Dyveka Skrevet 3. juni 2009 #1 Skrevet 3. juni 2009 Har tenkt å bake Mimmis knekkebrød, er det noen som har prøvd det ? Skal stekeovnen slås av i de 15 minuttene knekkebrødet skal stå på rist for tørking ?
Gjest _Leela_ Skrevet 3. juni 2009 #3 Skrevet 3. juni 2009 Link til oppskrift Har bare testet de engang og da ble mine litt for godt stekt, men de var gode da. Skal nok bake de igjen, men tilpasse stekingen til komfyren vi har. Jeg skrudde av ovnen da jeg tørket de, vet ikke om dette er riktig da, men de ble iallefall sprø.
toyses Skrevet 3. juni 2009 #5 Skrevet 3. juni 2009 Jeg slo ikke av ovnen de 15 minuttene. Men som det blir sagt her, tilpass stekingen til ovnen din. Mine knekkebrød ble ikke sprø før den 3. gangen jeg lagde de fordi jeg behøvde litt lengre steketid til min ovn enn det står i oppskriften.
Dyveka Skrevet 4. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 4. juni 2009 Prøvde med å slå av ovnen før tørking med døra på gløtt, tror nok varmen må være på. De ble ikke helt sprø, så jeg puttet de inn i ovnen igjen dagen etter !! og det gikk fint,de ble sprø og kjempegod.
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2009 #7 Skrevet 5. juni 2009 Låner tråden litt Dyveka, håper det går bra Har lyst å prøve å lage disse, men tåler ikke rug noe særlig bra. Hva bør jeg erstatte det med? Sammalt hvete?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå