Gå til innhold

Hva e forskjell : Nikon D60 VR kit eller kun kit


Gjest linneawarp

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vr står for Vibration Reduction, altså bildestabilisering. Det ene kit-objektivet har altså bildestabilisering, og det andre har ikke det. Kit-objektivet med stabilisering anbefales, for da kan du bruke litt lengre lukkertid uten at du får uskarpe bilder, og jeg tror også at objektivet generelt er skarpere (?)

Forresten så kan det hende at nettsiden bare ikke har nevnt at det er VR på det andre objektivet også. Du må nesten se i beskrivelsen.

Håper dette hjalp litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest linneawarp
Vr står for Vibration Reduction, altså bildestabilisering. Det ene kit-objektivet har altså bildestabilisering, og det andre har ikke det. Kit-objektivet med stabilisering anbefales, for da kan du bruke litt lengre lukkertid uten at du får uskarpe bilder, og jeg tror også at objektivet generelt er skarpere (?)

Forresten så kan det hende at nettsiden bare ikke har nevnt at det er VR på det andre objektivet også. Du må nesten se i beskrivelsen.

Håper dette hjalp litt :)

Ja, det hjalp faktisk :) Hvis alle sier det er verdt de pengene for VR, - så vil jeg satse på det. Prøver å lese mer om det på nettet, - takk for hjelpen_ :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Gjest

jeg trodde alle nikon d60 kom med VR?

men er det ikke sånn? er det bare de kit'ene som er til salgs, der det står oppgitt VR som har det? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg trodde alle nikon d60 kom med VR?

men er det ikke sånn? er det bare de kit'ene som er til salgs, der det står oppgitt VR som har det? :(

Det er bare Olympus som har plassert bildestabilisatoren i kamerahuset. Canon og Nikon har den i noen objektiver, så det blir avhengig av hvilket objektiv man kjøper / får med i kit. Jeg synes markedsføringen av den grunn er utydelig når de annonserer "VR kit".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

åååh, men er det viktig med VR?

er det mest når man tar bilder med lang lukkertid det eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig og viktig, man har klart seg lenge uten bildestabilisator, det er ikke så veldig lenge siden det ble vanlig. Det hjelper til med å få skarpe bilder i dårlig lys (altså ved lange lukkertider) og ved stor brennvidde (når du zoomer inn mye). Dess større brennvidde dess vanskeligere er det å holde kameraet stille.

For en god brukeropplevelse som førstegangsbruker av speilrefleks så anbefales bildestabilisator. Men det er ikke helt nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

ok, takk.

skjønner at det er lurt.

men tror ikke jeg kommer til å kjøpe den med VR for det, pga pengene =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_linneawarp_*
Hvor stor prisforskjell er det snakk om?

hehe, har kjøpt objektiv nå med VR ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pentax og Sony har også bildestabilisator i huset, Sander. :)

Takk, det er godt du er inkluderende overfor de glemte småsøsken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemt av meg, da vel!

Markedsandeler DSLR 2008:

Nikon: 40.7%

Canon: 40.6%

Sony: 8.6%

Olympus: 5.3%

Pentax: 4.4%

Jeg regner Oly, Pentax og Sony som småsøsken i forhold til Canon og Nikon.

OK, Sony er større enn Oly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Styx_*

Hm... Ville aldri kjøpt d60 uansett... kjedelig å binde seg til nikon dx-objektiver. Men skal man kjøpe, er vr verd pengene uansett hva det koster...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...