Gå til innhold

Rockering


Gjest Daglilje

Anbefalte innlegg

Gjest Daglilje

Hei! Jeg har nettopp begynt å trene med rockeringen fra rockeringer.no og har et stort håp om å få flat og sterk mage! Jeg har prøvd andre treningsmåter, men føler ikke at jeg har noen effekt av situps ol, og jeg blir alltid så fort lei av det. Men rocking er kjempegøy og jeg har brukt den mye allerede.

Spørsmålet er hva slags erfaringer dere har med bruk av rockering som treningsmåte? Får dere flat mage av å bruke den mye, hvor mye bruker dere den? Gikk dere ned noen cm? :) Håper noen kan dele sine erfaringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Daglilje

Og en ting til : etter at jeg begynte å rocke har magen min begynt å klø litt.. hvorfor det???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har nettopp begynt å trene med rockeringen fra rockeringer.no og har et stort håp om å få flat og sterk mage! Jeg har prøvd andre treningsmåter, men føler ikke at jeg har noen effekt av situps ol, og jeg blir alltid så fort lei av det. Men rocking er kjempegøy og jeg har brukt den mye allerede.

Spørsmålet er hva slags erfaringer dere har med bruk av rockering som treningsmåte? Får dere flat mage av å bruke den mye, hvor mye bruker dere den? Gikk dere ned noen cm? :) Håper noen kan dele sine erfaringer!

Hei :) Jeg har ingen erfaring med rockering, men har lyst til å kommentere dette litt. Skal man få flat mage, må det fettforbrenning til, og det er vel grunnen til at du ikke fikk den effekten du ønsket av å kun ta sit-ups. Det er mulig du får litt mer magemuskler av det, men effekten det har på forbrenningen din, er vel ikke så stor alene. Det går ikke an å punktslanke. På den annen side, kan det hende du merker litt forskjell etter at du har begynt med rockering, da du beveger hele kroppen mer, og det kan være slitsomt, såpass har jeg skjønt. Men den har ikke større effekt på magen din bare fordi den snurrer rundt på det området. Når du nå begynner å forbrenne, forbrenner du fett fra hele kroppen.

Det var ikke ment som noen kritikk av ditt valg av treningsform, det er sikkert morsomt og man får nok opp pulsen. Er man flink med kostholdet (moderat kaloriunderskudd) i tillegg til at man beveger seg, går man ned etterhvert.

Kan dog også anbefale styrketrening i tillegg for å få fart på sakene :)

Ha det gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har akkurat kjøpt rockering jeg også. Min er 1,7 kilo. Jeg kjenner på magemusklene at de har jobbet i dag :). Søsteren min var hun som anbefalte meg det, hun har fått tynnere midje, hele 6 cm etter at hun startet å bruke den, men det kan også skyldes generell vektreduksjon. Men hun sier at den største forskjellen merker hun i holdningen sin, automatisk retter hun seg opp og har en "slank" holdning i forhold til tidligere. Pluss at magemusklene trimmes. Lykke til med bruk av rockering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en slik rockering, men jeg fikk så utrolig vondt av å bruke den. Den er jo ikke rund på innsiden, og det var som hele ringen skar seg inn i magen. Det kan hende at det blir en vanesak om jeg bruker den mer, men akkuratt nå er den på utlån til ei venninne, så får vi se om hun har noen virkning med den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen å kuppe tråden, men jeg har bare et lite spm..

Hvor viktig er det å rocke begge veier? Har hørt at man kan bli litt "skeiv", få mer musker på en siden enn den andre (?), om man bare rocker ene veien.

Jeg kan bare ene veien jeg... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mimmen

Har også en slik rockering på 1,7 kg. Syns det er skikkelig vondt å rocke med den, så må ha en litt tykk genser på. Jeg blir kjempestøl dagen etter, så jeg tror det er effektivt:)

tror at det er et poeng å rocke begge veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Anya_*

Hei! Jeg har brukt min rockering ca 3-4 uker nå. Har en sånn på 1,7 kg med ruglete innside fra Innersvingen. I starten gjorde det veldig vondt og jeg ble svært blå, men det gikk over etter at jeg roet det ned litt noen dager. Var svært ivrig så jeg startet nok litt for hardt!

Nå rocker jeg ca 25- 30 min hver dag. Prøver også å gå turer i tillegg men med to små barn og en hektisk hverdag blir det ikke alltid nok tid. Sånn sett er det supert med en rockering som man kan bruke hjemme foran tv`n når ungene er i seng for kvelden! Jeg merker en forbedring av magen, den er blitt strammere og litt smalere. Regner med at effekten vil bli enda bedre når jeg har fått brukt den over lengre tid.

Jeg er ihvertfall kjempefornøyd med rockeringen sålangt! Målet mitt er ikke å gå ned i vekt men å få strammet opp magen etter to tette svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Gjest_sandy_*

hei

jeg har lyst å prøve den rockeringen.. men hvor har dere fått kjøpt denne ?? er det på nettet ?? jeg prøver å lete.. men finner den ikke !! håper på svar fra noen :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også lett få litt ubehag av den harde overflaten, men syns det hjelper å stramme magen ytterligere. Som igjen vel gjør at man trener kjernemuskulaturen bedre???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
hei

jeg har lyst å prøve den rockeringen.. men hvor har dere fått kjøpt denne ?? er det på nettet ?? jeg prøver å lete.. men finner den ikke !! håper på svar fra noen :):)

Jeg kjøpte på Flust. Dersom man har trumfpoeng kan disse brukes her og man får poeng på det man handler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Flust er billigst ja :) Og skikkelig kjapp levering :) Fikk min på lørdag, så har rocket litt, men fikk så sykt vondt og masse blåmerker.. Så bruker den bare litt hver dag nå til det begynner å gi seg. Merker det i magemusklene alikevel, hehe.. Men var vanskeligere enn jeg hadde trodd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig kjøpt meg rockering på vitaplus, Synnøves rockering, og jeg er kjempespent på om midjen blir smalere! Har dessverre ikke noe målebånd, så må ta det på øyesyn. Håper jeg merker/ser noen forskjell, og regner ikke med at det forsvinner så mye som en centimeter egentlig, lever i håpet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og alle dere kunne fremdeles kunsten? Jeg kjøpte meg rockering på apoteket i fjor - den sammenleggbare - men oppdaget til min store skuffelse at jeg hadde glemt kunsten. Fikk det simpelten ikke til! Var ganske flink til dette som barn, men som tredveåring var det ikke sjanse. Ga ikke opp med det samme, men må innrømme jeg kastet inn håndkleet til slutt så nå har den ligget på hylla et år.

Noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg kjøpte meg rockering på apoteket i fjor - den sammenleggbare - men oppdaget til min store skuffelse at jeg hadde glemt kunsten.

Veier den ringen noe særlig? Er mye lettere med disse tunge ringene. gikk rett på 2,2 kg jeg da, så har litt problemer enda, men klarer da en del runder.

For teknikktips finnes det videoer på youtube og ellers på internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veier den ringen noe særlig? Er mye lettere med disse tunge ringene. gikk rett på 2,2 kg jeg da, så har litt problemer enda, men klarer da en del runder.

For teknikktips finnes det videoer på youtube og ellers på internett.

Nei, den rockeringen er kjempelett. Men den ble jo markedsført som treningsring - altså ingen barneleke.

Hmm...ville liksom unngå de "vablete" som ga blåmerker, jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Annonse

[1] Category widget

[quote name=:)' timestamp='1244413497' post='6995984]

Ikke meningen å kuppe tråden, men jeg har bare et lite spm..

Hvor viktig er det å rocke begge veier? Har hørt at man kan bli litt "skeiv", få mer musker på en siden enn den andre (?), om man bare rocker ene veien.

Jeg kan bare ene veien jeg... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Fikk noen av dere resultater av denne rockinga? :)



Anonymous poster hash: 46ef8...faa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke flat mage av rockering. Du får flat mage av lav fettprosent. Lav fettprosent får du av å ligge i kaloriunderskudd.

Punktslanking er ikke mulig.



Anonymous poster hash: 7a2be...1c5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
På 23.6.2013 den 18.05, AnonymBruker skrev:

Du får ikke flat mage av rockering. Du får flat mage av lav fettprosent. Lav fettprosent får du av å ligge i kaloriunderskudd.

 

Punktslanking er ikke mulig.

 


Anonymous poster hash: 7a2be...1c5

 

Jeg fikk flatere mage av rockering. Hadde fra før av lav fettprosent, men veldig svake magemuskler. Magen bulte skikkelig ut. Etter noen ukers trening med rockering var magen mye strammere. Gikk faktisk samtidig opp i fettprosent. 

Det er ikke alltid for mye fett som er problemet. 

 

Anonymkode: e9ffe...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...