Gå til innhold

til dere kaloritellere..


Gjest sjokomanen

Anbefalte innlegg

Gjest sjokomanen

hvor mange kalorier over det vanlige kaloribehovet vil dere si regnes som en sprekk? jeg har spist 2700 i dag og har hatt flere dager hvor jeg har "sprukket" .. jaja, extra baggage, here i come! ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvor mange kalorier over det vanlige kaloribehovet vil dere si regnes som en sprekk? jeg har spist 2700 i dag og har hatt flere dager hvor jeg har "sprukket" .. jaja, extra baggage, here i come! ;P

hm, det hørtes litt mye ut, jeg har et "dagsbudsjett" på ca 1400 kalorier, jeg regner sprekk på alt over 1600, men jeg er veldig streng med meg selv da.

30 minutter jogging = ca 300 kalorier så må jogge ca 2 timer for å "trimme bort" sprekken og da står jeg i ro på vekten, må trimme enda flere timer for at vekten skal peke nedover...

Kommer jo selvsagt an på om du slanker deg i utgangspunktet eller om du bare prøver å holde vekten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaloribehovet mitt er rundt 3300 kcal, så jeg regner kanskje 4000+ kcal som en sprekk. :) .. hvis det bare er en dag, så gjør det egentlig ikke noe, det er hvis det er veldig mange dager etter hverandre begynner det å bety noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Behovet mitt ligger på ca 2300kcal når jeg er i aktivitet 5-7 dager i uken. Hvis jeg ligger på over 2500kcal om dagen er det en sprekk for meg. Dette også fordi en dag med over 2500kcal sjeldent kommer alene :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Kaloribehovet mitt er rundt 3300 kcal, så jeg regner kanskje 4000+ kcal som en sprekk. :) .. hvis det bare er en dag, så gjør det egentlig ikke noe, det er hvis det er veldig mange dager etter hverandre begynner det å bety noe.

oi, trener du mye eller? :)

jeg er 17 så jeg tenker mitt vanlige behov er 2000 om dagen for å holde vekta?

jeg har slitt med spising og har ikke noe vondt av å legge litt på meg så det er det jeg driver med nå, men kjenner jeg får litt dårlig samvittighet også når jeg spiser så mye. derfor er det litt lettere å høre at det er andre som kan spise masse også, ikke bare meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trener 3-4 ganger i uken med kardio og styrketrening, men den størse faktoren for det høye energiforbruket mitt er nok at jeg er en gutt i puberteten så forbrenning min er naturlig høy. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg trener 3-4 ganger i uken med kardio og styrketrening, men den størse faktoren for det høye energiforbruket mitt er nok at jeg er en gutt i puberteten så forbrenning min er naturlig høy. :)

ah, heldig da ;) litt artig med en gutt inne på kvinneguiden da ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å ligge på rundt 1400 daglig, så alt over 1800 regner jeg som en sprekk. Idag ble det en megasprekk på ca 2700....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, trener du mye eller? :)

jeg er 17 så jeg tenker mitt vanlige behov er 2000 om dagen for å holde vekta?

jeg har slitt med spising og har ikke noe vondt av å legge litt på meg så det er det jeg driver med nå, men kjenner jeg får litt dårlig samvittighet også når jeg spiser så mye. derfor er det litt lettere å høre at det er andre som kan spise masse også, ikke bare meg :P

:klemmer: hurra for deg som tar vare på kroppen din:=) håper du klarer å fortsette med denne gode vanen.

et godt tips er å ikke lese tråder som dette, kanskje du ska droppe å gå inn på hele emnet?

jeg har aldri hatt spiseproblemer, og tilogmed jeg merker at man kan bli negativt påvirket av mange av trådene her inne....mange på slankeren tydligvis.

2000 kalorier er det en voksen/ung kvinne skal ha - og mer ved ekstra trening.

blir så glad når noen faktisk velger å ta vare på kroppen sin istedet for å følge syke slankekurer :jepp:

selv "sprekker" jeg vel egentlig aldri, fordi jeg prøver å holde et jevnt nivå hele tiden. det betyr nok mat, men ikke veldig mye.

koser meg litt ekstra i helgene - men passer på at man ikke utvikler vanen at man spiser veldig usunt hele helgen i mengder.

tipper jeg ligger jevnt på rundt det samme som deg, og jeg trener tre ganger i uken ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ts :P

tusen takk, det hjelper å høre sånt! oppmuntrende :)

det er forresten jeg som er trådstarter.. jeg glemte bare å skrive det i navnet.

jeg sliter heldigvis ikke på samme måte som jeg gjorde før, men etter en liten periode med en del andre problemer nå hadde jeg gått ned en del. noe jeg ikke er spesielt glad for :angry:

hater at folk tror det er pga spiseforstyrrelsen, så nå vil jeg opp i vekt.. helst så fort som mulig :) jeg sliter ikke med mat men må innrømme at jeg får et lite stikk av dårlig samvittighet når jeg spiser 5-700 kalorier mer enn det jeg egentlig trenger.. derfor hjelper det å høre at det er greit å spise så mye.

:klemmer: hurra for deg som tar vare på kroppen din:=) håper du klarer å fortsette med denne gode vanen.

et godt tips er å ikke lese tråder som dette, kanskje du ska droppe å gå inn på hele emnet?

jeg har aldri hatt spiseproblemer, og tilogmed jeg merker at man kan bli negativt påvirket av mange av trådene her inne....mange på slankeren tydligvis.

2000 kalorier er det en voksen/ung kvinne skal ha - og mer ved ekstra trening.

blir så glad når noen faktisk velger å ta vare på kroppen sin istedet for å følge syke slankekurer :jepp:

selv "sprekker" jeg vel egentlig aldri, fordi jeg prøver å holde et jevnt nivå hele tiden. det betyr nok mat, men ikke veldig mye.

koser meg litt ekstra i helgene - men passer på at man ikke utvikler vanen at man spiser veldig usunt hele helgen i mengder.

tipper jeg ligger jevnt på rundt det samme som deg, og jeg trener tre ganger i uken ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hater at folk tror det er pga spiseforstyrrelsen, så nå vil jeg opp i vekt.. helst så fort som mulig :) jeg sliter ikke med mat men må innrømme at jeg får et lite stikk av dårlig samvittighet når jeg spiser 5-700 kalorier mer enn det jeg egentlig trenger.. derfor hjelper det å høre at det er greit å spise så mye.

Forstår godt denne frustrasjonen din!

Vil bare understreke at det å "sprekke" med 5-700 kalorier ikke er mer en ca en sjokolade og hehe, hvem gjør ikke det ?? :fnise: Så det er absolutt ikke noe å bekymre seg for :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
hvor mange kalorier over det vanlige kaloribehovet vil dere si regnes som en sprekk? jeg har spist 2700 i dag og har hatt flere dager hvor jeg har "sprukket" .. jaja, extra baggage, here i come! ;P

Hvis du skal opp i vekt vil jeg ikke si det er noe som heter sprekking.

Jeg synes verken du skal telle kalorier eller bruke begreper som sprekking.

Jeg er normalt slank og sunn, teller ikke kalorier og bruker ikke ord som ja-mat, nei-mat, sprekking og spisedag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er normalt slank og sunn, teller ikke kalorier og bruker ikke ord som ja-mat, nei-mat, sprekking og spisedag.

Sunt og godt forhold til mat dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...