Gjest nervøs forlover.. Skrevet 4. juni 2009 #1 Skrevet 4. juni 2009 Hei! Jeg har takket ja til min vennine til å være forloveren hennes, noe jeg ser på som en stor ære å få være. Problemet er at jeg har problemer med å være i fokus blandt ukjente mennesker, så jeg gikk mange runder med meg selv før jeg takket ja. Min vennine vet ikke at jeg sliter med dette. Det er så ille at jeg vurderte først å takke nei, men det ville ødelagt vennskapet vårt, da hun har få venniner og ikke ville funnet en annen forlover. Jeg har funnet ut at kirken skal gå relativt greit, selv om jeg får pustebesvær bare ved tanken på å sitte oppe der ( ja, jeg vet hovedfokuset er på bruden, men jeg vil jo også bli eksponert for ei fullsatt kirke). Største redselen går på det å reise seg under middagen og holde tale! Jeg har hatt noen opplevelser foran andre mennesker der jeg har følt at jeg måtte besvime, og har rett og slett måtte hatt en fluktvei. Og dette er langt over grensen for normal nervøsitet. Derfor lurer jeg på å heller skrive en sang til min vennine som alle kan synge. Som bruder her inne på forumet, ville dere blitt fornærmet over det? Blir jo mindre personlig enn en tale... Men kanskje jeg kan forklare henne litt på forhånd hvordan jeg har det? Vil ikke fortelle alt heller, da hun ikke er min nærmeste vennine.
^^Belle^^ Skrevet 4. juni 2009 #2 Skrevet 4. juni 2009 Jeg synes en sang hadde vært kjempefint, jeg. Det blir jo personlig uansett, siden det er du som har laget den. Og er hun en forståelsesfull jente tror jeg nok det vil gå greit når du forklarer litt grunnen hvorfor du ikke vil/klarer å holde tale.
thumbalina Skrevet 4. juni 2009 #3 Skrevet 4. juni 2009 Jeg ville ialle fall ikke ha utsatt forloveren min for noe sånn! Jeg ville heller at hun trivdes enn at en pliktale måtte utføres. En sang eller noe sånn er personlig nok i massevis! Men du gjør nok lurt i å forklare nervøsiteten din for henne først... så unngår du noen dumme misforståelser..
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2009 #4 Skrevet 4. juni 2009 Du er slettes ikke nødt til å holde tale. Du er ikke nødt til å skrive sang engang. Men du bør høre med bruden om hennes forventninger, og forklare som du har gjort her hvordan det er for deg å få oppmerksomhet.
Jerle Skrevet 4. juni 2009 #5 Skrevet 4. juni 2009 Selvfølgelig er en sang mer enn godt nok! Ta en prat med henne, du trenger ikke å fortelle alt, si litt og jeg er sikker på det blir godt tatt i mot.
Gjest TS Skrevet 4. juni 2009 #6 Skrevet 4. juni 2009 Kjenner jeg gruer meg mere enn jeg gleder meg nå.... Men jeg tror jeg går for sang, jeg slipper å reise meg opp da?? Eller må jeg reise meg opp når alle synger?
Jerle Skrevet 4. juni 2009 #7 Skrevet 4. juni 2009 Kjenner jeg gruer meg mere enn jeg gleder meg nå.... Men jeg tror jeg går for sang, jeg slipper å reise meg opp da?? Eller må jeg reise meg opp når alle synger? Nei det trenger du ikke!
Gjest Flode Skrevet 4. juni 2009 #8 Skrevet 4. juni 2009 Hvis du ikke vil fortelle henne hvor mye du sliter kan du jo bare si at du er nervøs for å snakke forann så mye mennesker som du ikke kjenner, dette burde være forstålig!! Jeg ville blitt minst like glad for en sang, som en tale, og det ligger masse sanger ute på nettet du kan kopiere og endre litt på...
Rosalie Skrevet 4. juni 2009 #9 Skrevet 4. juni 2009 Jeg syns at selskapssanger er noe av det verste jeg vet, så en sang hadde vært uaktuelt i mitt bryllup. Men en løsning jeg overvar i et bryllup, var at brudgommens gudmor hadde skrevet tale som en annen holdt for henne. Antagelig av samme årsak. Personen som holdt talen var en god taler, og talen fra gudmor ble like personlig som om hun skulle ført ordet selv. Hva med å få toastmaster, som jo er kveldens "programleder" til å holde talen for deg? Og det aller viktigste: Du må snakke med bruden om dine problemer i den type sosiale settinger. Ellers vil hun kunne mistolke rar oppførsel fra deg i negativ forstand. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2009 #10 Skrevet 4. juni 2009 Da jeg var forlover hadde jeg heller ikke lyst til å holde tale. I stedet laget jeg et slideshow med bilder av bruden, som ble ledsaget av sangen "Brigde over troubled water".
Gjest Ts Skrevet 4. juni 2009 #11 Skrevet 4. juni 2009 Da jeg var forlover hadde jeg heller ikke lyst til å holde tale. I stedet laget jeg et slideshow med bilder av bruden, som ble ledsaget av sangen "Brigde over troubled water". Har faktisk vært inne på den tanken selv.....Er en super ide!!
lilleGrethe Skrevet 4. juni 2009 #12 Skrevet 4. juni 2009 Snakk med bruden om det er greit med sang - ellers synes jeg lysbildeshowet er en flott idé! Kanskje hør med toastmaster også, for hvis du ikke holder tale kan det hende h*n plasserer innslaget ditt til en annen tid enn normalt.
Lilywhite Skrevet 4. juni 2009 #13 Skrevet 4. juni 2009 Jeg ser i allefall ikke på det som noe "must" at forloverne mine skal holde tale, sang e.l. hadde også vært koselig Men jeg ville også snakket med bruden og forklart hvordan jeg følte det hvis jeg slet med det samme som deg... Lykke til
Rampolina Skrevet 5. juni 2009 #14 Skrevet 5. juni 2009 Synes ikke det er noe uvanlig at brudens forlover heller lager sang. Dette har vært gjort i flere av bryllupene jeg har vært i. Ikke tenk mer på det, lag en sang til din venninne. Det er supert nok i massevis lykke til den dagen, håper du klarer å kose deg!
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2009 #15 Skrevet 5. juni 2009 Hei! Jeg har takket ja til min vennine til å være forloveren hennes, noe jeg ser på som en stor ære å få være. Problemet er at jeg har problemer med å være i fokus blandt ukjente mennesker, så jeg gikk mange runder med meg selv før jeg takket ja. Min vennine vet ikke at jeg sliter med dette. Det er så ille at jeg vurderte først å takke nei, men det ville ødelagt vennskapet vårt, da hun har få venniner og ikke ville funnet en annen forlover. Jeg har funnet ut at kirken skal gå relativt greit, selv om jeg får pustebesvær bare ved tanken på å sitte oppe der ( ja, jeg vet hovedfokuset er på bruden, men jeg vil jo også bli eksponert for ei fullsatt kirke). Største redselen går på det å reise seg under middagen og holde tale! Jeg har hatt noen opplevelser foran andre mennesker der jeg har følt at jeg måtte besvime, og har rett og slett måtte hatt en fluktvei. Og dette er langt over grensen for normal nervøsitet. Derfor lurer jeg på å heller skrive en sang til min vennine som alle kan synge. Som bruder her inne på forumet, ville dere blitt fornærmet over det? Blir jo mindre personlig enn en tale... Men kanskje jeg kan forklare henne litt på forhånd hvordan jeg har det? Vil ikke fortelle alt heller, da hun ikke er min nærmeste vennine. Har akkurat samme problemet selv! Da jeg ble spurt om å være forlover fikk jeg hjelp til å skrive en personlig sang, den ble kjempefin og bruden var fornøyd. Skal gifte meg om 4 uker, og har også denne gangen fått hjelp til å skrive en sang til min mann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå