Gjest Gjest_christina_* Skrevet 12. juni 2009 #21 Skrevet 12. juni 2009 her i familien bruker alle hjelm - barn som voksne-
labine Skrevet 12. juni 2009 #22 Skrevet 12. juni 2009 (endret) Hos oss er det bare jeg og unga som bruker sykkelhjelm - dvs femåringen må bearbeides litt for det hender at han sykler på gårdsplassen uten hjelm og det er IKKE lov hos oss siden det er lettere å huske på hjelmen når man er vant til at den skal være på uansett når man sykler...Mannen min må bearbeides en del før han kommer til å ta den på selv - men han får ikke lov å dra på sykkeltur når jeg ser det uten hjelm. Så målet mitt er at han også skal ha hjelm både for å være godt forbilde for unga og for å berge livet sitt om det skulle skje noe... Både eldste sønnen og jeg har forresten hjelmen hengende på styret sånn at den er lett tilgjengelig når vi skal sykle (syklene står inne i garasjen når den ikke er i bruk) Snakket forresten med noen andre foreldre for en liten stund siden om sykkelhjelm. De bor langs skoleveien til en del av elevene på både barneskolen og ungdomsskolen og det var visst mange som hadde hjelmene bare hengende på sykkelstyret...om unga mine begynner med det og noen observerer det håper jeg de gir meg beskjed så jeg kan stramme opp unga mine litt... Endret 12. juni 2009 av labine
Gjest Marillia Skrevet 12. juni 2009 #23 Skrevet 12. juni 2009 Her i huset bruker både store og små sykkelhjelm, selv tenåringen bruker (enn så lenge) hjelm uten protester. Må innrømme at hjelmsveis ikke alltid er like morsomt, særlig når man sykler til og fra diverse arrangement/selskapligheter, men hårspray i miniutgave er tingen da
Kanutte Skrevet 12. juni 2009 #24 Skrevet 12. juni 2009 Her i huset bruker alle hjelm, både store og små. Og slik kommer det til å være. Oppdager jeg guttene uten hjelm (og det ikke er en forglemmelse) blir sykkelen parkert for en periode. Det har enda ikke skjedd. Ved et par anledninger har storebror glemt seg i farta, men han har aldri bevisst syklet avgårde uten hjelm. Også barn som låner våre sykler må bruke hjelm!
Gjest Gjest_Merete_* Skrevet 14. juni 2009 #25 Skrevet 14. juni 2009 Her bruker hele familien sykkelhjelm. Våre barn bruker ikke hjelm når de var mindre og syklet på 3-hjuls sykkel. Det er det en del som gjør i vårt nabolag, men vi har ikke tvunget dette hos våre. De tar automatisk på seg hjelm når de sykler. Dette er rett og slett en vane.
Kanutte Skrevet 14. juni 2009 #26 Skrevet 14. juni 2009 Her bruker hele familien sykkelhjelm. Våre barn bruker ikke hjelm når de var mindre og syklet på 3-hjuls sykkel. Det er det en del som gjør i vårt nabolag, men vi har ikke tvunget dette hos våre. De tar automatisk på seg hjelm når de sykler. Dette er rett og slett en vane. Det har de to minste mine gjort en del, men har absolutt ikke vært noe krav fra oss. De syntes det var fint.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå