Gå til innhold

Trenger sårt noen tips og råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pga økonomi, må vi avbestille det planlagte bryllupet i juli neste år. Så nå snakker vi om alternativer. Min samboer mener at vi kan gifte oss f.eks i Dubrovnik, fordi da kan vi ta ferie samtidig, samt at det er billig der. Jeg vet at gjestene våre kommer, for det har de allerede sagt. MEN: hvordan i all verden planlegger man et bryllup der?? Blir helt svimmel bare ved å tenke på det. Vi tenkte at vi skulle høre med et charterselskap om flybilletter og hotell, men hvor skal vi ha middagen? Blomster? Maten? Drikken??? osv....

Vær så snill å gi meg noen gode råd...det bare krøller seg i hodet når jeg tenker på dette....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo være det finnes en form for bryllupsplanlegger i Dubrovnik som dere kan kontakte? Du kan jo forsøke å søke det opp på nett.

Eller så ville jeg søkt etter restauranter i Dubrovnik, og tatt direkte kontakt med de for hvordan de kan ordne i stand bryllupsmiddag, hva det koster osv.

Det samme kan du gjøre med blomster o.l...

Jeg ville også forsøkt å ta kontakt med konsulat/ambassade og hørt hva deres erfaringer med bryllup i akkurat det landet er. Dere må jo ha noen til å vie dere også, og der vil ihvertfall konsulat/ambassade være tilgjengelig for hjelp.

Dubrovnik På denne siden finner du adressen til den Kroatiske ambassaden i Oslo, samt den Norske ambassaden som ligger i Zagreb, samt annen info om Dubrovnik :)

Håper det hjalp litt ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Pga økonomi, må vi avbestille det planlagte bryllupet i juli neste år. Så nå snakker vi om alternativer. Min samboer mener at vi kan gifte oss f.eks i Dubrovnik, fordi da kan vi ta ferie samtidig, samt at det er billig der. Jeg vet at gjestene våre kommer, for det har de allerede sagt. MEN: hvordan i all verden planlegger man et bryllup der?? Blir helt svimmel bare ved å tenke på det. Vi tenkte at vi skulle høre med et charterselskap om flybilletter og hotell, men hvor skal vi ha middagen? Blomster? Maten? Drikken??? osv....

Vær så snill å gi meg noen gode råd...det bare krøller seg i hodet når jeg tenker på dette....

Skal dere da ha bryllupet i utlandet for å slippe å betale selv? :forvirret:

Hva med å heller se på litt billigere alternativer her i hjemlandet, så det ikke koster gjestene flesk å delta bare fordi dere ikke kan betale? Det går an å gifte seg uten at det koster mer enn en ferietur til Dubrovnik her hjemme også :)

Skrevet

Nei, vi gifter oss ikke der fordi vi da slipper å betale. Vi skal betale for mat og drikke til gjestene våre. Mange i familien ønsker å ta ferie samtidig, så dette ser vi ikke på som noe problem. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...