Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg har en hunnkatt. hun var alltid ganske normal men da jeg begynte å gi henne ppiller ble hun ganske tykk.... men er hun normalt tykk?? pga pillene? hun spiser nemlig ganske lite, mindre enn andre katter jeg har hatt som hadde normalvekt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri hatt hunnkatt, så jeg har ikke erfaring med p-piller, men det er jo normalt at mennesker legger på seg når de begynner på p-pillen, så kanskje katter gjør det også? Hvis katten din ikke viser noen andre tegn på sykdom tror jeg ikke du har noe å bekymre deg over. Men det er kanskje noen dyrleger her inne som kan gi deg et bedre svar...? Hvis du er veldig urolig skader det ikke å ta et lite dyrlege-besøk heller vet du :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Min hunnkatt går også på pillen, og hun er ikke tykk, heller litt for tynn. Hun spiser lite og har et høyt aktivitetsnivå!! Har aldri hørt om katter som legger på seg av pillen?

Skrevet

Har aldri hørt om hunnkatter som legger på seg av p-piller.

Kan hun være gravid? Har pattene blitt større/tydeligere?

Det skjer ikke så rent sjelden at hunnkatter blir gravide til tross for p-piller. Vår ble det for et år siden. Vi stoppet da p-pillene når vi ble klar over det. De kan føde døde og vanskapte unger på pillen, ofte får de også kun en unge (vår gjorde det).

Hvis hun oppfører seg som en frisk katt skal og har normalt aktivitetsnivå og normal apetitt m.m. er det sikkert ikke noe galt med henne.

Jeg vil imidlertid anbefale deg å sterilisere katten fordi risken for at hun skal rammes av jurkreft er svært stor så lenge hun går på p-piller. Av den grunn bestemte også vi oss for å sterilisere vår hunnkatt.

Har du mistanke om at det er noe galt med aktten bør du ringe til en dyrlege. Ofte kan de fortelle deg hva som er galt/ikke galt over telefonen så du slipper å dra med deg katten til dyrlegen.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...