Gjest Glør Skrevet 8. juni 2009 #21 Skrevet 8. juni 2009 Man kan drikke juice til måltider, men man bør jo uansett pusse tennene etter at man har spist, eller i det minste skylle dem med vann. Når man spiser øker jo syrenivået i munnen uansett, så hovedpoenget er å få det ned igjen etterpå, og ikke gå og småspise, eller drikke juice ol hele tiden.
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2009 #22 Skrevet 8. juni 2009 Er enig med deg. Andre pattedyr har vel ikke mulighet til og drikke andres melk heller. Men om en hund, katt, ilder, ku, hest osv. blir tilbudt melk så ville de kanskje drukket de også. Vet i alle fall om flere hunder, katter og ildre som gjerne vil ha melk. Sant. Og det er jo nok av historier om dyr som har "adoptert" dyreunger fra andre arter. Alle dyr tåler ikke alle andre dyrs melk, men mellom en del dyrearter går det kjempefint.
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2009 #23 Skrevet 8. juni 2009 Man kan drikke juice til måltider, men man bør jo uansett pusse tennene etter at man har spist, eller i det minste skylle dem med vann. Når man spiser øker jo syrenivået i munnen uansett, så hovedpoenget er å få det ned igjen etterpå, og ikke gå og småspise, eller drikke juice ol hele tiden. Jeg har hørt at det ikke er lurt å pusse tenner rett etter at man har drukket juice eller cola, fordi tannkremen i kombinasjon med syren blir en dårlig blanding som kan skade tennene enda mer. Stemmer dette eller?
cilja Skrevet 8. juni 2009 #24 Skrevet 8. juni 2009 Jeg har hørt at det ikke er lurt å pusse tenner rett etter at man har drukket juice eller cola, fordi tannkremen i kombinasjon med syren blir en dårlig blanding som kan skade tennene enda mer. Stemmer dette eller? Det har jeg også hørt, og føler meg ganske sikker på at det stemmer. Syren i drikken gjør emaljen "myk", og når man da pusser rett etterpå kan man skade emaljen.
Malama Skrevet 8. juni 2009 #25 Skrevet 8. juni 2009 Jeg drikker sjokomelk eller jus... Ikke akkurat det beste forbilde for en litn gutt som skla lære seg å drikke melk, så jeg må nok ta meg sammen og drikke melka bar tenker jeg. (Siden andre voksne ofte drikker kaffe eller te er det ikke det samme problemet der. "det er slikt voksne drikker, barn drikker melk. Når jeg blir voksne liker jeg iskkert kaffe/te" (det gjør jeg dog ikke...) var liksom slik jeg tenkte som barn, men brn kan jo også drikke sjokomelk eller jus... så det argumentet funker ikke der... Enn så lenge drikker min sønn vann til brødskiva si, men det er fordi han er knapt ti mnd gammel, og kumelk skal de ikke ha før de er et år. Jus har han heller ikke fått enda (utspedd eller ei) rett og slett fordi vi ikke har sett ponget med å la ham vite at der er andre ting å drikke enn vann og morsmelk, enda...
*Joyce* Skrevet 8. juni 2009 #26 Skrevet 8. juni 2009 Jeg drikker som regel et glass eplejuice til frokost (som oftest sammen med leverpostei), ellers går det i vann og innimellom Farris. Brus drikker jeg kun hvis jeg er på kafé/restaurant og ikke har lyst på noe varmt. Melk har jeg aldri likt, og som voksen slipper jeg heldigvis maset om at jeg "må" drikke det. Lillejenta kommer til å få vann som tørstedrikk, jeg krysser fingrene for at hun blir like glad i det som jeg alltid har vært.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå