Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er ikke bulimiker men mistenker ei bekjent kan være det.. så det er noe jeg har tenkt litt på :)

Når du har bulimi, kaster man opp ALT man spiser da?

Og hva gjør de når de er på feks peppes pizza med venninner? de må jo legge på seg enormt når kroppen først får mat..?

Det har nemlig vært litt tisking på denne jenta, men når vi var på peppes igår, spiste hun som en gris, spiste is og alt mulig og var ikke på do etterpå.. Hun er jo sykt tynn, og syns det er rart ettersom hun ikke trener, å spise såå mye.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Trine_*
Skrevet
Jeg er ikke bulimiker men mistenker ei bekjent kan være det.. så det er noe jeg har tenkt litt på :)

Når du har bulimi, kaster man opp ALT man spiser da?

Og hva gjør de når de er på feks peppes pizza med venninner? de må jo legge på seg enormt når kroppen først får mat..?

Det har nemlig vært litt tisking på denne jenta, men når vi var på peppes igår, spiste hun som en gris, spiste is og alt mulig og var ikke på do etterpå.. Hun er jo sykt tynn, og syns det er rart ettersom hun ikke trener, å spise såå mye.

Jeg har ingen erfaring selv, men tror de prøver å tømme seg for alt magesekk-innholdet så godt det er mulig ja. Har en venninne som har slitt med bulimi i årevis, og har fortalt meg litt om dette. Men ikke tro for mye på rykter..Er hun sykt tynn er det mest sannsynlig ikke bulimi hun har. Undersøkelser har vist at de aller fleste bulimikere som regel er helt normal- eller faktisk overvektige, slik det opplyses om her på Folkehelseinstituttets nettside:

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=23...1:5647:37:::0:0

De som bare blir tynnere og tynnere er som regel anorektikere.Men de kan også kaste opp mat.

Skrevet

Jeg har bulimi til tider, hvis det er noe som heter det. Og da kaster jeg ikke opp alt. Kaster opp middagen og frokosten, eller f.eks en is hvis jeg unner meg det. Men an fint spise alt en dag uten å kaste opp.

Sist kastet jeg opp mye i 3 mnd, og gikk ned 7 kg tror jeg, og var veldig tynn....Så bulimikere kan være tynne ja...

Gjest Gjest
Skrevet

Hun gikk ikke for å kaste opp fordi hun ikke vil at dere skal vite om det ( om hun har bulimi) Det er vanlig det. Kanskje hun tømte seg når hun kom hjem.

Og det er ikke alle med bulimi som tenker på kalorier, men som spiser bare for å spy. Fordi de virkelig liker følelsen av å spy. Noen spyr fordi de føler at de må, selv om de ikke liker det. Uansett er det en avhengighet.

Eller som jeg sa, kanskje hun bare ''holdt'' ut den stunden dere var sammen..

Og ja, folk med bulimi kan være undervektige eller overvektige.

og veie alt fra 30 kg til 200 kg...

Gjest bambi_25
Skrevet

Du trenger ikke kaste opp for å ha bulimi.

Når man har bulimi fråtser man, for så å straffe seg selv ved enten å kaste opp, bruke slankepiller, avføringspiller, klyster osv osv.

Det med at alle bulimikere kaster opp er en myte ettersom dette er den mest vanlige og mest kjente måten å tømme kroppen.

En bulimiker kan være syltynn, eller sykelig overvektig. Hvilken spiseforstyrrelse du har definerer ikke størelsen din. Og størelsen din definerer ikke hvilken spiseforstyrelse du har.

Om du er virkelig bekymret ville jeg kontaktet noen som du hvertfall kan snakke med for å få mer informasjon. Og forsiktig prøve å ta dette opp med din venninne.

• 5 uker senere...
Skrevet

Du ordlegger deg ikke akkurat på en sympatisk måte.. "spiste som en gris, sykt tynn, spise såå mye.." Og du skriver at dere "tisker" om henne. Syns det høres mer ut som om du fisker etter grunner til å mobbe, heller enn et ønske om at hun skal ha det bra.. Kanskje du er misunnelig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...