Gå til innhold

Hvordan gjøre ren platene?

Fremhevede innlegg

Gjest amatøren
Skrevet

Hei!

Sliter med å gjøre ren platene på en komfyr vi leier. Den har keramisk topp... Tror jeg. Nå har det blitt masse fettrenner og ting som ser ut som hare brent seg fast. Jeg har prøvd å bruke fettløselig middel, men funker ikke...

:(

Hilsen amatøren

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg prøvde mye rart, men ble vel litt "desperat" når jeg skulle ha visning på leiligheten å den rådyre keramiske toppen hadde fått flekker som aldri så ut til å bli borte. De var rett å slett brent fast!

Gikk til innkjøp av Miele sin rens for keramiske topper. Har den ikke her nå så jeg får sett hva den heter, men jeg tror jeg kjøpte den på Elkjøp. Var ganske dyr, men jeg garanterer at du får det bort!

Lykke til!

Gjest Gjest
Skrevet
Hei!

Sliter med å gjøre ren platene på en komfyr vi leier. Den har keramisk topp... Tror jeg. Nå har det blitt masse fettrenner og ting som ser ut som hare brent seg fast. Jeg har prøvd å bruke fettløselig middel, men funker ikke...

:(

Hilsen amatøren

du må kjøpe noe som heter topprens til keramisk topp. Vi kjøpte vår på elkjøp samtidig med ovnen. i tillegg så må du kjøpe med en skraper med barberblader i. bruk topprensførst, så skraper du. toppen blir som ny hver gang :D

Skrevet

De skrapene med barberblad er geniale! Det får du på jernia, koster ikke supermasse heller. Mr. Muscle har også en rens til keramiske topper, jeg har ikke prøvd noen annen, men synes denne er god. Husk å følge bruksanvisningen, du skal bruke liiite middel... Den får du tak i på de fleste dagligvarebutikker. Lykke til!

Gjest Gjest
Skrevet

Bruk JIF og en skuresvamp. Har hatt min keramiske topp i mange år, bruker jif nesten daglig, den er like fin som ny. den er mye mer effektiv og mye billigere enn spesialmidlene.

Skrevet

Inneholder ikke Jif slipemidler som ødelegger keramiske topper? Må jo ikke finne på å bruke det på glassoverflater o.l. mener jeg..

Men jeg signerer den keramiske rensen! Fy, jeg trodde aldri jeg skulle få toppen ren, og så brukte jeg den og da så den plutselig ut som om den var ny igjen ;)

Skrevet

Var ei her i en annen tråd som med hell brukte tannkrem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...