Gjest Gjest_moi_* Skrevet 4. juni 2009 #1 Del Skrevet 4. juni 2009 Hva betyr det å avslutte en kommunikasjon (f.eks epost) med "take care"? Jeg skjønner jo betydningen direkte oversatt, men lurer på hva som ligger i det, i hvilke sammenhenger det brukes i og til hvilke personer (venner, familie, kjæreste etc) Håper spørsmålet var noenlunde forståelig. Personen som sier dette er forresten britisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2009 #2 Del Skrevet 5. juni 2009 Det brukes vel omtrent som vi bruker "ha det bra". Det er ikke noe man bruker i offisielle brev, eller i brev i jobbsammenhenger. Jeg ville bare brukt det til slekt og venner. Det er ganske uformellt. I mer formelle settinger bruker man heller "best regards" e.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 29. juni 2009 #3 Del Skrevet 29. juni 2009 Vær forsiktig/ ha det godt så lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 29. juni 2009 #4 Del Skrevet 29. juni 2009 Jeg tenker "ta vare på deg elv/ ha det bra (ikke hade bra, men at man skal ha det bra)" og er vel vanlig å bruke til familie og venner og andre nære, men ikke i "formelle" sammenhenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå