Gjest "kokken" Skrevet 4. juni 2009 #1 Skrevet 4. juni 2009 Jeg skal lage koldtbord til en fest. Hvor mye roastbiff (antall hg) bør jeg ha? skal lage Waldorf-, pasta- og potetsalat. Samt en brokkli salat. Skal ha reker, kjøttkaker, eggerøre, roastbiff. (kom gjerne med ideèr)
Gjest nextlife Skrevet 4. juni 2009 #2 Skrevet 4. juni 2009 Jeg skal lage koldtbord til en fest. Hvor mye roastbiff (antall hg) bør jeg ha? skal lage Waldorf-, pasta- og potetsalat. Samt en brokkli salat. Skal ha reker, kjøttkaker, eggerøre, roastbiff. (kom gjerne med ideèr) Hvor mange personer skal serveres?
Nika_83 Skrevet 4. juni 2009 #3 Skrevet 4. juni 2009 Røkt laks, grava laks med sennepsaus til, fyllte sjampingonger, focaccia... Hmm.. det æ kom på nu...
Pludre Skrevet 4. juni 2009 #4 Skrevet 4. juni 2009 Jeg skal lage koldtbord til en fest. Hvor mye roastbiff (antall hg) bør jeg ha? skal lage Waldorf-, pasta- og potetsalat. Samt en brokkli salat. Skal ha reker, kjøttkaker, eggerøre, roastbiff. (kom gjerne med ideèr) Her er en fin artikkel om mengdeberegning til koldtbord http://www.matprat.no/artikkel.aspx?artid=12255 Når det gjelder det du bør ha: * røkelaks og eggerøre * spekemat, både fenalår og spekeskinke * kyllinglår, server dem gjerne varm * reker og evt kreps * gravlaks m/sennepssaus * roastbiff med remulade * svinestek * oksestek/evt lam eller hjort * karbonader m stekt løk * kjøttboller, er mye godt å velge i Av salater bør der være: * grønn salat * potetsalat * pastasalat * waldorfsalat Så bør du ha : skåler med rømme, aioli, tzatiki, majones, remulade Av brød bør du ha både grovt og fint brød og gjerne noe flatbrød.
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2009 #5 Skrevet 4. juni 2009 Hvor mange personer skal serveres? Jeg tenkte når jeg skrev innlegget at jeg ikke måtte glemme å skrive hvor mange personer, men det gikk visst i glemmeboken.... Uansett det vi blir ca 35 stk...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå