Gjest Wacmoc Skrevet 4. juni 2009 #1 Skrevet 4. juni 2009 Kjæresten min tygger og skjærer tennene mot hverandre i søvne. Vet ikke hvor mye han gjør det, men hvertfall et par timer i løpet av natten. Han har fra før av svake tenner pga en tannlege som brukte han som forsøkskanin når han var mindre, og fjerna en del tykkelse på tennene ( om jeg kan si det sånn ) så han lett får isinger i tenna av varm og kald drikke. Han har også litt tannverk innimellom. Men kan det ta stor skade at han tygger og skjærer tenner i søvne? Er det noe man kan gjøre for å bedre det? Vil jo ikke at han skal ha det vondt ogsånt. Og det er jo litt irriterende å høre på når man skal sove også
angeleyes Skrevet 4. juni 2009 #2 Skrevet 4. juni 2009 Jeg lagde hakk i fortennene mine siden jeg bet tennene hardt sammen da jeg sov. Tannlegen tok da en avstøpning av tennene og lagde en dings ( vet ikke helt hva jeg skal kalle den ) som jeg kunne ha i munnen mens jeg sov. Det hjalp veldig slik at jeg ikke slet så mye på tennene. Har heldigvis sluttet med det nå da. Det er sikkert ikke noe særlig bra for tennene at han ligger og sliter på dem slik om natten.
Gjest Wacmoc Skrevet 4. juni 2009 #3 Skrevet 4. juni 2009 kanskje jeg skal prøve å få han til å ordne en sånn. Regner med han ikke gidder, han er så sta!
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2009 #4 Skrevet 4. juni 2009 Virker absolutt som han trenger en bittskinne
Gjest Gjest_Anna_* Skrevet 4. juni 2009 #5 Skrevet 4. juni 2009 Han må få tannlegen til og tilpasse en bite skinne så han har på om natten. Jeg har en som jeg kun har framtennene slik jeg ikke kan bite sammen kjeven. Fikk den for noen år siden og måtte betale 4000 kr for den ! Men siden jeg drar den ut om natten bruker jeg den sjelden. :-)
angeleyes Skrevet 4. juni 2009 #6 Skrevet 4. juni 2009 Virker absolutt som han trenger en bittskinne Det var en sånn jeg mente ja! Men kan skjønne det er vanskelig å få ham til å bruke en slik
Gjest Wacmoc Skrevet 4. juni 2009 #7 Skrevet 4. juni 2009 Foreslo det for han i sta. Var ikke snakk om at han skulle ha en sånn. Han brukte det i sammenheng med at jeg ikke klarer å sove med sokker Prøvde å forklare at det var litt andeledes når det gjelder tennene hans, men han nekter.. Huff. Stabeist.
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2009 #8 Skrevet 5. juni 2009 Ved å bite/skjære tenner i søvne ødelegger man ikke bare tennene (som jo fort kan bli dyrt), men man skader i tillegg kjeven og musklene. Hodepine er en veldig vanlig "bivirkning" av biting/skjære tenner om natten.
annikkro Skrevet 6. juni 2009 #9 Skrevet 6. juni 2009 Boren til kjæresten min skjærer tenner i søvne og har gjort det i et par år nå. Han har nå vært hos tannlegen og fått beskjed om at tennene hans har blitt betydelig kortere og at de nå må "fylle på". Vet ikke helt hva det går ut på, men det ble visst dyrt. Det lønner seg å gjøre noe med det før det går så langt
Gjest Glør Skrevet 6. juni 2009 #10 Skrevet 6. juni 2009 Det blir ofte verre med stress og anspenthet, så du kan gi han en god massasje på sengekanten, og dryppe lavendelolje på puta, og se om det hjelper. Kjæresten min gjør dette i blant, men da dytter jeg bare hardt borti han, så slutter han som regel.
ringblomst Skrevet 6. juni 2009 #11 Skrevet 6. juni 2009 Bittskinne er virkelig tingen for tanngnissere - anbefaler det på det varmeste. Koster rundt 1500 kr, hvis jeg husker riktig. Er en del tilpassing som skal til, så må et par turer innom tannlegen.
Gjest Ronny Skrevet 30. juli 2010 #12 Skrevet 30. juli 2010 Jeg har gjort det samme nå i over 10år,, alle tennene er ødelagt,, stikker til thailand å fikser de for 40 000,- ellers pleide jeg å få meg en flat neve fra damen min om natten,, haha
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå