Gå til innhold

Hva blir du å stemme ved stortingsvalget?


Gjest Gjest_HM_*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Eurodice
Ja spørsmålet er som i overskriften.. :)

Formuleringen i overskriften var fremmed for meg, jeg forstår ikke helt hva du mener. Mener du hvor jeg kommer til å stemme, eller hva (hvilket parti) jeg kommer til å stemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_HM_*
Formuleringen i overskriften var fremmed for meg, jeg forstår ikke helt hva du mener. Mener du hvor jeg kommer til å stemme, eller hva (hvilket parti) jeg kommer til å stemme?

Jeg mener hva ja, det er jo det jeg har formulert i overskriften :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice
Jeg mener hva ja, det er jo det jeg har formulert i overskriften :)

Jeg ser det står "hva". Det jeg var usikker på, var formuleringen "hva blir du å stemme på...". Det kan jeg faktisk ikke huske å ha hørt noen si. Det må være et dialektuttrykk. Alltid noe nytt å lære ;-). Hvor er du fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Formuleringen i overskriften var fremmed for meg, jeg forstår ikke helt hva du mener. Mener du hvor jeg kommer til å stemme, eller hva (hvilket parti) jeg kommer til å stemme?

Belladonna, kan ikke du gi beng i den jææævlaaa korrekturlesingen? Det er utrolig irriterende, kan du ikke heller opprette tråder på språk-forumet her på kvinneguidenhvor du tar opp disse forferdelige skrivefeilene alle forstår om de legger godviljen til? I stedet for å forpeste alle tråder du kommer over??? HERREGUD, har du problemer eller???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_HM_*

HM, ja det er nok jeg som direkte oversetter min egen dialekt - som ville vært "Ka blir du å stemme ved valget", som er en helt fin formulering i nord-norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Senterpartiet. Best på likestilling. Bra på miljø, kultur og skole, satser på frivillige organisasjoner og desentralisering av sykehus. EU-motstandere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker, er høyrejente, men syns de har fått utretta veldig lite på fira år og har ikke noe godt regjeringsalternativ, så tror jeg skal bevege meg litt inn mot midten denne gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice
Belladonna, kan ikke du gi beng i den jææævlaaa korrekturlesingen? Det er utrolig irriterende, kan du ikke heller opprette tråder på språk-forumet her på kvinneguidenhvor du tar opp disse forferdelige skrivefeilene alle forstår om de legger godviljen til? I stedet for å forpeste alle tråder du kommer over??? HERREGUD, har du problemer eller???

I all verden, hva er det som går av deg? Mitt spørsmål hadde ikke noe med korrektur å gjøre. Som jeg skrev har jeg ikke hørt dette uttrykket før og spurte for å være sikker på hva trådstarter mente.

Kan du gi meg eksempler på hvilke tråder jeg skulle ha forpestet? Jeg synes selv jeg holder et saklig nivå. Om noen har problemer, må det være deg. Du er jo dessuten så feig at du ikke engang har et navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Rødtoppen_*

Her i gården er det frp som skal stemmes på.

Angående spørsmålet, så må jeg ærlig talt si at jeg ikke skjønner hva som er galt ved måten det er skrevet på?

Kommer også fra nord-Norge, så kanskje det har en sammenheng? Her i nord så bruker vi ikke ordet hvilket uansett.

Eneste som kan være galt med setningen, må være at den er skrevet litt lite utfyllende. Kunne vel gjerne skrevet "hva slags parti blir du å stemme ved stortingsvalget"

Da må vel alle og enhver klare å forstå spørsmålet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Kommer også fra nord-Norge, så kanskje det har en sammenheng? Her i nord så bruker vi ikke ordet hvilket uansett.

Ikke når dere skriver bokmål heller? Jeg visste med en gang jeg så overskriften at dette ville bli en språktråd :)

Forøvrig skal jeg stemme Høyre, fordi de ligger meg nærmest ideologisk. En viktig sak er at man er på skolen for å lære, ikke for å leke. Det er faktisk litt relevant i forhold til denne språkdebatten også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_rødtoppen_*
Ikke når dere skriver bokmål heller? Jeg visste med en gang jeg så overskriften at dette ville bli en språktråd :)

Forøvrig skal jeg stemme Høyre, fordi de ligger meg nærmest ideologisk. En viktig sak er at man er på skolen for å lære, ikke for å leke. Det er faktisk litt relevant i forhold til denne språkdebatten også :)

Hehe, klarer vel alltids å bruke ordet hvilket hvis jeg ikke har noe valg :P Morsomt hvordan man reagerer eller ikke reagerer utifra dialekt og talemåte. Ikke like enkelt å skille tale- og skrivemåte bestandig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest keith

Enten blir det AP eller SV.Ikke for at jeg er så veldig fornøyd med dem.

Men jeg mener at sosialdemokratiet er best for oss alle.Jeg vilfor alt i verden

ikke ha Siv som statsminister.Frp vil ha vekk sametinget,bygge atomkraftverk,

bygge kraftverk i vernede vassdrag og svekke arbeidstakernes rettigheter.

Karakterer i barneskolen og privatisere alt som er.Heller en ny rødgrønn regjering

eller en ren arbeiderpartiregjering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å stemme taktisk i år, og derfor vil min stemme gå til AP. Må for all del unngå FRP i regjering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å stemme taktisk i år, og derfor vil min stemme gå til AP. Må for all del unngå FRP i regjering.

Vurderer dette jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kommer til å stemme Miljøpartiet De Grønne ettersom jeg anser klimasaken som den grunnleggende, mest viktige saken vi har i dag. Jeg er også enig i deres grunnleggende syn hvor det er en grønn tankegang som ligger til grunn for deres politikk, ikke sosialisme eller liberalisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å stemme Miljøpartiet De Grønne ettersom jeg anser klimasaken som den grunnleggende, mest viktige saken vi har i dag. Jeg er også enig i deres grunnleggende syn hvor det er en grønn tankegang som ligger til grunn for deres politikk, ikke sosialisme eller liberalisme.

Miljøpartiet de Grønne har svært mye godt for seg, og jeg stemte dem forrige gang. Dessverre er de et relativt ukjent parti, og få vet hva de står for. Jeg er derfor litt redd for å bruke stemmen min på dem nå som Frp har blitt så store. Senterpartiet er de som ligger nærmest MDG, så da får det bli dem denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...