Gjest Linsa Skrevet 5. juni 2009 #1 Skrevet 5. juni 2009 Hei, jeg har bodd i leie-leiligheten i to år, og nå er jeg på vei ut. Men nå er jeg litt bekymret for depositumet mitt. Jeg har betalt husleia en uke før frist, punktlig hver gang. Jeg vasker leiligheta en gang i uka, og holder den ellers i orden. Har hatt tre-fire vorspiel, ellers har jeg fulgt vanlig vett og ikke spilt høy musikk etter 23.00, heller ikke skrudd på vaskemaskinen etter det tidspunktet. i tillegg har jeg ikke "trafikk" av besøk. Men uansett, så har jeg følt at jeg er på besøk hos hu strenge tanta. Frua har oppført seg nebbete mot meg de gangene hun snakker med meg, mens mannen hennes har oppført seg veldig frekt. En gang måtte jeg be han om å skjærpe seg da han kom å var rappkjefta for askebegeret som stod ute, da jeg og kjæresten min satt ute å røyka. ja, vi røyker, ute... Han ble lit paff da jeg spurte han "hvordan i all verden er det du snakker med folk?!", han sa ingenting, men snudde seg og gikk. Askebegeret står gjemt, så at det skal plage gamlingen så til de grader forstår jeg ikke. Han er en pensjonist med gooooood tid, så han henger seg opp i det han kan henge seg opp i. I jul hadde jeg besøk av min 2 år gamle nevø. Under kveldsstellet fant jeg ut at det var best å dusje han, men det nektet han. De små armene hans rev ned dørene på dusjkabinettet. Dette dusjkabinettet er gammelt tydeligvis, ettersom at en to år gammel gutt klarer å bryte av dørene. Jeg har ikke sagt noe til de, jeg er redd for at de skal slå seg vrang, og si at jeg må erstatte det. I tillegg så har jeg klart å søle noe stearin på en liten del av den ene veggen. Jeg har fått bort det meste, men det sitter igjen litt farge. Jeg vet ikke hvordan jeg skal fikse det. Skal jeg male veggene i skjul? Skal jeg spørre om jeg får lov til å male veggene før jeg drar? Eller skal jeg bare si det som det er? Jeg opplever det som vanskelig å henvende meg til de, pga den sære oppførselen deres. Jeg frykter at de skal slå seg vrang når jeg flytter ut, og nekte å betale tilbake depositumet. Depositumet tilhører min far, og jeg vil helst at han skal få tilbake pengene. er det noen som har noen tips eller kommentarer? i forhold til de tidligere leietakerne, har jeg vært som en drømmeleietaker, men dette har jeg ikke fått noe kred for. Med den oppførselen de ter seg med over folk, skjønner jeg godt hvorfor det har vært stor trafikk av leietakere, og hvorfor noen har gitt blanke i å få leieforholdet til å fungere. Alt samarbeid står og faller på leietaker!
Gjest Linsa Skrevet 5. juni 2009 #2 Skrevet 5. juni 2009 Er det noen som har noen forslag til hvordan jeg for eksempel kan ordne problemet med stearin-flekkene på veggen? Somebody?
Nelly Pelly Skrevet 5. juni 2009 #3 Skrevet 5. juni 2009 Vet at det fungerer på klær/duker, så kanskje det fungerer på vegger også? bruk matpapir og legg over flekken og et strykejern. Stryk over flekken, og stearinen vil trekke inn i matpapiret. Flytt matpapiret etterhvert, slik at ikke det blir overmettet.
hufsa! Skrevet 5. juni 2009 #4 Skrevet 5. juni 2009 Gud du må vite åssen maling det er under for jeg gjorde det engang,dumme naut med strykejernet og det var vannmalig under og den løsna au..He he.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå