelagt. Jeg har også en magnet som skal festes trusa som liksom skal bedre smertene, men det hjalp ikke. Har prøvd utrolig mye, det eneste som hjelper på meg er sterke piller og varme.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå