Gå til innhold

Kakepynt med royal icing

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal pynte kake til et bryllup i sommer. Har sett litt på royal icing, men lurer litt på hva jeg kan bruke for å få forskjellige farger. Som jeg har fått med meg er det ikke det beste å bruke konditorfarger da fargene blir svake og du ikke får samme effekt på 'icingen' siden den fort kan bli for bløt. Jeg også om noe som heter 'Icing Colors'. Hvor får man kjøpt det? Har man sånt på Mega for eksempel? Er det noe annet jeg kan bruke? Noen som har erfaringer?

Jeg lurer også på hva jeg kan lage av royal icing som er enkelt også for en nybegynner. Setter stor pris på svar :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hallo

Wow, det er mye du kan bruke royal icing til. Har du sett de bruene som ofte brukes på bryllupskaker? De er laget av RI. Du kan også sprøyte ut sommerfugler, hjerter, bokstaver, tiaraer, stjerner osv osv. Det er bare fantasien som setter grenser. Det eneste er at du må passe på at du ikke sprøyter for tynt, og at du lar det stivne lenge nok. Når jeg lager en tiara, sprøyter jeg over et par ganger, og lar det tørke iallefall en dag imellom hvert lag. Lager den som oftes 4 dager før jeg skal sette den på kaken :)

Det er viktig at du ikke lager den for tynn, for da vil den flyte ut når du skal sprøyte den ut. Bruker en skikkelig sprøytepose og har en ganske fast konsistens. Når du tar den mellom fingertuppene, skal det dannes topper når du drar de ut.....

Du kan også bruke forskjellige tipper til sprøyteposene, og da kan du lage blomster og blader av forskjellige slag.

Når jeg skal farve RI, bruker jeg aldri den vanlige konditorfarven du får kjøpt i daglivaren. Den blir for tynnflytende synes jeg. Bruker heller noen mer konsentrerte typer fra Wilton. Vet de har de på de fleste jerniabutikker. Da trenger du bare littegrann for å få farve.

Icing colors er mer en ferdiblandet icing. Den bruker jeg til å lage små detaljer der jeg ikke orker å farve eget til. F, eks det gule i midten av en julestjerne laget i marsipan, det sorte i øynene til en figur. Altså små detaljer....

Søk bare på nett etter RI, så kan jeg garantere at du får en masse insirasjon.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...